2013-02-05, 17:50
Medlem
Tjena jag har en volvo 940 Ltt jag har bytt generator på bilen nydligen och fått nytt batteri men bilbatteriet laddar ur en då vad kan det va för fel då?
Citera
2013-02-05, 18:08
Medlem
Fungerar indikeringslampan i instrumenthuset för att bilen inte laddar? Det måste den nämligen göra för att bilen skall ladda . Ett vanligt fel är även att du glömt den lilla blå jordkabeln mellan generator och insug när du bytte generator, eller att den helt enkelt gått av .
Citera
2013-02-05, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macktart
Tjena jag har en volvo 940 Ltt jag har bytt generator på bilen nydligen och fått nytt batteri men bilbatteriet laddar ur en då vad kan det va för fel då?

Menar du att den inte laddar eller att batteriet laddar ur sig när bilen står still?det vill säga exempelvis under natten.
Citera
2013-02-05, 19:06
Medlem
FreddeDs avatar
Kolla om du har någon strömtjuv. Ta loss pluskabeln från batteriet. Mät med en multimeter mellan kabeln och polen.

Nu minns jag inte vilka värden som var normalt men det vet säkert någon annan eller så kan du googla
Citera
2013-02-05, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddeD
Kolla om du har någon strömtjuv. Ta loss pluskabeln från batteriet. Mät med en multimeter mellan kabeln och polen.

Nu minns jag inte vilka värden som var normalt men det vet säkert någon annan eller så kan du googla
Värt att tillägga är att du skall mäta ampere(A) när du gör detta. Om larm är avaktiverat, dörrar stängda (för belysning i dörrar, tak) så bör bilen dra högst några hundra mA. Drar den mer kan du börja rycka säkringar och se när förbrukningen går ner, då har du hittat din bov .
Citera
2013-02-05, 19:11
Medlem
Annars kan du sälja den till mej om det är en 945 ... på jakt :P.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in