2013-02-05, 08:07
Medlem
Som med heltstekt kyckling, går det lika bra att förkoka små kycklingklubbor och sen köra in dem i ugnen?
Någon som vet ungefär hur lång tid de behöver kokas och därefter vara i ugnen?
Har googlat och fått fram tid och grader på hel kyckling, men dessa klubbor är ju så små så bör gå snabbt.

Recept eller tips om hur ni gör vore trevligt
Citera
2013-02-05, 08:11
Medlem
TennisKlaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanilja
Som med heltstekt kyckling, går det lika bra att förkoka små kycklingklubbor och sen köra in dem i ugnen?
Någon som vet ungefär hur lång tid de behöver kokas och därefter vara i ugnen?
Har googlat och fått fram tid och grader på hel kyckling, men dessa klubbor är ju så små så bör gå snabbt.

Recept eller tips om hur ni gör vore trevligt
Yep, det gör alltid jag när jag fixar kyckling i ugnen. Koka dem i 20 minuter, lägg dem i ugnen i typ 40 minuter Gör alltid jag och den blir inte rå
Citera
2013-02-05, 08:38
Medlem
jensentekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TennisKlara
Yep, det gör alltid jag när jag fixar kyckling i ugnen. Koka dem i 20 minuter, lägg dem i ugnen i typ 40 minuter Gör alltid jag och den blir inte rå
Känns lite längt va? en timme sammanlagt för små kyckling klubbor?...
Citera
2013-02-05, 08:51
Medlem
Om den skall in i ugnen efteråt så räcker det att koka 20 min, ett tips..
stek kycklingen några minuter på hög värme och sen koka, sen in i ugnen..skitgott om du kryddar den rätt.
Citera
2013-02-05, 11:04
Medlem
BernardLoutres avatar
Jag brukar aldrig förkoka min kyckling. Stoppar den bara direkt in i ugnen. Blir det godare om man förkokar den?
Citera
2013-02-07, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Jag brukar aldrig förkoka min kyckling. Stoppar den bara direkt in i ugnen. Blir det godare om man förkokar den?

Godare vet jag inte, tänkte mest fråga för det är frysta jag har och sparar tid. Känner mig även mycket säkrare på att det blir genomstekt då.
Men möjligtvis är det så att köttet blir mörare om man förkokar det? Testa och avgör!
Citera
2013-02-07, 07:08
Medlem
Masturblijas avatar
Ugn är överskattat till kött, stekpanna ska det vara.
Citera
2013-02-07, 12:53
Medlem
TennisKlaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jensenteknik
Ja? Men det beror ju på hur länge man vill ha dem i ugnen och vilken temperatur Brukar ha dem i ugnen tills de är bruna och inte kolsvarta, hahah
Citera
2013-02-07, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jensenteknik

Hur långt är ett snöre? Det beror på. Beror på hur frysta kycklingklubborna är och vilket resultat matlagaren eftersträvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in