Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-02-08, 04:11
Medlem
När får man varningsmeddelande om man försöker läsa en viss tråd? Nu sökte jag specifikt efter ett visst ämne, och får då upp ett varningsmeddelande om att ämnet är kontroversiellt och måste accepteras innan man kan fortsätta läsa tråden.

Jag har hängt på flashback i åratal och har aldrig råkat ut för något liknande förr. Oavsett om jag har varit inloggad eller ej. Varför kommer det upp nu? Är vissa ämnen värre än andra?

Det meddelande som kommer upp är alltså följande:

Citera
2013-02-08, 04:14
Medlem
Fjantigt. Visar dock att forumet är seriöst. Men fjantigt ändå.
Citera
2013-02-08, 07:39
Medlem
epost72s avatar
I vilket/vilka delforum sker detta?
Citera
2013-02-08, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
I vilket/vilka delforum sker detta?

Det har bara hänt en gång, och då var det i Underground-forumet (dvs Övrigt > Arkiverade forum > Underground). Nu prövade jag att söka på ämnet igen, både som inloggad och utloggad men fick inte upp det meddelandet. Men det kom första gången jag sökte.

Om ämnet spelar roll, så handlade det om värsta sättet att tortera någon på. Men så kontroversiellt kan det väl inte vara med tanke på vad som tex postas i Mondo, gore och bizarre? Det är ju ändå hyfsat snarlikt.
Citera
2013-02-08, 08:04
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av navycanoe
Det har bara hänt en gång, och då var det i Underground-forumet (dvs Övrigt > Arkiverade forum > Underground). Nu prövade jag att söka på ämnet igen, både som inloggad och utloggad men fick inte upp det meddelandet. Men det kom första gången jag sökte.

Om ämnet spelar roll, så handlade det om värsta sättet att tortera någon på. Men så kontroversiellt kan det väl inte vara med tanke på vad som tex postas i Mondo, gore och bizarre? Det är ju ändå hyfsat snarlikt.

OKI

Jag har aldrig sett det eller hört talas om att det finns ett sådant meddelande.

Förmodligen lagras det i kakor att du sett meddelandet så det kanske kommer tillbaks om man rensar sådant.

När jag sökte och fick upp tråden så fick jag inget varningsmeddelande iaf.
Citera
2013-02-08, 08:24
Medlem
Citat:
OKI

Jag har aldrig sett det eller hört talas om att det finns ett sådant meddelande.

Förmodligen lagras det i kakor att du sett meddelandet så det kanske kommer tillbaks om man rensar sådant.

Jag visste heller inte att det fanns sådant varningsmeddelande förrän jag själv fick det. Men jag tycker det är konstigt att bara jag får upp det, men inte du, trots att du sökte och fick upp samma tråd
Citera
2013-02-08, 10:29
Moderator
evilhoneys avatar
Jag har aldrig heller sett det. Vet faktiskt inte vad du sprungit på.
Citera
2013-02-08, 10:34
Medlem
epost72s avatar
Nu fick jag varningen när jag googlade fram en tråd.
Bild

Har man accepterat så gäller det till man rensat cache, sedan kommer varningen igen.
Senast redigerad av epost72 2013-02-08 kl. 10:38.
Citera
2013-02-08, 10:36
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Inte jag heller.

Edit: eller jo, i inkognito så får jag upp den: dump. Förmodligen ett tillägg hos mig som blockerar den annars.
Senast redigerad av crillecrille 2013-02-08 kl. 10:39.
Citera
2013-02-08, 10:57
Medlem
Då är jag visst inte ensam om att få upp det meddelandet ändå. Men frågorna kvarstår.

Varför får man upp det varningsmeddelandet från början? Jag har svårt att tro att den tråden är den enda där det dyker upp. Så vad är det som gör att en tråd om de värsta tortyrmetoderna anses vara väldigt kontroversiellt? Vilka andra ämnen är kontroversiella, och behövs verkligen ett varningsmeddelande?
Citera
2013-02-08, 11:14
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av navycanoe
Då är jag visst inte ensam om att få upp det meddelandet ändå. Men frågorna kvarstår.

Varför får man upp det varningsmeddelandet från början? Jag har svårt att tro att den tråden är den enda där det dyker upp. Så vad är det som gör att en tråd om de värsta tortyrmetoderna anses vara väldigt kontroversiellt? Vilka andra ämnen är kontroversiella, och behövs verkligen ett varningsmeddelande?
Det händer alltså endast i ett arkiverat forum och inte i något av de aktiva? Då kanske man kan sluta sig till att du stött på en gammal relik som inte används längre och din fråga är inaktuell. =)
Citera
2013-02-08, 11:17
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Aldrig någonsin sett. Mycket USA i texten förutom ordet "behövet" som inte känns helt amerikanskt. Känns som en text hastigt nedtecknad för att undvika konflikt med något lagrum?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in