2013-02-04, 05:38
Medlem
Sedan två veckor tillbaka har jag en knöl eller kula på läppen, den har varken blivit större peller mindre under denna tid utan ser exakt likadan ut, biter jag lätt i den så känns det som en halvhård kula.

För typ tre veckor sedan fick jag en smäll på läppen vilket gav mig en fläskläpp på samma ställe och likadan till utseendet typ, men den gick bort och nu helt plötsligt har jag den här fläskläppsliknande saken.

bild på skiten

OBS syns inte jättebra på bilden...
Citera
2013-02-04, 06:13
Medlem
SiSeniors avatar
Ser ut som ett ärr som inte lagt sig ännu. Läppen är ett känsligt ställe, det kan ta månader för sådant att lägga sig helt.
Citera
2013-02-04, 07:25
Medlem
enma-rus avatar
Har exakt samma kula. Om din läpp spräcktes så är det nog ärrvävnad som klumpat ihop sig eller något, vette fan. Men när jag var typ 9 år spräckte jag läppen och efter det har jag en kula sådär. Den är oförändrad i storlek sedan dess.
Citera
2013-02-05, 19:44
Medlem
fajvans avatar
Har den uppkommit nyligen kan det vara salivsten (mineraler som fälls ut i salivutförsgångarna och blockerar dessa, kan liknas vid njursten). Annars kan det vara vad man kallar för mukocele. Om du råkar bita dig i läppen kan du blockera en salivutförsgång, saliv fortsätter produceras och du får en kula.

Annars kan det självklart vara fibrös bindväv som bildas om ett ärr, dock ser det oftast inte ut som en kula.

Besväras du av den kan det vara bra att uppsöka tandläkare. lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in