2013-02-05, 23:11
Medlem
uuy1851s avatar
Tidigare erfarenheter: Väldigt mycket hallucinogener och cannabis. Även annat men irrelevant.
Substans: Magiska svampar - toppslätskivling
Dos: MAO-hämmare och typ 200st

Det var en vacker höstkväll, där stjärnorna lyste klart över himlen och månen reflekterades mot jorden. Jag hade varit ute och plockat toppslätsskivlingar hela veckan tidigare, och samlat ihop vad jag räknade till strax över 500st. Jag betraktar min fina skörd, och dricker mao-hämmare i form av svartvinbärsjuice 30% som förberedelse inför en resa. Jag cuttar upp hälften av svamparna - vad jag uppskattade vara 200-250st - och skär ner dem till små strimlor.

Sedan kokar jag té på alltihop i typ 30 minuter. Jag hade koncentrerat det ner till 2dl, och silat bort alla svamprester med en vanlig sil. Jag slår mig sedan ned vid min dator och drar på den här låten på spotify
, och tar en liten sip av koppen med tét.

Omedelbart så fort vätskan snuddade vid min tunga så blev min syn klarare och jag tyckte mig se svaga mönster på väggarna.... "MY GOD.... ITS POTENT!", sa jag för mig själv högt samtidigt som jag blev rädd över vad som kommer hända med mig om jag dricker upp alltihop.

Men jag fortsätter att dricka... Några sekunder senare så slår det mig. Det börjar med färg-glada mönster på mina väggar, för att sedan övergå till otroligt komplexa morphande mönster av grönt och lila ljus. Halsar sedan resten av tét.

Jag får nog ta den här liggande tänker jag, och lägger mig ned i min säng... och plötsligt vet jag.
En intelligens kommunicerar med mig... Men inte genom ord, utan genom mening.

Jag hade känt det sen jag var barn... Allt är ett. Allt är energi och medvetande.
Djupt in i mitt psyke färdades jag. Jag flög igenom någon slags hyperspace i en svindlande hastighet och igenom ett flertal "lager" och "nivåer" av mitt medvetande.

Det kändes som om jag kommit fram till portalen varifrån medvetande härstammade ifrån, men jag var inte redo att kliva igenom tydligen. Så jag började kaxa lite med psilocybinet som påverkade mig , bara för att se vad reaktionen skulle bli. Då får jag sagt till mig: Du tror att du är bättre än mig eller hur? Låt mig visa för dig hur allt är ett och din individualisering enbart är din egen inbillning av dig själv. Jag är kosmos, livet, världen, jag är existensen själv. (Det kommunicerades lite på skoj, för innerst inne så hade jag mycket stor respekt för svampen)

Precis samtidigt dras http://open.spotify.com/track/12OBMCG9rcvwHZoj07l2xl på i mina högtalare på hög volym, och jag skeppas iväg långt. Jag fick uppleva livets kretslopp och jag kände mig helt oberoende av allt. Fri att vandra min egen väg, där ingenting är omöjligt.... Jag förlät mig själv för mina fel, och jag blev upplyst på något vis. Jag blev fri ifrån självhat, självbedrägeri, strävan och hat. The past is history, and the present is a gift. That's why it's called the present, tänkte jag. Jag gäspade djupt och ut flödade vad som såg ut som negativ energi ifrån min kropp. Jag ställer mig upp, tittar mig själv i spegeln, och jag ser mig själv. Men det är inte jag, det är min kompis. Vi kan kalla honom Peter. Peter och jag är barndomsvänner, och jag tänkte på honom då.

Det är så självklart.
You are me and I am you, säger jag samtidigt som det blir helt klart.
Allt är ett enda medvetande, och vi är bara inbillningen av oss själva.
Du och jag är samma, tänkte jag.
En värld kodad av medvetande. En värld av ren energi.
Universum är rena energiska krafter, fundamentala krafter.
Mystiken flödade och äventyrsandan kröp sig på...

Tror ni mig inte så behöver ni läsa basic kemi.
En atom består till 99,999999-någonting% tomrum , och vad atomen faktiskt är är laddade partiklar (protoner, neutroner och elektroner) som arbetar i samklang med varandra via elektromagnetism.
Det vill säga rörelseenergi och elektrisk energi. Eller kemisk energi, beroende på hur man ser det. Energin kan aldrig försvinna i alla fall. Den kan bara omvandlas ifrån en form till en annan. Detta gör universum till ett oändligt kretslopp som aldrig kommer ta slut

Men det är mer till det.

Tänk er inte världen som 3D världen ni upplever i eran vardag som det absoluta universum. Så är det inte. Universum är information, medvetande i dess renaste form. Låt mig förklara. Allting vi upplever som verkligheten är enbart sinnesintryck, som omvandlas via filter i hjärnan till en upplevelse.
Universum uttrycker sig själv genom vågor av information i olika våglängder och frekvenser. Elektriska impulser av medvetande skickas runt i våra hjärnor konstant, men vad är det som styr all denna biokemiska process som sker?

