2013-02-04, 16:18
Medlem
Shalashaskas avatar
En inte helt ovanlig syn är att ett ganska nyreggat konto har en signatur där det står att användaren har ett eller flera gamla konton men av olika anledningar nu har detta nya istället.
Varför i hela friden skriver man så?

Visst, oavsett vad man tycker om det så innebär ett gammalt konto "credd", men om man inte kan bevisa att det nya kontot tillhör en gammal användare så är det i mina ögon helt meningslöst!
Jag, och många med mig, kommer helt enkelt inte att tro på det.

Så sluta upp med detta meningslösa otyg för att försöka få prestige på forumet (Om du nu inte kan bevisa att du faktiskt haft ett gammalt konto, genom att t.ex. skriva det gamla nicket i signaturen eller dylikt)!
Citera
2013-02-04, 16:23
Medlem
Beror väl på om den nya användare har blivit outad med det gamla kontot. Så kanske man inte har så stor lust att länka det.
Citera
2013-02-04, 16:25
Medlem
Loquitas avatar
För att folk ska veta att jag är samma person om jag råkar skriva i samma tråd.
Citera
2013-02-04, 16:28
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loquita

Ja, men då länkar du ju till ditt gamla konto. Det är inte det som Shalashaska klagar på om jag fattar det rätt?

For the record har jag också ett äldre konto som jag av olika anledningar övergav (), men inte behöver jag hävda mig för det. Förrän nu
Citera
2013-02-04, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
En inte helt ovanlig syn är att ett ganska nyreggat konto har en signatur där det står att användaren har ett eller flera gamla konton men av olika anledningar nu har detta nya istället.
Varför i hela friden skriver man så?

Visst, oavsett vad man tycker om det så innebär ett gammalt konto "credd", men om man inte kan bevisa att det nya kontot tillhör en gammal användare så är det i mina ögon helt meningslöst!
Jag, och många med mig, kommer helt enkelt inte att tro på det.

Så sluta upp med detta meningslösa otyg för att försöka få prestige på forumet (Om du nu inte kan bevisa att du faktiskt haft ett gammalt konto, genom att t.ex. skriva det gamla nicket i signaturen eller dylikt)!

Ser inte vilken "cred" det skulle ge. "jag har vart medlem i si och så många år.. wöööö (gör ett djävulstecken i fickan)" Har man ett konto så har man. Dumt att regga flera gånger, kan jag tycka.. om någon inte blivit avstängd och sedan ska försöka komma in på annat sätt. Alltså genom att skapa ett nytt konto.

Verkar dumt hur som hälst. Men kanske finns någon logisk förklaring till det. Uppmärksamhetsbehov?
Citera
2013-02-04, 16:30
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-compakt
Beror väl på om den nya användare har blivit outad med det gamla kontot. Så kanske man inte har så stor lust att länka det.
Visst, men det blir ju meningslöst då det inte finns något som då styrker att man faktiskt haft ett konto tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av Loquita
Men nu har ju du gjort det på just det vettiga sätt som jag föreslog, att skriva vilket det gamla kontot var!
Så känn dig inte träffad av kritiken, för den gäller inte dig!
Citera
2013-02-04, 16:36
Medlem
Flaskhalsats avatar
Jag har varit medlem sedan 2011 men lurkat sedan 2006. Inte skriver jag "Nytt konto, gammal användare" för att man skall tro att jag hängt här länge.

Vem bryr sig om antal posts så länge som personen som skriver det är saklig? Att jag sen respekterar vissa personer högre än andra i vissa forum (DetVarDåSjälva, PuffTheDragon) i Astronomi högre än en rookie som försöker motbevisa honom är just för att Puff och DVDS har bevisat sig flertalet gånger veta vad han/hon pratar om.
Citera
2013-02-04, 16:50
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Jag har en medlem i svensson-klanen i min signatur så att användare inte ska bli förvirrade om någon tar över diskussionen för någon annan.
Jag länkade min tidigare användare tidigare. Det var för att kunna plocka upp konversationen efter att jag lämnat den tidigare användaren.

Kan passa på att tillägga att Husvagn inte är med i klanen. Det hade dock varit trevligt.
Senast redigerad av AbdullahSvensson 2013-02-04 kl. 17:29.
Citera
2013-02-04, 16:56
Medlem
Undrar i hur många fall det faktiskt ligger en användare med tyngd bakom sådana signaturer, och hur många som är första gångs reggade?

Kan hålla med TS om att det är märkligt iaf då man aldrig kan vinna något på det utan att outa det gammla kontot.
Citera
2013-02-04, 17:08
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Undrar i hur många fall det faktiskt ligger en användare med tyngd bakom sådana signaturer, och hur många som är första gångs reggade?

Kan hålla med TS om att det är märkligt iaf då man aldrig kan vinna något på det utan att outa det gammla kontot.

Det folk vill ha är respekt vilket symboliseras genom att personen i fråga tror att man får respekt genom:

1. Ha många posts, vad man sen skriver är totalt skit samma, så länge som det är många.
2. Bevisa att man varit här länge, för då kan man prata med annat folk om att förr i tiden när forumet var mindre hade man mer gemenskap och gömde sig inte helt bakom skärmen som en tangentbordskrigare.
3. En kombination att om man har TONVIS med posts, helst över 15/dygn och har varit medlem i en herrejävlans massa år får man respekt och folk skall "backa upp" en i diskussioner och man får fler citerade inlägg. Att det är grottmannafasoner spelar ingen större roll.

Summa summarum kan allting härledas till argumentet "JAG HAR MER SKIT ÄN DIG" såsom telefoner, dyra märkeskläder och liknande skräp som innebär status bland unga i dagens konsumtionssamhälle.
Citera
2013-02-04, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Summa summarum kan allting härledas till argumentet "JAG HAR MER SKIT ÄN DIG" såsom telefoner, dyra märkeskläder och liknande skräp som innebär status bland unga i dagens konsumtionssamhälle.

Ju mer jag lurar på det desto mer blir jag säker på att du är mitt i prick med ditt inlägg här.

Bra och kärnfullt presenterat!

Citera
2013-02-04, 17:23
Medlem
TrueCs avatar
Hade någon liknande signatur ett tag, men när jag själv började störa mig på andra med samma princip av signatur, så fattade jag hur löjligt det var.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in