2013-02-03, 05:45
Medlem
Foxxyboxs avatar
Tjenare, Har sett väldigt många trådar och folk som påstår att de sett spöken andar osv och lyckats fångat det på bild/film.

De bilder som inte lyckas bli bevisade som fejk blir det ju massa argumentation om det övernaturliga troende mot icke troende. Men hur liksom tror folk på dessa bilder/filmer? Hur ofta skulle man lyckas fånga något på bild när 80% blir bevisade fejk. Flesta bilder och filmer med övernaturligt på är just fejk. De som inte är fejk har heller inte blivit bevisade att de är äkta. Dessutom blir dessa filmer avslöjade som fejk en efter en.

Massor med riktigt erfarna ue personer har aldrig fångat något på bild eller film som är ens i närheten av övernaturligt och har aldrig sett något konstigt.

Men däremot dessa som "Ghosthuntar" verkar ju fånga saker på bild/film på vartenda jävla ställe de är på.....

Jag har filmat 4 timmar material och säkerligen tagit 2000 bilder inuti ett gammalt nerlagt sjukhus där jag vet att otroligt många har dött i ren och skär smärta. (Speciellt sjukhus)

Ingenting konstigt fångades på bild eller film.

Mätte magnetfält inget konstigt där heller.

Stog ensam nere i en kulvert under jorden utan ljus och det var bara total tystnad.

Om det finns spöken så är nog det där ett av de bästa ställena i Sverige du kan leta på..... Så om nu spöken funnits varför fångade jag inget på mina 4 timmar film? eller 2000 bilder. Vi hade totalt 5 kameror och dessa andra fångade heller inget varken på bild eller film.

Varför fångar ingen som kör ue något på bild/film?

Varför fångar de flesta som ghosthuntar saker på bild/film hela tiden....?

Har även pratat med en grupp personer som ghosthuntat hela sitt liv utan att stött på något konstigt. (Dessa personer hör till den skaran som är riktigt överseriösa med faktan.)

Jag drar slutsatsen av att spöken inte finns.
Citera
2013-02-03, 06:11
Medlem
misslovers avatar
Många drar slutsatsen att det måste spöka på vissa ställen. Tror det är lite mer invecklat. Har sj sett andar, men dem har aldrig kommit när jag sj velat det utan dem kan poppa up från ingenstans med år i mellanrum. Man kan helt enkelt inte styra det man inte har någon kontroll manual om
Citera
2013-02-03, 06:24
Medlem
Snuttegrisarnas avatar
Nej, där har du fel

Vi har fått det på bild av en slump, utomhus vid en bro.

Det var inte i form av någon skepnad, utan det var som en vit pelare som dök ner från himlen, sedan delade den sej i flera slingor.

Det såg ut som om det var 3 st små flygplan med tät rök efter som flög runt, runt min man i olika formationer.

Syntes hur bra som som helst i displayen och på bild, men inte med blotta ögat.

Det höll på i någon minut.

Men att det kom just då och inte vid något annat tillfälle tror jag beror på att han höll på att dö då.
Han har diabetes och vi hade varit ute på en 50 mil lång motorcykeltur.
Vi var angelägna om att komma hem samma dag och körde bara på.

Så bilderna tog vi vid den sista pausen, han var totalt förstörd och visste inte ens om han skulle klara de sista 5 milen hem.

Så vi antar att det var hans skyddsängel
Citera
2013-02-03, 20:52
Medlem
Spännande story "snuttegrisarna"!!!
Tur att han överlevde, det måste ha varit skräckfyllda mil på slutet!!

Intressant med din bild, som du beskrev. Som sagt, "de" visar sig bara vid olika tillfällen, eller rättare sagt när de själva vill. Av din beskrivning att döma, så antar jag att det var någon sorts skyddsängel.

Jag själv har aldrig tagit någon sådan bild, men tog en underlig bild för en månad sen. Sannolikt var det jag som inte hade hanterat digitalkameran rätt, så bilden blev riktigt kuslig.

En sak, om andevärlden inte existerar, då är jag Musse Pigg!!

