2013-03-05, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Jag kör på den i ts. Funkade bra i morse igen.

"ts"? Vad innebär ts is sammanhanget om jag får fråga?

Citat:
Jag kör även custom rom med en annan smsklient så jag får avsändare SL123 typ, men det verkar inte spela någon roll. Skulle de säga något får jag väl spela dum och säga att det kom efter jag bytte rom.
Det borde väl vara rätt? Själv får jag enbart 123 utan SL i början vilket jag misstänker är fel. När jag startar min sms-app (stock android sms-appen) så flimrar det till. Det går från SL123 til 123 enbart efter att den flimrat.
Citera
2013-03-05, 23:59
Medlem
doris123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quuu
"ts"? Vad innebär ts is sammanhanget om jag får fråga?.

ts betyder TrådStart. alltså första inlägget i tråden. så antagligen menar personen att han använder appen som länkas i första inlägget
Citera
2013-03-06, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doris123
ts betyder TrådStart. alltså första inlägget i tråden. så antagligen menar personen att han använder appen som länkas i första inlägget
Aha, tack för svaret! Vistas vanligtvis inte i svenska forum nämligen
Citera
2013-03-06, 12:56
Medlem
Nattskenets avatar
Citat:
Aha, tack för svaret! Vistas vanligtvis inte i svenska forum nämligen

...och vad blir "trådstart" på engelska?

OnT: Är det någon som vet mer om den här dags-verifieringen som någon skrev om på fyllan för några dagar sen? För mig har det alltid funkat bra, aldrig blivit nekad.
Citera
2013-03-06, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattskenet
...och vad blir "trådstart" på engelska?

OnT: Är det någon som vet mer om den här dags-verifieringen som någon skrev om på fyllan för några dagar sen? För mig har det alltid funkat bra, aldrig blivit nekad.
...
Man brukar säga "OP", vilket inte bara står för Original Poster utan Opening Post.
Hursom, ska inte gå mer off än så här.
Citera
2013-03-06, 19:08
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
"ts"? Vad innebär ts is sammanhanget om jag får fråga?

Det borde väl vara rätt? Själv får jag enbart 123 utan SL i början vilket jag misstänker är fel. När jag startar min sms-app (stock android sms-appen) så flimrar det till. Det går från SL123 til 123 enbart efter att den flimrat.

Ts = trådstarten. Såg att det fanns fler urler nu, men github var den jag tog.

Angående siffrorna i sl som avsändare var det någon i tråden som påpekade, att det inte skulle se ut så. Så jag klargjorde bara att min ser ut så men funkar ändå.
Citera
2013-03-07, 15:00
Medlem
DiaRegas avatar
Tjena gott folk och tack för denna underbara app!
Jag har ''fuskat'' sedan många år tillbaka och det har fungerat finfint för mig! Ännu en gång mycket credit till de som utvecklat och skapat detta.

