Flashback bygger pepparkakshus!
2013-02-08, 07:53
Medlem
Kiltmannens avatar
"Din avatar får inte innehålla något som kan uppfattas som olämpligt på en arbetsplats. "

Visst, reklam är ju inte samma sak som avatar så kanske dålig namnsättning, men syftet med regeln är väl att man ska kunna surfa Flashback på jobbet eller i skolan (på sin RAST såklart ) utan att få sneda blickar. Tycker ni inte då att hela den regeln förstörs lite av stora annonser med nakna tjejer som annonserar telefonsex, fleshlights och sexdating? Vid en första anblick av sidan kan en förbigående lika gärna uppfattade det som en ren porrsida.

Vad är er kommentar till det hela?

Mvh
Glennfittish
Citera
2013-02-08, 07:58
Medlem
Carelesss avatar
Reklamen kan du undvika genom att helt enkelt låta bli att gå i sexforumen, men avatarer kan dyka upp i vilka delforum som helst.
Citera
2013-02-08, 08:02
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Careless
Reklamen kan du undvika genom att helt enkelt låta bli att gå i sexforumen, men avatarer kan dyka upp i vilka delforum som helst.

Om det vore så väl. Just nu har jag i alla fall telefonsex-tjejen uppe i Festival-forumet, och jag vet att även halvnakna tjejer som annonserar sexiga underkläder brukar komma upp då och då.

(hinner inte svara helt, upptäckte att jag har prov om 8 minuter helvete)
Citera
2013-02-08, 08:04
Moderator
^Eazs avatar
Reglerna gäller för användarna, inte för Flashback som site.

Men, just därför blockar jag reklamen, vill inte ha reklam för droger och skit när jag surfar från jobbet.
Citera
2013-02-08, 08:35
Medlem
boppaloozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Om det vore så väl. Just nu har jag i alla fall telefonsex-tjejen uppe i Festival-forumet, och jag vet att även halvnakna tjejer som annonserar sexiga underkläder brukar komma upp då och då.

(hinner inte svara helt, upptäckte att jag har prov om 8 minuter helvete)
Håller med. Jag kan ärligt säga att jag inte varit inne på något sexforum, men jag får ändå väldigt mycket reklam som är tveksamt om man törs ha på skärmen på jobbet, så om det nu finns nån sån filterfunktion i reklamvisningsmekanismen så fungerar den inte eller så fungerar den dåligt, eller så är det så att det inte finns så många "seriösa" annonser att välja på. I alla fall så har jag tröttnat på sån skit så jag adblockar kraftigt, och därmed går jag miste om/slipper/ser inte även annan reklam. Jag är nog inte ensam om detta, och det kan ju slå tillbaka på sajten som visar reklamen, ifall ingen ser reklamen så är det ingen som vill annonsera där, eller vill bli associerad med återfärsäljare av sexleksaker och sexuella tjänster. Det skulle ju bli lite underliga vibbar om det t.ex. dök upp en banner med IKEAs nya sängsortiment direkt under en annons om erotisk massage.
Citera
2013-02-08, 15:16
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boppalooz
Håller med. Jag kan ärligt säga att jag inte varit inne på något sexforum, men jag får ändå väldigt mycket reklam som är tveksamt om man törs ha på skärmen på jobbet, så om det nu finns nån sån filterfunktion i reklamvisningsmekanismen så fungerar den inte eller så fungerar den dåligt, eller så är det så att det inte finns så många "seriösa" annonser att välja på. I alla fall så har jag tröttnat på sån skit så jag adblockar kraftigt, och därmed går jag miste om/slipper/ser inte även annan reklam. Jag är nog inte ensam om detta, och det kan ju slå tillbaka på sajten som visar reklamen, ifall ingen ser reklamen så är det ingen som vill annonsera där, eller vill bli associerad med återfärsäljare av sexleksaker och sexuella tjänster. Det skulle ju bli lite underliga vibbar om det t.ex. dök upp en banner med IKEAs nya sängsortiment direkt under en annons om erotisk massage.

Precis min poäng.

Har nu (utanför alla sex-forum) fått upp reklam för sexleksaker, telefonsex, sexiga underkläder samt sexdating. Nu känner jag att jag låter som påven själv, men jag är inte emot någon av dessa saker på ett personligt plan. Tycker bara det är lustigt att ni inför regler för att underlätta surfning på offentlig plats samtidigt som sidan publicerar stora, sexuella reklambilder (samt narkotikareklam men det är ju inte lika uppenbart uppseendeväckande)

Mvh
Greger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in