Fast å andra sidan, vad ÄR andevärlden egentligen????
Citera
2013-02-10, 20:37
Medlem
Oliveiras avatar
Det är fejk av den enkla anledningen att det inte existerar några andar spöken eller dylikt. End of story!
Citera
2013-02-11, 16:31
Medlem
Foxxyboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Det är fejk av den enkla anledningen att det inte existerar några andar spöken eller dylikt. End of story!

Detta är vart jag vill komma.

Men samtidigt får man ju inte glömma att man varken kan bevisa det ena eller det andra.
Citera
2013-02-11, 17:06
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxxybox

Men samtidigt får man ju inte glömma att man varken kan bevisa det ena eller det andra.

Bevisbördan ligger hos nötterna som tror på saker. Det finns ju ingen negativ bevisföring.
Citera
2013-04-21, 01:56
Medlem
Jag tycker ni som påstår. Att spöken och andar och andra väsen inte finns borde tänka om
För jag har fått en JÄVLA massa av dom både på bils och Film. Rätt konstigt att jag fått det ner enligt er är det en. Bluff kan ni som nu vet allt förklara det... Det är ska bli kul å läse
Jag säger bara att SPÖKEN MM. finns å det är bara för er å inse den saken!!!!!!!!!
Senast redigerad av jettclub 2013-04-21 kl. 02:00. Anledning: //
Citera
2013-04-21, 02:04
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxxybox

Nej men det är inte en skeptikers uppgift att leta reda på de troendes bevis.
Vi kan sitta i soffan och slappa medan troende kan springa ute och leta spöken om de vill övertyga oss.
Citera
2013-04-21, 12:27
Medlem
Foxxyboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jettclub
Jag tycker ni som påstår. Att spöken och andar och andra väsen inte finns borde tänka om
För jag har fått en JÄVLA massa av dom både på bils och Film. Rätt konstigt att jag fått det ner enligt er är det en. Bluff kan ni som nu vet allt förklara det... Det är ska bli kul å läse
Jag säger bara att SPÖKEN MM. finns å det är bara för er å inse den saken!!!!!!!!!

Nej men vad bra! ta och visa dessa filmer då? Du kan komma in i en diskussion som alla andra och skriva de finns för vi har fått massor på film och bild. Jaha vem bryr sig? Visa det istället för att komma med påståenden som vem som helst kan säga.

Kom inte med ursäkter om varför du/ni inte kan visa dessa bevis.

Kom med icke redigerade filmer och bilder.

Jag har kollat genom snart 2000 bilder och säkerligen 2000 filmer som alla säger är sanning som de fångat på film, F.öv. De enda som inte kommit med ursäker att de inte kan visa....

Jag kan säga att varenda bild/film har varit fake vid närmare granskning.

Jag tycker däremot detta är spännande för jag har själv varigt med som saker som inte går att förklara. Då tycker många att det är spöken? Med varför då? bara för en sak inte går att förklara betyder inte det att det är spöken det kan lika gärna berott på naturliga orsaker som helt enkelt inte går att förklara.

Jag och en kompis spenderade 4 nätter på ett nerlagt gamalt special sjukhus där många dött i plågor. Tror du något hände?

F.öv. Denna tråd har varit död i över 2 månader och detta är ditt första inlägg... skapa du ett konto för att skriva i denna tråden?

Citat:
Ursprungligen postat av MeanMe
Text

Exakt!
Senast redigerad av Foxxybox 2013-04-21 kl. 12:35.
Citera
2013-04-21, 12:41
Medlem
Foxxyboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegrisarna
Text

Nu när jag ändå håller på. Har du sett fenomenet med ljuspelare. När ljuset lyser upp i himmlen som en pelare.

Kommer inte ihåg vad detta fenomen kallas men det vet nog någon annan här.

Ifall man tar en bild i detta förhållande så kommer man se ljuspelare även om det inte finns gatuljus eller så där.

Kamerablixten avger ljus som fångas av dessa iskristaller som är formade som plattor som speglar ljuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in