2013-02-05, 07:49
Medlem
.

Citat:
Ursprungligen postat av MrInk
Läs dagens Metro (Stockholm) på sid 4. Där har ni förklaringen till varför spärrvakterna, busschaufförerna och kontrollanterna är så snälla just nu.

Det där finns på ett papper som har publicerats i gamla tråden redan 31/1: https://www.flashback.org/sp41779841

Hänger du inte med och läser allt ??

Där finns en länk som leder till: http://i.imgur.com/Hufgd9l.jpg

Där står att det inte ska tjafsas, utan släppas igenom till 15/2.

.
Citera
2013-02-05, 08:15
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsFader
När jag laddat ner .apk-filen och ska köra den på min Galaxy Nexus får jag endast ett felmeddelande som lyder "Ett problem uppstod när paketet analyserades." Sen kommer jag inte längre. Kör android 4.1.1. Någon som har en aning hur man löser detta?

I övrigt vill jag tacka för att ni har återupplivat projektet. Jag uppskattade den förra versionen väldigt mycket och hoppas få göra detsamma med denna version.

blev samma för mig med första länken på github. ladda ned igen och kontrollera att den nedladdade apken har rätt storlek. Jag körde speedysharelänken. funkar det fortfarande inte testa att öppna apk genom filhanteraren.

blir det fortfarande fel vid nedladdning testa igen, annars för över via dator med usbsladden

essylia i gamla tråden:
"Sitter du på 3g/4g så kan det bero på att den tappar mottagningen och "avslutar" nedladdningen utan att ha fått hem hela filen, därav blir den korrupt samt att den interna Webbläsaren som följer med i Android-lurar är rätt sämst när det gäller att ladda ner överlag.

Jag rekommenderar att ladda ner den via dator och sedan föra över till telefonen via USB då det är smidigast."
Senast redigerad av JohnRim 2013-02-05 kl. 08:38.
Citera
2013-02-05, 10:40
Medlem
SysGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsFader
När jag laddat ner .apk-filen och ska köra den på min Galaxy Nexus får jag endast ett felmeddelande som lyder "Ett problem uppstod när paketet analyserades." Sen kommer jag inte längre. Kör android 4.1.1. Någon som har en aning hur man löser detta?

I övrigt vill jag tacka för att ni har återupplivat projektet. Jag uppskattade den förra versionen väldigt mycket och hoppas få göra detsamma med denna version.

Som tidigare nämnts, är dem högst troligt att nerladdningen av APK-filen avbröts, och du försöker installera en okomplett APK-fil.

Vad du kan göra:
Installera följande "app": MD5 Checker
Starta "MD5 Checker".
Ladda in "fejkbiljett_v0-1.apk" i MD5 Checker.

APK-filen är komplett och hel om du får följande resultat: 58133b5ac17a8ba7e6983dab0b30498b
Får du däremot något annat resultat, så är filen korrupt och du måste ladda ner den igen.
Senast redigerad av SysGhost 2013-02-05 kl. 10:43.
Citera
2013-02-05, 10:43
Medlem
Kingers avatar
SKånetrafiken har infört Wywallet som ett måste ifall man vill använda mobilen.

De kan man inte fuska med eller?
Citera
2013-02-05, 10:52
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinger
SKånetrafiken har infört Wywallet som ett måste ifall man vill använda mobilen.

De kan man inte fuska med eller?

Stockholm har också wywallet, det går alldeles utmärkt att fuska med.
Citera
2013-02-05, 11:15
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Stockholm har också wywallet, det går alldeles utmärkt att fuska med.

Nej vi har inte Wywallet.
Citera
2013-02-05, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
.

Det där finns på ett papper som har publicerats i gamla tråden redan 31/1: https://www.flashback.org/sp41779841

Hänger du inte med och läser allt ??

Där finns en länk som leder till: http://i.imgur.com/Hufgd9l.jpg

Där står att det inte ska tjafsas, utan släppas igenom till 15/2.

.

Vad händer då efter 15/2?
Citera
2013-02-05, 11:39
Medlem
Till skaparna av programmet: Jag såg Issue #12 på github och implementerade det i koden. Den följer nedan, observera att de tre sista tecknena fortfarande slumpas fram...

Citera
2013-02-05, 11:45
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cls
Till skaparna av programmet: Jag såg Issue #12 på github och implementerade det i koden. Den följer nedan, observera att de tre sista tecknena fortfarande slumpas fram...

Jag kodade faktiskt något som liknar detta. Dock tror jag att vi väntar med att implementera detta då det i praktiken innebär absolut ingenting, förutom att "EAOX"-strängen ser mer "äkta" ut. Har extremt svårt att tro att spärrvakterna sitter med någon lathund och kontrollerar EAOX på varje biljett.
Citera
2013-02-05, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Jag kodade faktiskt något som liknar detta. Dock tror jag att vi väntar med att implementera detta då det i praktiken innebär absolut ingenting, förutom att "EAOX"-strängen ser mer "äkta" ut. Har extremt svårt att tro att spärrvakterna sitter med någon lathund och kontrollerar EAOX på varje biljett.

Vissa tar iförsig förbannat god tid på sig att kolla... men dec->hex->aoex kräver en kvicktänkt spärrvakt...

Några tankar kring vad de sista tre betyder?

Hur går det med uppsala? Jag kodade den men om du också gjort det kanske det är onödigt...
Citera
2013-02-05, 11:59
Medlem
Aritzos avatar
Vill nån berätta hur läget är nu? Har uppdateringen efter första februari kommit ? Ska åka buss nu vet inte om jag ska betala eller fuska...
Citera
2013-02-05, 12:08
Medlem
panasonic89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Vill nån berätta hur läget är nu? Har uppdateringen efter första februari kommit ? Ska åka buss nu vet inte om jag ska betala eller fuska...
¨
du får åka det är lugnt än så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in