2013-02-01, 19:05
Medlem
År 2009, en DJ vid namn Dave Seaman använde en låt vid namn "Svedala" i en mix. Denna låt av en artist kallad "Fiol Lasse" skulle sedan försvinna och aldrig höras någonsin igen i någon annan mix/set eller dylikt.

I snart fyra år så har jag försökt hitta denne engångs musikproducent genom att emaila labeln, DJn och leta efter folk som skulle kunnat ha producerat den. Namnet på låten är given efter en liten by i södra Sverige, vilket får mig att tänka att denne Lasse kanske bor där.

Trots att denna tråd tillhör i den elektroniska musik delen så postar jag den här för att kunna göra fler folk uppmärksamma om min kamp i att nå honom.

Ifall någon måhända känner honom eller har något tips om vem kan det vara och hur man kan komma i kontakt med Lars så ber jag er att PMa mig. Som sagt, jag har letat efter honom i avsikt av att få en full kopia av låten i fyra år.

Tack.

Här är låten:

Fiol Lasse - Svedala

http://www.youtube.com/watch?v=pUoOaPwEuAw
Citera
2014-09-11, 01:10
Medlem
Baaaaaaahs avatar
Det är Eric Prydz. Han erkände nyss i en Reddit AMA.

So Eric, are you Fiol Lasse? If not who? I know that you know..

OfficialEricPrydzEric Prydz
It's my Swedish Folk alias - well done on outing me!

Eric kanske är ironisk men om det nu är sant så lär Svedala aldrig se dagens ljus.
Citera
2014-09-11, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaaaaah

Eric kanske är ironisk men om det nu är sant så lär Svedala aldrig se dagens ljus.

Jag har sett den frågan i flera andra trådar och när jag såg AMAn så tänkte jag fråga. Men sen orkade jag inte för jag trodde inte att någon annan skulle vilja veta svaret på den än några få kanske. Kul att det togs upp!
Citera
2015-01-04, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaaaaah

Fick svar på min fråga runt två månader efter att ha gjort denna tråd av en gemmensam vän till Prydz som frågade honom. Tyvärr har både han och Dave Seaman tappat kopian på Svedala. Har också frågat ett par av Erics vänner utan att dem kände till låten.

Aja...

PS: Ironisk nog så kände han till mitt desperata försök i att få tag i låten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in