Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-02-08, 19:55
Bannlyst
Vill skilja på integration och invandring i Sverige och integration och invandring i övriga världen
Typ nu på I&I diskuteras invandringen till Sverige. Jag saknar integration och invandring i andra länder. Jag tycker det är helt skilda ämnen.
Ett I&I i Svärje och ett I&I utomlands.
Senast redigerad av Silkcord 2013-02-08 kl. 19:59.
Citera
2013-02-08, 19:56
Medlem
najass avatar
Finns det något behov då?

Kan du länka till ca 30 aktuella (typ inlägg senaste veckan) trådar som behandlar invandring utom-sverige, så vi ser om det finns underlag.
Citera
2013-02-08, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av najas

Kan du länka till ca 30 aktuella (typ inlägg senaste veckan) trådar som behandlar invandring utom-sverige, så vi ser om det finns underlag.
Varför behöver jag länka?
Citera
2013-02-08, 20:07
Medlem
Litenklens avatar
https://www.flashback.org/t1203115

Q: Jag tycker det saknas ett del- eller underforum. Hur gör jag för att ni ska starta nytt del/underforum?
A: Kolla först i 'Sammanställning av alla föreslagna nya forum och underforum'. Finns förslaget redan med så fortsätt argumentera i en befintlig tråd. Om inte så är det bara att starta en ny tråd där förslaget presenteras. Tumregeln för att ett nytt forum ska övervägas är att man kan presentera 30 befintliga och hyfsat aktuella trådar som kan platsa där.
Citera
2013-02-08, 20:07
Bannlyst
Citat:

Menar du att I&I. Är samma i svärje som i Kina, men Ska diskuteras i I&I som det är nu.
Citera
2013-02-08, 20:09
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silkcord
varför behöver jag länka till 30inlägg?
Om du vill verifiera att det finns ett behov av en uppdelning så bör du uppvisa ett 30-tal färska trådstarter som visar på att det finns ett behov av det du efterlyser.
Citera
2013-02-08, 20:13
Bannlyst
Citat:

Om du nu ska starta en tråd om I&I i Kina. Känns det då inte konstigt att starta den i I&I.
Citera
2013-02-08, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Om du vill verifiera att det finns ett behov av en uppdelning så bör du uppvisa ett 30-tal färska trådstarter som visar på att det finns ett behov av det du efterlyser.
Ok. Kan inte visa det.
Citera
2013-02-08, 20:15
Medlem
najass avatar
Citat:
varför behöver jag länka till 30inlägg?

För att påvisa behovet som sagts

Citat:
Varför behöver jag länka?

Se ovan

Citat:
Menar du att I&I. Är samma i svärje som i Kina, men Ska diskuteras i I&I som det är nu.

Obegriplig mening, men såvida det inte finns ett behov stort nog att motivera ett nytt underforum vikt åt integration och invandringsfrågor i länder utanför Sverige så får det nog tas i I&I, ja.

Citat:
Om du nu ska starta en tråd om I&I i Kina. Känns det då inte konstigt att starta den i I&I.

Varför det?
Citera
2013-02-08, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Kan inte behovet finnas utan 30?
Citera
2013-02-08, 20:19
Bannlyst
Citat:
För att påvisa behovet som sagts

Se ovan

Obegriplig mening, men såvida det inte finns ett behov stort nog att motivera ett nytt underforum vikt åt integration och invandringsfrågor i länder utanför Sverige så får det nog tas i I&I, ja.

Varför det?

Då har vi helt olika åsikter.
När jag sitter i min lilla kammare så tycker jag att I&I hör till Svärje. Men vi tycker olika, det jag bara ville är att det ska delas upp.
Senast redigerad av Silkcord 2013-02-08 kl. 20:22.
Citera
2013-02-08, 20:23
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Kan inte behovet finnas utan 30?

Om det finns 0 nya trådar den senaste veckan som handlar om integration och invandring utomlands (på något sätt), och man kanske bara hittar några gamla trådar när man söker efter ämnet: hur motiverar man då att det finns ett behov av ett sådant underforum? Det skulle knappast bli aktivt och skulle då kunna uppfattas som onödigt underforum.

Om du inte kan eller vill länka till 30 nya trådar, hur motiverar du att ett behov av ett sådant underforum finns? För att du inte vill skapa en tråd om situationen i Kina i det nuvarande I&I-forumet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in