Jo det är elektriska impulser, atomer och partiklar bärandes information. Medvetande. Ren energi. För det är vad universum är. Ren energi med ett medvetande. Ett gudomligt väsen av något slag. Sambandet mellan allt i universum drev mig till slutsatsen att allt egentligen är mystiska energier styrt av medvetande. Som om hela universum var en enda sorts gudomlig extra-dimensionell superorganism av något slag, medveten om sig själv in i minsta detalj. Vad det än är för skapelse så kan jag fortfarande sitta och gapa i timmar åt dess storhet och komplexitet. Det är så perfekt.

Vi är alla perfekta sammansättningar av kolbaserade kemikalier som genom DNA gör evolution möjlig. Utan medvetande/någon form av biokemisk interaktion, så hade det här varit helt omöjligt. Det är redan otroligt hur vi ens har en existens ifrån första början! Sedan får man inte glömma all den kemiska energi som finns runtomkring oss och inte minst I OSS. Vi är miljarder olika mikrosmå organismer som arbetar i samklang med varandra via biokemiska impulser av medvetande/information till att bilda en form av superorganism. För som jag sade, universum är energi/medvetande i dess renaste form. Hur jag än vrider och vänder på det kommer jag fram till samma slutsats... Allt är energi som är medvetande. Eller energi styrt av medvetande. Utan biokemisk interaktion/medvetande hade alla dessa processer varit omöjliga.

Det är större än bara oss människor måste ni tänka på med. Ser ni inte sambandet? Jorden är uppbyggd på samma sätt, fast väldigt mycket mer komplicerad, eller åtminstone inte ännu fullt förstådd. Och våra solsystem är bara en del av en ännu större process som är galaxer.

Livet, universum, världen är så oerhört komplicerad och jag förstår inte hur folk kan leva i blindo och förneka dess storhet och avfärda idéer som denna som skitsnack och flum. Dess gudomlighet, dess gåva, livet, dess underverk. Jag mådde så otroligt bra. Jag visste den ultimata sanningen om universum, livet och existensen. Euforin var helt otrolig och jag grät lite glädjetårar på grund av den vackra upplevelse och uppenbarelse jag hade fått. It all makes sense... Säger jag för mig själv.

Dessa droger har potential till att bryta ner och upplösa ego(vad du tror definierar dig. Ditt jag. Din upplevelse om dig själv), och vidga ens medvetande till vyer ända ut i världsalltet, och de har potential till att väcka en sovande själ. Potential till att väcka äventyrsanda och livslust hos någon vars gnista slocknat. Det är som att bryta ner en själ till grunden för att sedan återuppbygga honom eller henne som helad. Det finns en anledning till varför svamp används av sydamerikanska kulturer i antagligen tiotusentals år, och även DMT i ayahuasca. Det har varit en del av religiösa ceremonier i tusentals år, och tros vara grunden till all religion. De betraktas som läkandet av en själ.

Det behöver inte nödvändigtvis enbart vara drogen som spelar ett spratt, eftersom att jag faktiskt ser bevisen för svampens påstående och visionen den gav mig hela tiden framför mig. Men det kan också vara så att det inte stämmer alls, men tvekar på det.

Efter den här uppenbarelsen så spelade jag League of Legends med ett par polare, och var fortfarande hur trippad som helst. Jag var fortfarande ren medvetande-energi mer eller mindre ett med universum, så jag visste exakt vad jag skulle göra, och när på spelet. Jag blev medveten om allt och kände mig sjukt överlägsen. Upplevde även "bullet-time" och kunde klicka mig fram med otrolig precision i slow-motion. Mitt medvetande var så vidgat och mina sinnesintryck så maxade så att jag kände mig överlägsen alla andra som jag spelade med.

Slutade med att jag fick en brutal killstreak på typ 30 kills och kanske 1 death som jag fick i början :P Sedan mediterade jag det sista av trippen och gick och lade mig efteråt. När jag vaknade så visste jag vad vi, alla djur, livet, existensen är för något. Att vi alla är gudomliga väsen av energi och medvetande.

