2013-02-08, 18:49
Medlem
klashbacks avatar
Att alla invandrings förespråkare sätter sina egna barn i helvita skolor.

Varför inte sätta sina egna barn i kommunal skola om man gillar olika?

Eller kan det hela vara så enkelt att man hycklar?

Hur resonerar ni invandrar kramare, vilka skolor går era barn på, varför då?
Citera
2013-02-08, 18:58
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Jag och min familj bor tacksamt i en stadsdel av stockholm där utlänningar är ovanliga. 2-3 st på dagis och någon enstaka i skolan.

De som däremot bor i deprimerande förorter har ju inget val.
De kan inte flytta till trevliga orter av ekonomiska skäl. De kan inte fly från MENA-nissarna alls.

Att ha mina barn på ett 2slumförorts"-dagis hade varit självmord. Chansen att de får en trevlig framtid blir ju lite begränsad.
Citera
2013-02-08, 19:00
Medlem
klashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Jag och min familj bor tacksamt i en stadsdel av stockholm där utlänningar är ovanliga. 2-3 st på dagis och någon enstaka i skolan.

De som däremot bor i deprimerande förorter har ju inget val.
De kan inte flytta till trevliga orter av ekonomiska skäl. De kan inte fly från MENA-nissarna alls.

Att ha mina barn på ett 2slumförorts"-dagis hade varit självmord. Chansen att de får en trevlig framtid blir ju lite begränsad.
Ok...men vad hindrar dig att sätta dina barn i en spännande mångkulturell skola? Är Du rasist?
Citera
2013-02-08, 19:01
Medlem
Alla som har råd sätter sina barn i bättre skolor för att ge dom ett försprång i livet. Det har inget med vänster/höger politik att göra.
Citera
2013-02-08, 19:06
Medlem
klashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zengona
Alla som har råd sätter sina barn i bättre skolor för att ge dom ett försprång i livet. Det har inget med vänster/höger politik att göra.
Men varför är vita skolor bättre än svarta?
Citera
2013-02-08, 19:07
Medlem
Sverige största integrationsproblem är att vi har integration. Utomeuropéer borde sättas i koncentrationsläger så att de inte kan integreras.
Citera
2013-02-08, 21:16
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klashback
Ok...men vad hindrar dig att sätta dina barn i en spännande mångkulturell skola? Är Du rasist?

Nja. För att upprepa mig så finns det ju knappt några utländska barn i förskolorna / grundskolan där jag bor. Vad som hindrar mig är alltså utbudet.

Sen ville jag väl inte att mina barn skulle få en dålig start på livet.
Citera
2013-02-08, 21:45
Medlem
Qreatures avatar
Citat:
Men varför är vita skolor bättre än svarta?

Vad/vem säger att "vita skolor"/"svarta skolor" är bättre/sämre? Tror snarare på att det är eleverna på diverse skola som är uppväxta i ett visst område och under vissa förhållanden som gör att deras skolgång blir svårare/sämre?
Citera
2013-02-08, 22:51
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qreature
Vad/vem säger att "vita skolor"/"svarta skolor" är bättre/sämre? Tror snarare på att det är eleverna på diverse skola som är uppväxta i ett visst område och under vissa förhållanden som gör att deras skolgång blir svårare/sämre?

Varför placerar våra politiker och journalister sina barn i vita skolor?

Varför bosätter de sig i vita homogena områden?

Varför lever de inte som de lär?

Är det för att de lever LÖGNEN?

Citat:
Lögnen kan få dystra politiska konsekvenser. Under många år fanns en outtalad överenskommelse mellan journalister, politiker och tyckare att inte säga sanningen om det framväxande mångkulturella samhället. Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Vi satt i teve och förnekade att det vid sidan av det positiva och nödvändiga också fanns svårigheter och problem. Människor utanför den lilla svenska tyckareliten kände naturligtvis inte igen sig. Politiker ansågs leva långt borta från verkligheten. Ny demokrati föddes som en följd av den välmenande lögnen och den hatfyllda lögnen kunde ta säte i parlamentet.

http://sv.wikiquote.org/wiki/Birger_Schlaug
Citera
2013-02-08, 23:02
Medlem
Citat:
Att alla invandrings förespråkare sätter sina egna barn i helvita skolor.

Varför inte sätta sina egna barn i kommunal skola om man gillar olika?

Eller kan det hela vara så enkelt att man hycklar?

Hur resonerar ni invandrar kramare, vilka skolor går era barn på, varför då?
Inte sant för fem öre. Mina föräldrar är de största invandringsförespråkarna jag känner. De erkänner inga problem associerade med invandring och tål inte ens höra på vilket parti jag rösta på i det senaste riksdagsvalet.

Däremot var de mer än glada att skicka på mig och min syster till en skolan med över 2/3 förstagenerationsinvandrare. Andelen invandrare i, exempelvis, bemärkelsen "fler än tre generationer" var nog snarare över 90%.

Så de hycklade inte alls. Däremot tålde de inte att höra all den skit som detta medförde och de struntade högaktningsfullt i den rasism jag utsattes för. De gick helt på "pojkstrecks"-spåret.
Senast redigerad av oddman84 2013-02-08 kl. 23:18.
Citera
2013-02-08, 23:08
Medlem
lögn och polititiska historier de som lever och kan inte se imigrations problemen.
Tottalt verkighets befriande och vad invandrarna gör är helt ok men vi svenskar ses som rasister.
Mord och överaskningssex är helt vårt fel. Man kan ju inte skälaä
på dessa
entrepenörer som håller vår välfärd uppe och pensioner.
Citera
2013-02-09, 11:23
Medlem
Aghartas avatar
Min dotter går på en kommunal skola i en annan stadsdel eftersom pappan till hennes arabiska kompis övertalade mig att sätta henne där. Han menade att på den lokala skolan gick bara invandrare som slåss och bråkar och de lär sig ingenting. Nu går de på en skola där bara hälften är invandrare och jag tycker det fungerar bra, en lagom mix av kulturer och språk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in