2013-02-04, 14:52
Bannlyst
jag vill så gärna göra ett 3d spel och jag undrar vilka program ni föreslår vet typ om udk,unity 3d och gimp och sånt men gärna lite hjälp vill så gärna göra ett spel och jag vet det tar tid och det är jag beredd på.
Senast redigerad av Jappen881 2013-02-04 kl. 14:57.
Citera
2013-02-04, 14:55
Medlem
AnonymBuses avatar
Varför nämner du din ålder om du vet att du kommer bli avstängd?
Citera
2013-02-04, 14:56
Medlem
flashgrenades avatar
Men vafan, ingen tvingade dej att nämna din ålder, den är ju helt oviktig i ditt inlägg. Vill alla minderåriga bli avstängda eller varför är ni så jävla noga med att påpeka att ni inte är över 18?
Citera
2013-02-04, 14:57
Bannlyst
[quote=AnonymBuse]Varför nämner du din ålder om du vet att du kommer bli avstängd? [/QUOTjkjk
Citera
2013-02-04, 15:17
Bannlyst
Citera
2013-02-04, 15:24
Medlem
flexschemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jappen881
Jag vill så gärna göra ett spel och jag undrar vilka program ni föreslår. Vet typ om UDK, Unity 3D, Gimp och sånt men behöver lite hjälp. Vill så gärna göra ett spel! Jag vet det tar tid och det är jag beredd på.

Läs på om motorerna så du vet du har att jobba med; begränsningar/möjligheter och annat.

Det låter som att du vill göra allt själv och då behöver du även kunna modellera i 3D och bygga ihop olika slags miljöer/kartor, figurer och annan rekvisita. Blender är ett bra gratisprogram och det finns mycket läromaterial tillgängligt gratis på Internet.

Mja, börja där. Lycka till!
Citera
2013-02-04, 15:28
Medlem
paecmakers avatar
Det är kanske bättre att börja med mindre 2d-spel tills du lär dig att koda riktigt. Försök att inte göra ett väldigt stort och avancerat spel det första du gör utan gör något enklare, som pong eller liknande.
Citera
2013-02-04, 16:25
Medlem
Av UDK och Unity ska du välja Unity om du inte har några kunskaper och vill ha framsteg relativt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in