2013-02-06, 12:16
Medlem
Opacitys avatar
Det finns två saker som är viktiga i livet: självförtroende och empati. Silikonbröst ger inget av detta
Citera
2013-02-06, 12:21
Medlem
Hon gör ju inte det endast för honom ni som går på henne, läs om och läs rätt

Jaa gör det eftersom att du själv inte gillar dina bröst särskilt mycket som du har nu , varför inte förbättra de?
Citera
2013-02-06, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opacity
Det finns två saker som är viktiga i livet: självförtroende och empati. Silikonbröst ger inget av detta
Om hon känner sig missnöjd med sina bröst och sedan fixar silikon varför skulle hon inte få bättre självförtroende om hon gillade hur det blev?
Citera
2013-02-06, 12:22
Medlem
RausGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opacity

Jo

Infektion
Inflammation
Hormonstörningar
etc etc

GE FAN I ATT TUTTA UPP DIG FÖR POJKVÄNNEN
VAR DIG SJÄLV FÖR FAN KVINNA

Vill han knulla dig för att du har större bröst?
Jävla sjukt beteeende. Pedofil säkert.
Låt det bara vara. Gillar han inte dinna bröst kan han fara åt
helvete.

Ungjävlar, kamma er skulle jag.
Senast redigerad av RausGrisen 2013-02-06 kl. 12:27.
Citera
2013-02-06, 12:33
Medlem
Så typiskt att alla första ska vara tråkiga o skriva nej bara för h*n innan skrivit nej, solklart JA, du kan ju även köpa nåt litet annat som "officiell" present. Men ingen skitklinik i östeuropa, välj en kvalitetsklinik.
Citera
2013-02-06, 12:38
Medlem
Opacitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deebraa
Om hon känner sig missnöjd med sina bröst och sedan fixar silikon varför skulle hon inte få bättre självförtroende om hon gillade hur det blev?
Jag tror du förväxlar självkänsla= Vad man tycker om sig själv och sitt utseende, och självförtroende=tron på en egens förmåga och kapacitet. Kanske ändrar det hennes självkänsla, kanske inte, men det ändrar inte synen på hennes förmåga som människa, det är något som sker i hjärnan, inte i brösten.

Citat:
Ursprungligen postat av RausGrisen
Jo
Infektion
Inflammation
Hormonstörningar
etc etc

Jag förstår inte vad ditt "jo" betyder?
Citera
2013-02-06, 13:57
Medlem
vasaduellers avatar
Fan vad mycket trams. Om tjejen vill ha sillisar, och killen gillar stora bröst - Vad fan är problemet?

Om man inte gillar stora bröst så får man väl göra det i sitt eget liv. Varför måste man tala om för andra vad vad de skall tycka och göra?

Samma sak om man är emot skönhetsoperationer. Varför måsta man pracka på sina åsikter på andra, och skälla ut folk som tycker annorlunda?

Själv så älskar jag riktigt stora bröst, och jag har inget emot väl utförda skönhetsingrepp. Men för den skull så talar jag inte om för andra vad de skall tycka och göra, och jag skäller inte ut folk bara för att de råkar ha en annan åsikt än jag.

Speciellt när det gäller dessa brösttrådar, så kan man se ett tydligt mönster att folk blir helt överdrivet känslomässigt engagerade, och att man helt rabiat försöker skapa en negativ bild av stora bröst, och framför allt av bröstförstoringar. Det är svårt att inte misstänka att det ligger någon annan agenda bakom, än bara egen smak.

Rabiata feminister och jantelagsmobbare med bröstavund blandas med killar som känner sig hotade av kvinnor som tar kontroll över sin egen kropp och sexualitet, och killar som känner något slags tvång att försvara det faktum att de föredrar små.

Att stödja en tjej som är osäker över sina små bröst är en sak. Att kasta en massa skit på en tjej som redan självmant har bestämt sig för att göra en bröstförstoring är något helt annat.

Jag blir trött på alla som skall moralisera och jantelaga. Varför är folk så känsliga när det gäller just bröst? När det gäller förändring av utseendet i allmänhet (smink, kläder, hårfärg, piercing, tatueringar etc.) eller andra skönhetsoperationer, så blir det aldrig samma rabalder. Vad är problemet liksom?
Senast redigerad av vasadueller 2013-02-06 kl. 14:01.
Citera
2013-02-06, 14:31
Medlem
Snippis avatar
Jag förstår inte vad som är så hemskt med opererade bröst. Jag fick min operation gratis pga. olika stora bröst. Innan operationen var jag tvungen att fylla ut ena bhkupan och krångla varje dag.

