2013-02-07, 06:24
Medlem
WhatWhatss avatar
Jag har alltså ingen tv.
Men nu när det ska upp på prov att ta det via datorn blir det lite svårt att förneka när man har kontakt med dom flesta företagen via Internet, därför undrar jag går det på något sett att bli av med svt play? hörde rykten om någon app som skulle blocka svt play finns det samma till datorn?.
Citera
2013-02-07, 06:33
Medlem
Detta ska inte hjälpa. De nya reglerna är till för att få alla att betala. Egentligen skulle det bli en del av skatten men regeringen vill inte bli flrknippade med skatt och därför blir det nu detta ist.
Citera
2013-02-07, 07:07
Bannlyst
Om du använder nätet med mobilen så behövde man inte betala tror jag. Så sälj datorn eller låtsas att du inte har nån och surfa med mobilen?

Sålänge radiotjänst inte kollar med internet leverantörer vilka som betalt tvavgift och inte så funkar det?

Eller så betalar du och går ur kyrkan så sparar du en slant ändå, typ säljer din själ till Svt :-D
Citera
2013-02-07, 08:17
Medlem
Bahnhof erbjuder en tjänst (som visserligen inte har prövats om den räcker för att slippa tv-avgift): http://bahnhof.se/priv/tvstopper
Citera
2013-02-07, 10:29
Bannlyst
Jag kommer vägra betala och säger jag inte har någon dator
Citera
2013-02-07, 22:40
Medlem
Du skulle kunna hävda att du sköter bankärenden och liknande via en dator på jobbet/skolan och att du således inte äger någon dator eller telefon som du kan surfa via. Om de börjar ifrågasätta varför man har internetabonnemang hemma så kan du säga till dem att du har det för att du tycker om att sponsra BBB men att du inte använder det då du saknar dator/telefon
Citera
2013-02-07, 23:09
Medlem
kurt-sunes avatar
Nya regeln är att en dator är licenspliktig om man kan ansluta den till internet. Det spelar ingen roll om den inte är ansluten, eller om du ansluter dig till tv-stopper. Har du en dator ska du betala precis som om du haft en TV hemma. Annars tyckte jag själv att TV-stopper från bahnhof var en klockren idé. Tyvärr har lagstiftaren hittat sitt "kryphål".

Vill du inte betala är det bara att neka att du äger både dator och TV om dom ringer. Öppna aldrig dörren om du inte vet att du väntar besök.
Citera
2013-02-09, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nya regeln är att en dator är licenspliktig om man kan ansluta den till internet. Det spelar ingen roll om den inte är ansluten, eller om du ansluter dig till tv-stopper. Har du en dator ska du betala precis som om du haft en TV hemma. Annars tyckte jag själv att TV-stopper från bahnhof var en klockren idé. Tyvärr har lagstiftaren hittat sitt "kryphål".

Vill du inte betala är det bara att neka att du äger både dator och TV om dom ringer. Öppna aldrig dörren om du inte vet att du väntar besök.
Men då blir det som det är idag. När de ringer och frågar säger man att man inte har en dator/tv/smartphone och sen är det inte mer med det.

Om de får nys på att man köpt en. Ny tv/dator/smartphone så är det bara att säga att den är tillbakalämnad eller att man köpte den till sin mamma pappa eller så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in