Citat:
Ursprungligen postat av Holowczyn
Det vore väldigt trevligt. Just därför så startar vi den rörelsen här och nu.
Vårt mål kommer från och med nu vara att diskutera och aktivt jobba för ett frihetligt utträde ur den svenska staten.
Absolut! PM:a mig så fortsätter vi diskussionen där och etablerar en rörelse.
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Vad är syftet med denna tvåstatslösning? Vill du rädda den svenska kulturen eller vill du rädda det svenska folket? Sedan kommer inte vänstern slippa Sverigedemokrater om du skulle lyckas med denna tvåstatslösning. Många Sverigedemokrater kommer med stor sannolikhet att stanna kvar i det gamla Sverige.Om du skulle lyckas med allt detta, kommer vi få se en Sverigedemokratisk regering i den nya staten? Isåfall kommer ni även i denna nya stat ha invandring, så jag förstår inte poängen. Eller du kanske inte är Sverigedemokrat?
Tack för att du tar dig tid att svara Feru!
Det mest principiella är väl att personerna skulle känna en gemenskap och tillhörighet till samhället, statshuvudet och oppositions ledaren skulle
inte unisont definera sitt folk som barbarer. Det mångkulturella forskningsprojektet kan fortgå i "det forna" Sverige.
Alltså det finns en vilja att lösa upp nationalstaterna och om det är den demokratiska viljan så fine, det är bara att rätta sig! Men jag ser inget problem med att vi som istället vill leva under en egen nation inte kan göra det?
Citat:
Ursprungligen postat av helveteskyrka
Låter som en super idé.
Jobben kommer säkert finnas på "er" sida
Hahaha. Du får inte ett skit, anpassa dig eller gå under.
Oj du! Jag tror att det finns gott om jobb att konstruera ett samhälle ifrån grunden. Snarare för mycket jobb. Den kritiken som är legitim är den rörande ekonomin. Detta måste naturligtvis också diskuteras. Med all respekt, tyvärr är jag lite osäker på om du har så mycket att tillföra till den diskussionen
Anpassa = gå under.
Citat:
Ursprungligen postat av Holowczyn
Hej, välkommen till Flashback.
Låt oss leka lite med tanken. Om vi nu skulle genomföra det på ett våldsamt sätt, tror du då (på fullaste allvar) att Norge eller något annat land i EU (Danmark, Tyskland etc) skulle skicka hit sina soldater och kallblodigt skjuta ner dessa 10.000 personer?
Eller snarare,
https://www.youtube.com/watch?v=Tyx0K4WrElo