2005-05-09, 01:32
Medlem
supahs avatar
halsbloss och lungbloss är samma sak ...
Citera
2005-05-11, 02:51
Medlem
Bloodhounds avatar
Otroligt nog har jag faktiskt undrat över detta länge. Ibland när jag avnjuter mina cigariller har jag trevande försökt på något sätt få röken att vända i halsen, något som aldrig gick särskilt bra eller vara särskilt njutbart. Ner med röken i lungorna där den gör mest skada och mest nytta.
Citera
2005-05-11, 09:37
Medlem
Nemesis1s avatar
Hur djupt skall man dra in röken?? Så djupt så att det känns bekvämt... Röker man "Lights" så får man ju suga i sig halva ciggen för att man skall få tillfredsställande effekt, medan det räcker med en liten lätt puff då man röker en cigarr, annars får man in på tok för mycket rök vilket är obehagligt... =)
Citera
2005-05-13, 02:04
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
..medan det räcker med en liten lätt puff då man röker en cigarr, annars får man in på tok för mycket rök vilket är obehagligt... =)

När man röker cigarr "ska" man väl ändå inte dra halsbloss?
Citera
2005-05-13, 09:19
Medlem
supahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes

brukar jag göra.. ser ingen mening i att ta in rök i munnen bara :P
Citera
2005-05-13, 10:30
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Nä, egentligen inte, men det är bara en ursäkt som de fina cigarrkännarna dragit fram för att få sig själva att verka bättre än vanliga cigarettrökare... =)
Citera
2005-05-14, 14:41
Medlem
Kanavanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Nä, egentligen inte, men det är bara en ursäkt som de fina cigarrkännarna dragit fram för att få sig själva att verka bättre än vanliga cigarettrökare... =)

Även om du är ironisk så kan man ju förtydliga...

Det är ju naturligtvis inte sant. Det handlar om surheten på röken. En cigarr har basisk rök, vilket gör att nikotinet tas upp i minnen, medan cigarettrök är sur och måste längre ner i systemet för att göra verkan. Att dra halsbloss på cigarr tillför ingenting förutom eventuell irritation.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in