Dagarna efteråt så lyste världen vackert och jag var komplett kändes det som. Pånyttfödd ungefär.
Livet var perfekt, och jag utstrålade kosmisk kärlek, jag var som kär, fast jag var kär i hela världen. Villkorslös kärlek.. När jag tog promenader genom skogen så följde djur efter mig, och när jag skulle plocka fler toppisar till ännu en tripp så ställde 30 kor upp sig på led framför mig och bara observerade mig med glimten av gudomlighet i ögonen. Detta fick jag med på film btw, så det är inget skitsnack. Fast filmade bara när jag skulle därifrån.
Citera
2013-02-05, 23:12
Medlem
uuy1851s avatar
Kunde sedan och kan till den här dagen meditera fram ett upplysnings-nirvana likt tillstånd där jag blir ett med en våg av kosmisk villkorslös kärlek som finns i allt... Kosmisk kärlek. Så det känns som att bli kär i världen ungefär. Men kan bara göra det här när jag haft några dagar att samla mig själv och mina tankar. Det kräver att man är lugn och stilla som orört vatten för att det ska gå. Eller om jag haft en riktigt chill dag. Jag kommer in i tankebanor ibland när jag är nykter som framkallar en svagare version av tillståndet i alla fall. Men då bara för korta stunder. Jag behöver natur, tystnad, och kanske en rinnande bäck för att det ska vara som mest intensivt.

Det är svårt att förklara det, men jag älskar hela världen ovillkorligen.
Oavsett vem du är eller vart du kommer ifrån så älskar jag dig, för att du är du.
Du är ett gudomligt väsen av energi med en sån komplexitet så att man knappt kan tro att det är möjligt. Folk letar efter en yttre gud och har gjort i tusentals år, och det är klart att vi inte hittar honom när han står framför spegeln. Du.

Det var läkandet av en själ.
Nedbrytningen av mitt jag och återuppbyggandet av det - My rebirth.
Shit vilken upplevelse
Trippen varade 5 timmar typ, och var bland de coolare grejerna jag gjort i mitt liv.
Hade en ännu tuffare tripp på 25i-nbome några månader senare dock, rapport på den finns här på forumet också.

Ursäkta mig om jag missade något eller om jag var otydlig, jag utvecklar gärna. Har nämligen rökt en del cannabis och är seg i skallen.

Hoppas att ni gillade
Citera
2013-02-06, 15:03
Medlem
Netplows avatar
Stabilt och djupt skrivet. Kände verkligen igen mig när du skrev

"Livet, universum, världen är så oerhört komplicerad och jag förstår inte hur folk kan leva i blindo och förneka dess storhet och avfärda idéer som denna som skitsnack och flum. Dess gudomlighet, dess gåva, livet, dess underverk."

Har tänkt på det jag med och då dyker alltid samma fråga upp, tänk hur underbart det skulle vara om alla tänkte på detta sätt. Om man tar majoriteten utav Jordens befolkning då märker man att de flesta aldrig ens kommer tänka sådär, för de är "Livet" någonting som kom från ingenstans och det är de nöjda med.
Citera
2013-02-06, 15:49
Medlem
Synatts avatar
Vi gillade, välskrivet och helt säkerligen på rätt spår överlag, natur och energi och hela kopplingen? Yes

Mvh
Citera
2013-02-06, 15:56
Medlem
enKamels avatar
detta va rätt skevt o läsa bäng må jag säga.
fint skrivet, 5/5.
Citera
2013-02-06, 17:39
Medlem
Jag är själv grymt fascinerad av fysik, rymden osv.. Men detta va bara underbart att läsa! 5/5 Toppisar
Citera
2013-02-06, 21:50
Medlem
uuy1851s avatar
Jag ryser bara jag tänker på det....

Jag måste tillbaka dit en dag.
Hösten 2013 here we go!
Citera
2013-02-06, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uuy1851
Jag ryser bara jag tänker på det....

Jag måste tillbaka dit en dag.
Hösten 2013 here we go!
Jag fick det samma när jag tog 450 toppisar!! Sjukaste jag någonsin upplevt kan jag lova! Kändes som att jag var allt och inget på samma gång.
Citera
2013-02-07, 01:47
Medlem
uuy1851s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shroomslut
Jag fick det samma när jag tog 450 toppisar!! Sjukaste jag någonsin upplevt kan jag lova! Kändes som att jag var allt och inget på samma gång.

Ja exakt!

Du är jag och jag är du, vi är alla samma organism, samma kosmiska våg av medvetande!

Underbar känsla!
Citera
2013-02-07, 20:38
Medlem
uuy1851s avatar
Det är som om vi alla är en del av en superutvecklad super-dator typ.. :P
Citera
2013-02-09, 20:25
Medlem
uuy1851s avatar
Vi är typ kodad energi som bygger upp sig självt genom medvetande...

Varje molekyl är ett unikt fingeravtryck av information, vilket genom medvetande (tänk er ström till en dator) flödar oupphörligen... Samtidigt som varje molekyl - allt - är energi...

hmmm... filosoferar bara för mig själv nu på kvällskvisten med lite cannabis som hjälp.

Eller med andra ord... Universum är parallella vågor av energi som urartar sig själv i olika våglängder och frekvenser. Eller kanske bara en våg... jag får filosofera vidare
Senast redigerad av uuy1851 2013-02-09 kl. 20:32.
Citera
2013-08-04, 10:25
Medlem
Laamas avatar
Ett suveränt inlägg!
Längtar till svamparna dyker upp snart så man får dra ut i skogen och plocka
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto