Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Varför? Byt kort/bank. Någon form av temporärt kort är tyvärr en nödvändighet i dessa fall om du vill undvika krångel med reklamationer etc. senare.
Vill betala med mitt företagskort och de går tydligen inte koppla till e-kort. Blir alldeles för mycket jobb med att byta bank tyvärr då jag har både bankgiro och e-bokföring hos Swedbank.
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
later som ett blufforetag.
varfor vill de ha din cvv skriftligt?
Nja, tror företaget är grönt, handlar nog bara om att dem är omoderna och otekniska (de saknar t.ex. en ordentlig webshop, de har bara slängt upp sina produkter på en hemsida sedan får man faxa in ett formulär med artikelnummer osv. för att beställa).
Citat:
Ursprungligen postat av SchackMatt
Det ska du absolut inte göra. En handlare får aldrig spara CVV. Det ska mycket till för att de ens ska få spara fullständigt kortnummer. Det låter extremet suspekt att de vill ha dessa uppgifter.
Handla någon annanstans eller skaffa ett engångskort. Du kan överväga till exempel Entropay eller Wirecard, som ger dig ett virtuellt kort.
Jo, det känns lite väl riskabelt att lämna ut kortnummer och CVV sådär. Skulle något inträffa så antar jag att jag inte kommer få någon ersättning från banken iom att jag själv lämnat ut uppgifterna.
Har du någon erfarenhet av Entropay eller Wirecard? Satt och sneglade lite på Payoneer som verkar vara något liknande. Vilken tjänst är bäst och billigast?