Citat:
Ursprungligen postat av petter234
Om du kollar upp all hinder som finns för en kines som vill jobba i USA så skulle du kanske vara mindre raljant.
Jag tror inte du förstod min fråga, jag skulle vara tydligare till dig, ber om ursäkt. Ett företag av större storlek har koll på sina konkurrenter. De vet att de finns kineser som kan gör arbetet betydligt billigare än dom själva. Det större företaget i USA får sälja in kvaliteten och säkerheten med att jobba med amerikaner i USA istället för att lägga ut arbetet till Kina.
Om det större amerikanske bolaget skulle börja lägga en del av arbetet till Kina eller Indien så skulle det skada dem själva. Dock beror det självklart vilken prisgrupp det amerikanske bolaget jobbar med samt kundgrupp. Sen också vilken nisch de har. Det här amerikanska bolaget hade uppenbarligen inte den nischen, eftersom det inte var tillåtet.
Det finns självklart företag i USA som använder sig av kineser som bor i Kina, men dom marknadsför sig själv antagligen med slutpriset till kund eller något annat för den delen.
Det var därför jag var intresserad av hur du tänkte med att man kunde se det som en tjänst, till det amerikanska bolaget?