2013-02-08, 01:48
Medlem
Hej!

Runt om i världen håller folk från alla politiska falanger på och agiterar om folksslags rättigheter till sina egna länder! Palestina till palestinerna, Tibet till tibetanerna, Katalonien, Skottland, kosovo.. Min tanke rörde att om vi skulle kunna ha en svensk fristat i Sverige? Som då är självbestämmande och fritt ifrån den alldagliga svenskfientligheten som råder i landet som kallas Sverige.

Den slummrande massan kan fortsätta sova lugnt i sitt (miss-)lyckade mångkultursprojekt. Storleken är inte så relevant som principen, ett litet landskap eller ett län skulle vara fullgott! Helt bereoende på vilken mängd som skulle kunna tänka sig att gå med i projektet.

Vad är fördelarna med detta?

Jo, afamobben slipper dödsknarkarrasister som Sverigedemokrater och Sverigedemokrater slipper afaomobben! I mina ögon skulle det vara win-win... Skulle en sådan frihetsrörelse kunna organisera sig och skulle det vara möjligt att finna fredliga möjligheter till att genomföra detta?
Citera
2013-02-08, 02:05
Medlem
jackelinas avatar
Sådana här trådar dyker med jämna mellanrum upp på det här forumet och jag säger som alltid att en separatistisk rörelse, fredlig eller ej, är den enda rörelse som jag skulle kunna tänka mig att gå med i.

Det är en vacker tanke, men i praktiken är den svår, för att inte säga omöjlig, att realisera. Särskilt i ett land som Sverige, där det i praktiken aldrig skulle gå så långt som en tvåstatslösning eftersom det mycket snabbt skulle visa sig att stödet för vänsterns blattevälde bara är en illusion som upprätthålls av en liten klick svenskavfällingar inom politik och media.
Citera
2013-02-08, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackelina
Sådana här trådar dyker med jämna mellanrum upp på det här forumet och jag säger som alltid att en separatistisk rörelse, fredlig eller ej, är den enda rörelse som jag skulle kunna tänka mig att gå med i.

Det är en vacker tanke, men i praktiken är den svår, för att inte säga omöjlig, att realisera. Särskilt i ett land som Sverige, där det i praktiken aldrig skulle gå så långt som en tvåstatslösning eftersom det mycket snabbt skulle visa sig att stödet för vänsterns blattevälde bara är en illusion som upprätthålls av en liten klick svenskavfällingar inom politik och media.

Jo jag ser onekligen ett casus belli till att ta upp vapen för saken, men det vore ju trevlig om man på något sätt kunde gå med i någon rörelse som tar upp frågan på ett fredligt sätt. Jag tror att detta skulle göra båda parter mycket lyckligare!

Det vore verkligen kul och höra lite respons från expos näthatare rörande det här.
Citera
2013-02-08, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrpoet
Jo jag ser onekligen ett casus belli till att ta upp vapen för saken, men det vore ju trevlig om man på något sätt kunde gå med i någon rörelse som tar upp frågan på ett fredligt sätt. Jag tror att detta skulle göra båda parter mycket lyckligare!

Det vore verkligen kul och höra lite respons från expos näthatare rörande det här.

Problemet med denna lösning är att det inte är en lösning. Expo (bland andra) kommer direkt att vilja ha invandring från invandrarstaten till svenskstaten. Och invandrare som vill byta kommer det finnas gott om. Även om svenskstaten kraftigt subventionerar invandrarstaten.

Vita människor ska inte få komma undan. Och blonda svenska kvinnor SKA blanda opp. Det är bara är så.
Citera
2013-02-08, 18:16
Medlem
Holowczyns avatar
Citat:
Sverige i tvåstatslösning.
Det är en fantastiskt bra lösning, för alla nationalister, dödsknarksrasister och liknande, eftersom de redan lägger fram idén om en stat med gränser. Men vi får inte glömma att "vänstern" inte vill ha stater och gränser. Deras utopi sträcker sig över nationer och gränser, och där har vi problemet. Dessutom är hela deras idé psykotisk och paradoxal, så att få fram en kompromiss kan bli extremt svårt.
En tvåstatslösning i Sverige är lika möjlig som en tvåstatslösning i Palestina/Israel. Som det ser ut just idag. Men det kan ändra sig med tiden, och det kommer det göra.

Citat:
Men det vore ju trevlig om man på något sätt kunde gå med i någon rörelse som tar upp frågan på ett fredligt sätt.
Det vore väldigt trevligt. Just därför så startar vi den rörelsen här och nu.

Vårt mål kommer från och med nu vara att diskutera och aktivt jobba för ett frihetligt utträde ur den svenska staten.
Citera
2013-02-08, 19:34
Medlem
Vad är syftet med denna tvåstatslösning? Vill du rädda den svenska kulturen eller vill du rädda det svenska folket? Sedan kommer inte vänstern slippa Sverigedemokrater om du skulle lyckas med denna tvåstatslösning. Många Sverigedemokrater kommer med stor sannolikhet att stanna kvar i det gamla Sverige.

Om du skulle lyckas med allt detta, kommer vi få se en Sverigedemokratisk regering i den nya staten? Isåfall kommer ni även i denna nya stat ha invandring, så jag förstår inte poängen. Eller du kanske inte är Sverigedemokrat?
Senast redigerad av Feru 2013-02-08 kl. 19:41.
Citera
2013-02-08, 19:39
Medlem
helveteskyrkas avatar
Låter som en super idé.
Jobben kommer säkert finnas på "er" sida

Hahaha. Du får inte ett skit, anpassa dig eller gå under.
Citera
2013-02-08, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helveteskyrka
Låter som en super idé.

