2013-02-02, 02:54
Medlem
Fortunate-sons avatar
Det var tjugo minuter sen jag bevittnade ett gäng killar av icke svensk etnicitet, bråkade mitt inne på knutpunkten. Jag och några polare ser killarna börja stå panna mot panna och hetsa. Vi blir intresserade och börjar titta på det hela. Plötsligt drar den ena killen upp en kniv och attackerar en annan mot halsen med en fullträff. Killen som blev knivskuren faller ihop och börjar skaka, ordningsvakter som bara stod 10 meter från händelsen brottar ner gärningsmannen. Polis kom även dit senare och tog killen

Någon som vet mer om denna händelse? Tyckte det var riktigt obehagligt, tog nästan 10 minuter innan ambulans kom och killen såg nästan ut att ha förblödit!
Senast redigerad av Fortunate-son 2013-02-02 kl. 02:57.
Citera
2013-02-02, 02:57
Medlem
Paijters avatar
Inget hos polisen och Helsingborgs dagblad ännu.
Skriver gärna om det på http://nybilder.se/ så skicka gärna in mer information så uppdaterar jag.
Senast redigerad av Paijter 2013-02-02 kl. 03:02.
Citera
2013-02-02, 03:00
Medlem
bråk mellan gäng från lanskrona och helsingborg??
Citera
2013-02-02, 03:48
Medlem
Det låter minst sagt allvarligt. Var det stort pådrag? Isf dröjer det inte länge innan det kommer ut i media. Blir man huggen som du beskriver det är risken stor att killen avlider.
Citera
2013-02-02, 04:03
Medlem
Har också fått det bekräftat nu. Personen ska vara mycket allvarligt skadad så TS trollar inte, vilket jag iofs aldrig trodde.
Citera
2013-02-02, 04:12
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Har också fått det bekräftat nu. Personen ska vara mycket allvarligt skadad så TS trollar inte, vilket jag iofs aldrig trodde.
Tack, då kör jag ut det på nybilder.se igen.
Citera
2013-02-02, 04:20
Medlem
Fan vad det kommer olika uppgifter. Enligt en källa är det skada i huvudet och att platsen ej ska vara avspärrad. Dock ska bråk uppstått på sjukhuset.

Det verkar plötsligt inte alls vara allvarligt. Fan vad spretiga uppgifter. Men TS ska ju sett en kniv i halsen så.
Citera
2013-02-02, 04:32
Medlem
Fortunate-sons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Fan vad det kommer olika uppgifter. Enligt en källa är det skada i huvudet och att platsen ej ska vara avspärrad. Dock ska bråk uppstått på sjukhuset.

Det verkar plötsligt inte alls vara allvarligt. Fan vad spretiga uppgifter. Men TS ska ju sett en kniv i halsen så.

Är nästan helt säker på att knivhuggen träffade på höger sida av halsen. Med tanke på hur mycket brottsoffret blödde samt de sjuka skakningarna, inte ens 2 personer lyckades hålla honom nere under spasmerna! Kan dock ha fel såklart...
Citera
2013-02-02, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fortunate-son
Är nästan helt säker på att knivhuggen träffade på höger sida av halsen. Med tanke på hur mycket brottsoffret blödde samt de sjuka skakningarna, inte ens 2 personer lyckades hålla honom nere under spasmerna! Kan dock ha fel såklart...

Ja vi får se. Det ska däremot vara stökigt på akuten efter händelsen.
Citera
2013-02-02, 07:03
Medlem
sWeePerrs avatar
http://hd.se/helsingborg/2013/02/02/man-knivskars-pa-knutpunkten/

Citat:
(.../Den 21-årige mannen fördes med ambulans till Helsingborgs lasarett men enligt polisen är han inte allvarligt skadad.
Citera
2013-02-02, 09:04
Medlem
MENA-guys eller balkan? Gud vad de berikar oavsett.
Citera
2013-02-02, 09:08
Medlem
Paijters avatar
http://www.polisen.se/Skane/Aktuellt/Handelser/Skane/2013-02-02-0223-Misshandel-Helsingborg/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in