2013-06-17, 21:23
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Okej, vi tar detta ÄNNU en gång för er som fortfarande inte har fattat detta efter flera år

Spice är narkotikaklassat sedan länge, däremot har nya "Cannabinoider" kommit som är lagliga och nya kommer hela tiden så fort någon klassas. Spice är/var ett varumärke för en viss sorts rökmix med en viss sorts cannabinoider i! Precis lika självklart som att Vespa är ETT speciellt mopedmärke och inte ett namn på alla mopeder!

/Mvh
Citera
2013-11-29, 18:41
Medlem
Någon som testat mixa det på Isopropanol?
Citera
2013-12-02, 02:23
Medlem
Är det bara i Norrbotten som man blandar 1g pulver på 10g tobak?
Det är iaf så jag och alla jag vet i den kretsen blandar.
Citera
2013-12-02, 09:32
Medlem
Vilpins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Okej, vi tar detta ÄNNU en gång för er som fortfarande inte har fattat detta efter flera år

Spice är narkotikaklassat sedan länge, däremot har nya "Cannabinoider" kommit som är lagliga och nya kommer hela tiden så fort någon klassas. Spice är/var ett varumärke för en viss sorts rökmix med en viss sorts cannabinoider i! Precis lika självklart som att Vespa är ETT speciellt mopedmärke och inte ett namn på alla mopeder!

/Mvh

Folk kommer för all och evig framtid kalla alla noider och rökmixar för spice.

Så är det.

Poliserna kallar det för spice
Socialtjänsten kallar det för spice
Läkare kallar det för spice
all vårdpersonal jag pratat med har kallat det för spice
Citera
2013-12-02, 13:44
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Steg 1.

Häll i all aceton i en glasburk, skål eller ett durkslag i någon form av metall. Viktigt är att du inte använder plastdetaljer då acetonet har en tendens till att fräta på detta. Blanda därefter i pulvret i acetonet som nu ligger i skålen och rör runt med en kniv så att pulvret löses upp.

Steg 2.

Häll i så mycket tobak som du vill blanda ut med. Jag använder ett gram cannabinoidpulver (5F-AKB48) på 35 gram tobak. Således häller du i exempelvis då 40 gram tobak i skålen och sedan är det bara till att blanda, blanda, blanda, röra runt, röra runt, röra runt. Använd kniv och gaffel exempelvis. Du kan även använda händerna till att gripa och smula på tobaken samt pressa ihop den så att acetonet rinner ur och sedan lägga ned tobaken i skålen igen.

Håll på så i en liten stund. Jag blandade aktivt tio till 15 minuter ungefär och lät det stå 20 minuter då och då för att det skulle dra åt sig acetonet.

Steg 3.

Häll ut din gegga på en stor tallrik eller ugnsplåt. Jag använde en pizzatallrik och hällde över allting inklusive den vätskan som fanns kvar av acetonet.

Jag masserade sedan ut all tobak så att det täckte precis hela den stora tallriken och det blev ett riktigt tunt lager av tobak på varje del av tallriken.

Steg 4.

Låt det nu stå och torka i rumstemperatur. Det går att torka i lägre temperatur lika gärna som i högre men jag ansåg att rumstemperatur torkade bäst. Med jämna mellanrum kan du gräva runt i tobaken med en gaffel eller sked och vända på tobaken, flytta runt den lite och sedan återigen massera ut tobaken så att den täcker hela tallriken.

-----

När rökmixen inte längre luktar aceton eller är blöt överhuvudtaget är det klart. Jag rekommenderar dock att du låter det stå och torka lite längre än lite för kort. Låt det stå ett antal timmar inomhus och torka. Jag torkade mitt drygt två timmar vilket var tillräckligt, men som sagt är det alltid bättre att ta det säkra före det osäkra.

Hoppas att detta hjälper dig något.
Hur potent blir denna rökmix? Skulle det gå att slå ett gram pulver/50 gram tobak och fortfarande få en duglig mix?
Citera
2013-12-02, 14:05
Medlem
Vilpins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Hur potent blir denna rökmix? Skulle det gå att slå ett gram pulver/50 gram tobak och fortfarande få en duglig mix?
Jag tycker alla mixar under 1/30 är råveka.

Kör på 1/20 med akb. Det är starkt och bra
Citera
2013-12-03, 20:17
Medlem
datzs avatar
-
Senast redigerad av datz 2013-12-03 kl. 20:44.
Citera
2014-03-18, 18:51
Medlem
UERATZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanus2.0
Det går inte. Omöjligt. Köp på gatan istället
Antingen är du langaee som vill tjäna pengar, eller helt dum i hudvudet
Citera
2014-03-18, 18:54
Medlem
UERATZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Lika dåligt samvete som systembolaget som säljer dödsdroger dagligen och kan sova om nätterna

Håller förövrigt med dig om att det är fel att sälja till 11-13åringar, dock sälja till folk runt 18 är ju helt ok.
Trodde spice var en drog, för 14:åringar. Dem enda jag vet i denna lilla håla som jåller på med spice är däromkring
Citera
2014-03-18, 23:12
Medlem
Hur är knaster? finns ju flera olika, är det kvistar och skit i? nån som har bild på hur det ser ut? vilket är bäst?
Citera
2014-03-19, 07:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UERATZ
Trodde spice var en drog, för 14:åringar. Dem enda jag vet i denna lilla håla som jåller på med spice är däromkring

I min håla är metadonister på 40-50 väldigt förtjusta i spice eftersom flera sorter inte syns på prover.
Citera
2014-03-19, 17:06
Medlem
UERATZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
I min håla är metadonister på 40-50 väldigt förtjusta i spice eftersom flera sorter inte syns på prover.
Det var som fan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in