2013-02-05, 18:02
Medlem
Sagan från mannens begynnelse är som sådan att mannen kom till värden för att skapa. Vilket ledde till att mannen lät bygga pyramiderna ihop om att det skulle leda till något bra osv. Det mannen inte förstog var att man inte kunde fortsätta i detta (Hög Religösa Drog Stadie) Mannen befann sig i då han fick reda på från gud att mannen skulle bygga pyramiderna och det skulle hjälpa honom ta sig vidare bort från den här världen till guds rike. Dock vart mannen förådd av sig själv. Och blev inlurad av skaparna vilket gjorde mannen till djur i denna djur dom.

Människor
Apor
Gorillor
Osv. Listan är lång på olika djur arter.

Vad har dessa djur gemensamt ? De äter, skiter, sover. Är uppdelade i 2 kön hane och hona osv. passar bäst in i roller av 3 som far mor och barn.

Vi har även samma vitala delar. Som hjärta, hjärna och kön.

Vi har Vita, Svarta, gula människor.
Som vi har bergsgorillior, Gorillor, Djungelgorillor osv.

Så människor är bara djur som väljer excistera inne i burar.
Citera
2013-02-05, 18:05
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Människan är ett djur, Ja.

Vad vill du diskutera?
Citera
2013-02-05, 18:26
Medlem
BioTags avatar
Det största och mest betydelsefulla skillnaden på människan och alla andra djur är att vi kommunicerar via ord vilket gör det vi vill säga mycket tydligt. Så vi har kunnat samarbeta mer oss själva.

Det vi har gemensamt är att vi alla är levande organismer. Om vi vill vara mer specifika så är vi djur. Vi andas syre, dricker vatten och käkar mat för att få cellbränning.
Vi fortplantar oss via samlag av två kön. Honan med ägg och hanen med spermier.
Det andra som skiljer djur ifrån djur är uppbyggnaden. Vissa djur är uppbyggda som förstahandskonsumenter och kommer därför att äta växter och springa ifrån saker som vill käka den. Andra djur, kanske spindlar, väver ett nät och väntar på föda. De flesta djur är mycket olika. Olika smarta, olika stora, olika snabba, olika beteende. Vi är ett djur med vår egen uppbyggnad. Vi tolkar världen på ett sätt och schimpansen tolkar världen säkerligen på ett annat sätt. Vi har en annan taktik för att överleva.

Nu vet jag inte riktigt vad diskussionsämnet är... men vi kör på det!
Citera
2013-02-05, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BioTag
Det största och mest betydelsefulla skillnaden på människan och alla andra djur är att vi kommunicerar via ord vilket gör det vi vill säga mycket tydligt. Så vi har kunnat samarbeta mer oss själva.

Det vi har gemensamt är att vi alla är levande organismer. Om vi vill vara mer specifika så är vi djur. Vi andas syre, dricker vatten och käkar mat för att få cellbränning.
Vi fortplantar oss via samlag av två kön. Honan med ägg och hanen med spermier.
Det andra som skiljer djur ifrån djur är uppbyggnaden. Vissa djur är uppbyggda som förstahandskonsumenter och kommer därför att äta växter och springa ifrån saker som vill käka den. Andra djur, kanske spindlar, väver ett nät och väntar på föda. De flesta djur är mycket olika. Olika smarta, olika stora, olika snabba, olika beteende. Vi är ett djur med vår egen uppbyggnad. Vi tolkar världen på ett sätt och schimpansen tolkar världen säkerligen på ett annat sätt. Vi har en annan taktik för att överleva.

Nu vet jag inte riktigt vad diskussionsämnet är... men vi kör på det!

jadu kan vara så att jag är sjuk i huvet! :P
Men som mitt motto är. Att det är "friskt" att jobba är sjukt Tror ingen är varken fri eller frisk
Senast redigerad av Aftondagen 2013-02-05 kl. 18:31.
Citera
2013-02-05, 18:36
Medlem
BioTags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftondagen
jadu kan vara så att jag är sjuk i huvet! :P
Men som mitt motto är. Att det är "friskt" att jobba är sjukt Tror ingen är varken fri eller frisk

Ok... nu har jag absolut ingen aning vad diskussionen gäller...