Naturliga bröst kan vara snygga ja. Men det är omöjligt att se på en påklädd kvinna.
Kvinnor med stora bröst har ofta häng och stora bröstvårtor. Kvinnor med små bröst har problemet med.... Obefintliga bröst.
Sen finns det dom som har mitt (gamla) problem, olika stora.

En operation behöver inte betyda dubbel D kupor. Det är nog vanligare än folk tror att folk som jag, och som TS vill, skaffar normalstora bröst som passar våra kroppar bättre.
En viss fåfänga ja. Men jag själv kände att när jag fick chansen till en kostnadsfri operation så tog jag den hellre än att försöka "bli nöjd" med mina naturliga, deformerade bröst.

Dessutom krävs det stor självsäkerhet att erkänna för allmänheten att man genomgått en operation. Det är något som samhället vill att man ska skämmas över.
Jag har inga som helst problem att berätta, därför kan ingen påstå att jag har dåligt självförtroende. Det krävs att man har stake, och eftersom att TS inte har några problem att berätta om sin önskan så visar det att hon är allt annat än en kvinna med låg självkänsla.

Men som sagt, not a smart gift.
Citera
2013-02-06, 14:45
Medlem
Snippis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Rabiata feminister och jantelagsmobbare med bröstavund blandas med killar som känner sig hotade av kvinnor som tar kontroll över sin egen kropp och sexualitet, och killar som känner något slags tvång att försvara det faktum att de föredrar små.

Varför skulle feminister ha något emot att jag gör vad fan jag vill med min kropp? Att feminister är emot allt som enligt normen är kvinnligt är bara en myt. Feminister kommer i alla former.
Dock tycker jag att det är normbrytande att genomgå en plastikoperation. Idag säger idealet att man ska vara så naturlig som möjligt.
Citera
2013-02-06, 14:50
Medlem
Vilken klyscha TS med make är..
Citera
2013-02-06, 15:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snippi
Varför skulle feminister ha något emot att jag gör vad fan jag vill med min kropp? Att feminister är emot allt som enligt normen är kvinnligt är bara en myt. Feminister kommer i alla former.
Dock tycker jag att det är normbrytande att genomgå en plastikoperation. Idag säger idealet att man ska vara så naturlig som möjligt.

Appappapp så är det ju inte alls!
Att det skulle vara normbrytande att genomgå en plastikoperation idag är ju bara trams.
Snart nog har ju varenda j-vel gjort något och de som inte gjort något ännu, funderar på det.

Nja, naturligt ideal?
Det beror väl lite på hur man ser det? Idealet nuförtiden är väl att se så ung ut som möjligt. Och för andra handlar det om så stort som möjligt.

Ganska sjuk utveckling, enligt min åsikt.
Citera
2013-02-06, 16:01
Medlem
Snippis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Appappapp så är det ju inte alls!
Att det skulle vara normbrytande att genomgå en plastikoperation idag är ju bara trams.
Snart nog har ju varenda j-vel gjort något och de som inte gjort något ännu, funderar på det.

Nja, naturligt ideal?
Det beror väl lite på hur man ser det? Idealet nuförtiden är väl att se så ung ut som möjligt. Och för andra handlar det om så stort som möjligt.

Ganska sjuk utveckling, enligt min åsikt.

Du har rätt. Det jag menade är att det är normbrytande att stå för att man har gjort en operation. Prata öppet om det.
Idealet idag är att man ska se så naturlig ut som möjligt. Det behöver inte betyda att man ska vara naturlig. Folk solar solarium som aldrig förr. Det är skamligt att erkänna att man använder BUS.
Folk sminkar sig så att det ska SE naturligt ut. Det inkluderar en tesked foundation om dagen.
Det är inne med "risigt", självlockigt hår. För att få den looken krävs dock ansträngning.
Bloggare skriver om hur synd det är om tjejer som lägger dig under kniven.
Klädstilen är "i don't really care" - när det i själva verket tagit 1 timme att bestämma sig. Men Gud förbanne den som erkänner detta.

Det är skambelagt att erkänna en operation. Mina kompisar undrade varför jag skrev på Facebook att operationen gick bra, för dom förväntade sig att det var något som jag skulle skämmas över.
Min arbetsgivare blev paff när jag svarade att det var en plastikoperation som var anledningen till att jag inte kunde jobba.
Folk frågar om det är sant att jag gjort en bröstoperation i en "du kan lita på mig"-ton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in