2013-02-06, 00:43
Avslutad
hej

tänkte om man kunde jobba

ex:
onsdag 06-20.00
torsdag 06-20.00
fredag 06-20.00
lördag ledig
söndag ledig
måndag 06-20,00
tisdag 06-20,00

ons ledig
tor ledig
fre ledig
lördag ledig
söndag ledig
måndag ledig
tisdag ledig

ny vecka

onsdag 06-20.00
torsdag 06-20.00
fredag 06-20.00
lördag ledig
söndag ledig
måndag 06-20,00
tisdag 06-20,00

räkna jag rätt för fulltid/skift tid i norge ?
är det jobbigt / värt mördan ?

tack för alla svar
Citera
2013-02-06, 00:51
Avslutad
ligger tråden fel får ni gärna ändra .
Citera
2013-02-06, 00:58
Medlem
Zphynxs avatar
Har jobbat alla former av skift de senaste åren och...kort sagt så är dagtid oslagbart.
Vad folk än säger så mår man helt klart bäst av att jobba "normalt".

Sen beror ju lönen helt på vart du jobbar. Just nu jobbar jag ständig natt på mitt jobb och det är INTE värt det. Jobbar 2 skift i normala fall och det är inte heller värt det!

I Norge tjänar du ju i regel sjukt mycket bättre än här så du är nog mer motiverad där.
Och du kräker ju inte på skiftarbete direkt, det smyger sig sakta men säkert på dig
Citera
2013-02-06, 01:26
Avslutad
det var tänk att jobba så från maj . juni .juli så blir ej så lång varit och tror det hade varit skönt med många dafgars ledigt under sommaren då jag i snitt bruka jobba 06.00 till 17.00 så jag tror det skulle bli bättre om man kunde få till det så eller tror du man kroknar efter den perioden ? om man skulle jobba 06.00 - 20.00 ?

[/b][/b]
Citat:
Ursprungligen postat av Zphynx
Har jobbat alla former av skift de senaste åren och...kort sagt så är dagtid oslagbart.

Sen beror ju lönen helt på vart du jobbar. Just nu jobbar jag ständig natt på mitt jobb och det är INTE värt det. Jobbar 2 skift i normala fall och det är inte heller värt det!

I Norge tjänar du ju i regel sjukt mycket bättre än här så du är nog mer motiverad där.
Och du kräker ju inte på skiftarbete direkt, det smyger sig sakta men säkert på dig
Citera
2013-02-06, 04:27
Medlem
oordnings avatar
jobbar 5 skift just nu, är helt okej då det är mycket ledigt. Men kanske också vara påfrestande att hela tiden ändra dygnsrytm.

positivt är ju också att det är bättre betalt än 3 skift men med mindre arbetade timmar.
Citera
2013-02-06, 05:35
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zphynx

Jobbade dagtid i flera år före jag fick chansen att jobba natt. Två år senare kan jag lätt säga att det var det bästa som hänt; jag använder nästan inte väckarklocka längre! Jag somnar när jag normalt sett blir trött (dvs ungefär nu), och vaknar av mig själv runt kl 13-14, utvilad och pigg. Det finns inte tillräckligt med pengar i oljefonden för att vara värt att tvinga sig i säng kl 22 när man inte alls är trött för att så stå upp kl 5:30 när man är färdig att stupa för att så sitta i kö båda vägar med alla andra dagtidare!
Citera
2013-02-06, 11:01
Medlem
Att jobba skift kan vara både bra och anus på samma gång. Har du jobbat skift förut och vet vad det handlar om? Det beror hur du är som person. Jag har testat på att jobba industriskift och det var lämpligt för mig.
Citera
2013-02-06, 12:52
Medlem
Jobbar skift och i liknande mönster som det du anger (men även en helg per månad) och trivs väldigt bra med det. Har lite svårt att tänka mig att gå till ett dagtidsjobb måndag - fredag.
Ser lite problem i ditt förslag dock, är lite för långa arbetspass. Beroende lite på vad det är för typ av arbete får man enbart lov att schemalägga upp till 13 timmar inom en period på 24 timmar.
Tror även det finns en maxbegränsning på 48 timmar på en 7-dagarsperiod.
ref:
http://www.lovdata.no/all/tl-20050617-062-010.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in