2013-02-04, 12:10
Medlem
thrown-outs avatar
Jag har hört från ganska många nu att det finns stickor för att kolla mixar. Men en sticka kan väl inte kolla alla mixar som finns & dom olika mixarna innehåller väl olika substanser så man borde väl behöva ha en sticka för varje substans?

Hoppas det är någon här som sitter på mer info & kan bringa lite mer klarhet i detta.
Citera
2013-02-12, 18:01
Medlem
thrown-outs avatar
Är det ingen som sitter på info om dessa nya så kallde "spice" stickor?

Dom borde väl ändå bara kunna söka på en av dessa åt gången eller tror ni den visar på alla syntetiska thc varianter?
Citera
2013-02-13, 00:51
Medlem
Gasentusiasts avatar
Vet inte hur de pisstest som kallas för stickor ser ut, men jag personligen har vid ett tillfälle haft det tvivelaktiga nöjet att stifta bekantskap med ett sånt där (tror jag) standardtest som testar för typ thc, amfetamin, metamfetamin, kokain, bensodiazepiner, heroin och subutex, eller vad det nu var.

Om ett test kan testa för alla dessa så kan ett annat test troligen designas för att testa för mer än en syntetisk cannabinoid, ja. Frågan är ju då snarare vilka som "tas med" på testet, (klassade/oklassade).
Sen är det väl också frågan om hur "trubbigt" testet är, även om det kanske är tänkt att testa för JWH-xxx (vilken vi för diskussionens skull antar är klassad som hälsofarlig eller vad den nu är) så kanske JWH-xxy (vilken vi för diskussionens skull antar är oklassad) också ger utslag.

Beroende på sammanhang kan ju detta vara mer eller mindre problematiskt.
Snuten kan du ju alltid be dra åt helvete och skicka skiten på analys, men om det handlar om typ jobb eller att du går och pissar hos beroendemottagningen eller vad det heter, så kanske det inte smäller så jättehögt att försvara sej med att "Ja men jag rökte inte SPICE, det var en annan rökmix som inte är klassad".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in