Jobben?
Citera
2013-02-08, 19:57
Medlem
Jag tvivlar man ska kunna uppnå det på varken fredligt eller våldsamt vis.

Tänk dig en grupp av kanske tio tusen lyckas med en kupp. Även fast riket har ett nästintill obefintligt försvar har Sverige ett avtal med EU och Norge att ingripa militärt om Sverige skulle angripas. Det vore väldigt dumt att försöka något sånt och är enligt mig inte rätt väg att gå alls.

Å andra sidan är det ungefär omöjligt att åstadkomma det på ett fredligt sätt. Vi kan ta Belgien som exempel: Det finns en jätte stor splittring mellan de franska och flamländska delarna. De har nästan inget i gement. Flamländarna är mer höger orienterade och de vill ha en egen stat. Även fast majoriteten av dem stöder en sån ideal har det fortfarande inte förverkligats. Och de är alltså mer enade än svenskarna.

Dessutom skulle EU inte tillåta en sån utveckling - De mörka krafterna vill främja en europeisk federation och inte mer intern splittring. Jag tvivlar inte för en sekund att de skulle hindra det med alla politiska och militära alternativ de besitter.

En möjlig lösning till problemet är att en eventuell stat skulle bildas så långt bort från en fientligt överlägsen styrka som möjligt. Detta med tanke på EU-federalisterna (dagens kommunister) och islamiseringen av Europa som pågår kommer Europa inte vara en högervänlig miljö inom snar framtid.(är redan så men kommer bli mycket värre).
Citera
2013-02-08, 20:15
Medlem
Holowczyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVV3RNH312
Jag tvivlar man ska kunna uppnå det på varken fredligt eller våldsamt vis.

Tänk dig en grupp av kanske tio tusen lyckas med en kupp. Även fast riket har ett nästintill obefintligt försvar har Sverige ett avtal med EU och Norge att ingripa militärt om Sverige skulle angripas. Det vore väldigt dumt att försöka något sånt och är enligt mig inte rätt väg att gå alls.

Hej, välkommen till Flashback.

Låt oss leka lite med tanken. Om vi nu skulle genomföra det på ett våldsamt sätt, tror du då (på fullaste allvar) att Norge eller något annat land i EU (Danmark, Tyskland etc) skulle skicka hit sina soldater och kallblodigt skjuta ner dessa 10.000 personer?

Citera
2013-02-08, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holowczyn
Det vore väldigt trevligt. Just därför så startar vi den rörelsen här och nu.

Vårt mål kommer från och med nu vara att diskutera och aktivt jobba för ett frihetligt utträde ur den svenska staten.

Absolut! PM:a mig så fortsätter vi diskussionen där och etablerar en rörelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Vad är syftet med denna tvåstatslösning? Vill du rädda den svenska kulturen eller vill du rädda det svenska folket? Sedan kommer inte vänstern slippa Sverigedemokrater om du skulle lyckas med denna tvåstatslösning. Många Sverigedemokrater kommer med stor sannolikhet att stanna kvar i det gamla Sverige.Om du skulle lyckas med allt detta, kommer vi få se en Sverigedemokratisk regering i den nya staten? Isåfall kommer ni även i denna nya stat ha invandring, så jag förstår inte poängen. Eller du kanske inte är Sverigedemokrat?

Tack för att du tar dig tid att svara Feru!
Det mest principiella är väl att personerna skulle känna en gemenskap och tillhörighet till samhället, statshuvudet och oppositions ledaren skulle inte unisont definera sitt folk som barbarer. Det mångkulturella forskningsprojektet kan fortgå i "det forna" Sverige.

Alltså det finns en vilja att lösa upp nationalstaterna och om det är den demokratiska viljan så fine, det är bara att rätta sig! Men jag ser inget problem med att vi som istället vill leva under en egen nation inte kan göra det?

Citat:
Ursprungligen postat av helveteskyrka
Låter som en super idé.

Oj du! Jag tror att det finns gott om jobb att konstruera ett samhälle ifrån grunden. Snarare för mycket jobb. Den kritiken som är legitim är den rörande ekonomin. Detta måste naturligtvis också diskuteras. Med all respekt, tyvärr är jag lite osäker på om du har så mycket att tillföra till den diskussionen

Anpassa = gå under.

Citat:

Låt oss leka lite med tanken. Om vi nu skulle genomföra det på ett våldsamt sätt, tror du då (på fullaste allvar) att Norge eller något annat land i EU (Danmark, Tyskland etc) skulle skicka hit sina soldater och kallblodigt skjuta ner dessa 10.000 personer?

Eller snarare,
https://www.youtube.com/watch?v=Tyx0K4WrElo
Citera
2013-02-08, 22:24
Medlem
Citat:

Tack.

Det är kanske svårt att inbilla sig i det nuvarande fredliga Europa men det politiska spelplanet kan ändras. Om ett mindre antal år kan Europa bli en federation- Pga de krafterna som ligger bakom EU-projektet leder det mig till att tro att möjligheten för ett militärt ingripande från deras sida i en sån situation inte alls är så skrattretande som den kanske förekommer nu. Glöm inte att de som driver EU-projektet är fanatiker.

Om all makt har centraliserats kan EU-ländernas arméer beordras från en central punkt. Tänk om en grupp högerorienterade gör en kupp med det upplägget. Det skulle ses som ett attentat mot federationen. Och om EU är som det är idag skulle det ses som ett attentat mot unionen och mot ett "demokratiskt" land. (Som genast skulle behöva frias från "Nazisterna").
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in