Frisk är man om man är som alla andra på de flesta olika sätten. Vi är så fria vi känner oss. Däremot är ingen fri på det sättet att alla måste göra något för att överleva.

Det finns såklart olika definitioner på frisk och fri.
Citera
2013-02-05, 18:49
Medlem
Hur kommer det sig att vi som mänsklighet fungerar som vi gör ? Är vi fria och det som gör oss sjuka eller är det att vi är sjuka av att tänka på frihet ?

Vart vi kommer ifrån. Vart vi är idag och vad som händer efter döden är tre stora frågeställningar vi alla ställer oss själva förr eller senare. Men hur kan de relateras till frihet ? Är det just frihet som gör oss sjuka ? eller är det sjukt att allt jämnt handlar om frihet ?

Och hur kommer det att vi tar in viss fakta som sann och annan som falsk ? sjuk och frisk hur väl hänger de ihop ? för frisk innehåller ordet fri ? Är jag varken sjuk eller frisk något jag inte kan förklara i ord egentligen ? För vad är egentligen mentalt slaveri ? Att kunna tala kontra att inte kunna tala ?

och vad innebär egentligen att se gud ?

PS. Att följa mig och min tro kan leda till en evighet av sjukdomar
Citera
2013-02-05, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BioTag
Ok... nu har jag absolut ingen aning vad diskussionen gäller...

Frisk är man om man är som alla andra på de flesta olika sätten. Vi är så fria vi känner oss. Däremot är ingen fri på det sättet att alla måste göra något för att överleva.

Det finns såklart olika definitioner på frisk och fri.

Men tänk om alla andra runt omkring dig uppehåller en fasad och skådelspel för att lura in dig i att bli troende på att du är vanlig och normal ? För om vi är som djur borde juh vi inte ha något jobb det borde vara i vår instikt att bara överleva ?
Citera
2013-02-05, 22:23
Medlem
BioTags avatar
Citat:
Men tänk om alla andra runt omkring dig uppehåller en fasad och skådelspel för att lura in dig i att bli troende på att du är vanlig och normal ? För om vi är som djur borde juh vi inte ha något jobb det borde vara i vår instikt att bara överleva ?

Vi överlever igenom att ha jobb. Vi gör oss dugliga för resten av samhället och få därför stanna kvar. Det är som myror eller getingar.

Det hade varit ganska lustigt om jag en dag hade upptäckt att alla bara ha lådsats att jag är en människa när jag egentligen är en smartare daggmask inuti en android insatt utan att veta det... hmm... intressant. Vem vet, någon kanske plocka ut hjärnan på en blå elefant och satte den i din människokropp för att sedan dölja undan existensen av de blåa elefanterna. Så mycket man fortfarande inte vet...
Citera
2013-02-05, 22:27
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Du menar inget jobb som lejon som jagar, bävrar som bygger fördämning, bin som bygger bon precis som fåglarna osv. att jobba med något är ju en en överlevnadsinstinkt, inga pengar ingen mat.

Varför skulle alla lura med ett skådespel, känns lite paranoid varning om du ursäktar mig föt det uttrycket.
Citera
2013-02-05, 22:47
Medlem
skunkjobbs avatar
Det var värst vad många i den här avdelningen samt paranormalisthörnan som tycker arbete är så himla hemskt. Var glada om ni har ett s.k. skitjobb (ett ord jag inte använder själv egentligen, gör det bara nu för att relatera till vissa medlemmar), det finns massvis som skulle skära av ett finger eller två för att få ett jobb över huvud taget.

Själv har jag ett jobb som jag tycker är roligt och skulle inte vilja byta med någon annan djurart. Jag tycker vi människor har lyckats bra med en hel del även om det fortfarande finns mycket elände i våra liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in