Till min historia som jag vill dela med mig. Detta hände mig förra veckan;
Jag, bosatt i västerort i Stockholm har aldrig haft några problem med det kommunala. Men just en kväll, onsdagen förra veckan när jag satt sent i skolan och studerade så var det tags att ta tuben hemåt.
Eftersom att jag inte orkade att vänta på pendeltåg så valde jag att ta tunnelbanan för att sedan byta mot pendeltåg. Blå Linjen mot Hjulsta -> Hoppa av i Sundbyberg -> Tåg mot Bålsta -> Hoppa av i Spånga.
Sitter fridfullt i tåget, lyssnar på musik som jag alltid gör, fick ett samtal från morsan tidigare den dagen som jag helt hade ignorerat.
Anyways, tåget passerar västra skogen och jag får en liten skymt av några blåklädda människor. Stationen innan Sundbyberg (Vreten) Så kommer de in i den vagn jag sitter i. De börjar med sina kontroller och hamnar slutligen hos mig. Jag drar av hörlurarna, visar dem luren med fejk sms. Dem säger till mig att biljetten är fejk, jag argumenterar emot. Istället byter jag taktik, jag väljer att köpa mig tid, så jag förklarar till dem att jag har en stämplad remsa i ryggsäcken. Istället kör jag ned allt löst jag har i fickorna, håller på så tills dörrarna öppnas, tittar på kontrollanterna, säger: SAAJK och springer upp mot utgången.
Två av dem följer efter mig, men ger upp så fort jag passerat spärrarna.
Sedan fortsätter jag mot pendeltåget. Tar pendeln som bara ska ta mig en station, allt känns frid och fröjd.
Jag hoppar av i Spånga station för att lugnt ta mig hemåt. Men när jag kommer in i perrongen så ser jag tre kontrollanter sittandes på en bänk och snackar, jag tittar lite på dem under tiden jag går, nickar åt dem och fortsätter.
Sedan vid spärrarna så står det en kontrollant vid varje spärr. Nu tänker jag att det är kört, folk står redan där som stoppats. Ändå så fortsätter jag mot den största spärren där räcker en kontrollant fram sin lilla (den nya dosan) för kontroll av biljett, jag tittar honom i ansiktet och säger: Jag har en biljett men jag har ingen lust att visa dig den (vart småirriterad vid första kontrollen). Sedan tar han tag i min arm och då frågar jag: Vill du bli polisanmäld? Svar: För vad? Jag: Din misslyckade polis, låt mig vara så slipper vi skapa en scen!
Han släpper inte, så jag knuffar honom och går ut mot spärren, mot friheten. Kontrollanten och hans kollegor ropar till mig; Kom tillbaka.
Hell No och så gick jag hem belåtet.

P.S

Morsan ville berätta att det kryllade av kontrollanter.
Och låt inte de blåklädda jävlas med er!
Senast redigerad av DiaRega 2013-03-07 kl. 15:07.
Citera
2013-03-08, 07:59
Medlem
Citat:
Ts = trådstarten. Såg att det fanns fler urler nu, men github var den jag tog.

Angående siffrorna i sl som avsändare var det någon i tråden som påpekade, att det inte skulle se ut så. Så jag klargjorde bara att min ser ut så men funkar ändå.
Ladda ner Go Sms Pro från Google Play så kommer det stå SL123 på avsändaren
Citera
2013-03-08, 16:22
Medlem
Essylias avatar
Version 0.2 är numer ute.

https://github.com/fejkbiljett/Fejkbiljett-Android

Changelog:

Changed Uppsala Region ticket layout to new February 2013 look.
Changed Uppsala Stadsbuss ticket layout to the new February 2013 look
Changed method of generating AEOX-string for Uppsala Stadsbuss and Region ticket
Changed method of generating AEOX in StockholmTicket
Removed outdated cities
Added download links for 0.2
Citera
2013-03-08, 16:39
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia

Changelog:

Changed method of generating AEOX-string for Uppsala Stadsbuss and Region ticket
Removed outdated cities

Tack så mycket men det verkar vara lite problem. Avinstallerade gamla versionen och installerade den nya via dropbox, allt funkade bra så länge. Men av vana så klickade jag i både zon A och B och trycker sedan på skapa, då kommer det upp efter lite tänkande att appen har stoppats.

Försöker flera gånger igen med olika zoner, ibland funkar det men oftast så stoppas bara appen.
Citera
2013-03-08, 17:36
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Tack så mycket men det verkar vara lite problem. Avinstallerade gamla versionen och installerade den nya via dropbox, allt funkade bra så länge. Men av vana så klickade jag i både zon A och B och trycker sedan på skapa, då kommer det upp efter lite tänkande att appen har stoppats.

Försöker flera gånger igen med olika zoner, ibland funkar det men oftast så stoppas bara appen.

Vad har du för lur?

När jag testkörde på min Samsung Galaxy S3 så gick det galant att göra alla val samt alla kombinationer, både på UL och SL.
Citera
2013-03-08, 17:41
Medlem
Nattskenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia

Changelog:

Removed outdated cities

Finns det nån vits för Stockholmare att använda nya versionen? Vad är det för skillnad på AEOX-strängen egentligen? Något viktigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in