2013-02-06, 10:46
Medlem
fakirens avatar
Jag brukar vanligtvis köra rapé portion eller general white. Men nu har jag fått lite oväntade utgifter och måste köpa något budget-snus. Har funderat på LD, Knekt, Knox och Granit...

Vilket är det finaste billiga snuset? Vad kostar en rulle på OK/Q8?
Senast redigerad av fakiren 2013-02-06 kl. 10:50.
Citera
2013-02-06, 10:55
Medlem
Prollus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakiren
Jag brukar vanligtvis köra rapé portion eller general white. Men nu har jag fått lite oväntade utgifter och måste köpa något budget-snus. Har funderat på LD, Knekt, Knox och Granit...

Vilket är det finaste billiga snuset? Vad kostar en rulle på OK/Q8?

Varför just okq8? Lidl brukar ha billigt snus för runt 20-24kr
Citera
2013-02-06, 10:58
Medlem
skillad-banans avatar
På OK/Q8 här i staden kostar en LD dosa portion 29kr, billigt och bra!
Däremot så får du ju ännu billigare på alla mataffärer
Citera
2013-02-06, 10:59
Medlem
Smålands är helt okej. Kolla hur mycket snus en dosa innehåller också, tror att det varierar de billiga sorterna emellan, 12-24g.
Citera
2013-02-06, 11:01
Medlem
fakirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlin.
Smålands är helt okej. Kolla hur mycket snus en dosa innehåller också, tror att det varierar de billiga sorterna emellan, 12-24g.

Håller på att göra det på alla billigare sorter nu på internet.
Citera
2013-02-06, 11:05
Medlem
sarekfbs avatar
Finns inget billigt snus på OK/Q8
Citera
2013-02-06, 11:06
Medlem
fakirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakiren
Håller på att göra det på alla billigare sorter nu på internet.

Just nu lutar det åt LD eller Knox! 19,2g per dosa vilket är ca 2,6g under Rapé men det får duga tills den 25e!
Citera
2013-02-06, 12:06
Medlem
Prova en storpack med torra portionssnusar som du fuktar upp och smaksätter. Kanske vore nåt?
Citera
2013-02-07, 14:39
Medlem
Knekt och LD är helt okej
Citera
2013-02-13, 17:12
Medlem
Du får ingen rabatt för att köpa på rulle hos OKQ8 då de inte marknadsför försäljning av hela stockar. Sen kom det en ny lag för några år sedan som gör att man inte får ge mängdrabatt, så köper du 10st dosor hos OKQ8 får du betala 10xpriset på dosan.

Det finns Knox, Knekt och LD som är "billigt" hos OKQ8. Sedan har varje station ett fåtal platser för eget val. Så utbudet kan variera lite.

// Från en som jobbat på SM
Citera
2013-02-16, 01:22
Medlem
Cornholio.s avatar
Swedish match är helt klart bäst! Kaliber och krona funkar faktiskt dom också i fattiga tider! Kronan lös är faktiskt en riktig höjdare! Brukar varva med en dosa krona lös ibland och de inte för att den är billigare utan för att den faktiskt är god! Men jag ser inte snus som en last på de sättet. Jag köper hellre dom finare sorterna för ett par kronor extra och drar ner på bruket. Men jag ska fan ha min snus och när jag ska ha den så ska det vara lössnus, jo visst tack för min del!
Citera
2013-02-16, 05:31
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredd32
Du får ingen rabatt för att köpa på rulle hos OKQ8 då de inte marknadsför försäljning av hela stockar. Sen kom det en ny lag för några år sedan som gör att man inte får ge mängdrabatt, så köper du 10st dosor hos OKQ8 får du betala 10xpriset på dosan.

Det finns Knox, Knekt och LD som är "billigt" hos OKQ8. Sedan har varje station ett fåtal platser för eget val. Så utbudet kan variera lite.

// Från en som jobbat på SM

ok måste invända här lite menar du att man inte får ge rabatt på stock gäller det alla tillverkare och dess
snus? är det OKQ8 det gäller eller alla försäljare?

själv köpte jag en stock phantom blue portion på direkten för 190 singeldosa kostar 23 så jag fick 40 kr rabatt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in