När man googlar efter olika ämnen eller söker svar på olika frågor så kommer det ofta upp hänvisningar till Flashbacks trådar. Finns det en koncentration av kunniga människor på FB eller beror det mest på att FB har många medlemmar med olika kunskapsinriktningar? Kollar man t.ex på trådar på Familjeliv så finns inte alls samma kunskaper och många svar är av typen goddag yxskaft.
Det får mig att undra om inte Flashback är ett tillhåll för bildad medelklass och överklass, snarare än ett forum för outsiders och udda människor.
Upplever ni att ni får mer ut av Flashback än andra forum och vad är det som gör att det finns en sådan koncentration av samlad kunskap just här?
Flashback har ju växt från ett "underground" forum till något mycket större, som lockar till sig användare från alla typer av social bakgrund, utbildning, kunskap osv.
Vi har ju trots allt allt från poliser, knarklangare, helttids kriminella, doktorer, advokater, hela politiska spektrumet, olika kön här, så att kunskapen finns här är självklar.
Sen att den är koncentrerad tycker jag inte, den är snarare utspridd bland alla användare, beroende på vilken kunskap man söker.
Edit: Inte "utspridd beroende bland alla användare, beroende" utan "utspridd bland alla användare, beroende"
Senast redigerad av ^Eaz 2013-02-06 kl. 17:55.
FB har många medlemmar och hundratals frågor ställs varje dag. Därför är det inte konstigt att man hittar FB högst upp när man googlar på allt ifrån "koka judar" till "hur ska jag bygga ett moderkort med köksredskap?".
När man googlar efter olika ämnen eller söker svar på olika frågor så kommer det ofta upp hänvisningar till Flashbacks trådar. Finns det en koncentration av kunniga människor på FB eller beror det mest på att FB har många medlemmar med olika kunskapsinriktningar? Kollar man t.ex på trådar på Familjeliv så finns inte alls samma kunskaper och många svar är av typen goddag yxskaft.
Det får mig att undra om inte Flashback är ett tillhåll för bildad medelklass och överklass, snarare än ett forum för outsiders och udda människor.
Upplever ni att ni får mer ut av Flashback än andra forum och vad är det som gör att det finns en sådan koncentration av samlad kunskap just här?
Generationsskifte är förklaringen. Klassförflyttningar pga ålder.