2005-05-07, 21:24
Medlem
Hej jag har rökt i ett par veckor.. rätt ung.. och jag undrar en sak.. i början tog ja munbloss sen gick de över till hals men asså ja tror ja drar ner allt till lungorna, e de normalt?.. för alla "erfarna" rökare drar halsbloss men ja drar lungbloss e de många som gör de?
Citera
2005-05-07, 22:58
Medlem
BörjeVogels avatar
Skojar du.....

Det är väll ganska självklart att rökare drar ner röken i lungorna. Skulle dom på något sätt få röken att stanna innan den når lungorna eller?
Sen kan det ju vara lite otydligt att det heter halsbloss när man i själva verket drar ner röken i lungorna.
Citera
2005-05-07, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BörjeVogel
Det är väll ganska självklart att rökare drar ner röken i lungorna. Skulle dom på något sätt få röken att stanna innan den når lungorna eller?
Sen kan det ju vara lite otydligt att det heter halsbloss när man i själva verket drar ner röken i lungorna.

oooh bra trodde jag försörde mina lungor snabbare än vad vanligare rökare gör men tack för svaret.. men jag läste ett inlägg i cannabis forumet om att när man röker grönt eller brunt ska man dra ner deti lungorna inte halsbloss eller munbloss för de kommer inte funka utan att man ska ta lungbloss. så de va därför ja blev lite oroad över att ja gör fel o försör mina lungor mer än nödvändigt.. (nödvändigt kanske är fel ord).
Citera
2005-05-07, 23:33
Medlem
FoXxs avatar
Dem menar antagligen att du ska dra ner det i lungorna och hålla kvar ett litet tag(.?)..
Citera
2005-05-08, 00:13
Medlem
Klickens avatar
Dom få gånger jag röker drar jag riktigt djupa lugnbloss. Sedan brukar jag gå runt och mingla lite och låta röken glida ut medans jag pratar. När all rök är ute så tar jag ett nytt bloss. Så ja, lugnbloss är helt normalt att man tar.
Citera
2005-05-08, 00:26
Medlem
Snausers avatar
Hur jävla svårt är det att bara röka egentligen. Vad är normalt? Vad är det för jävla fråga!? Du, grabben, rökning är nog inget för dig ifall du behöver vägledning på ett internet forum. Skippa rökandet och ut och spring med dig istället.

mvh Snauser
Citera
2005-05-08, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauser
Hur jävla svårt är det att bara röka egentligen. Vad är normalt? Vad är det för jävla fråga!? Du, grabben, rökning är nog inget för dig ifall du behöver vägledning på ett internet forum. Skippa rökandet och ut och spring med dig istället.

mvh Snauser

okej...?
Citera
2005-05-08, 00:53
Moderator
Ruskigbusss avatar
Hepp, återgå till topic. Vill man veta om det är rätt teknik man använder, så är det helt legitima frågor.

Vill man ta upp om någon skall röka eller inte - så är det en annan tråd.

Ingen moralism, tack.

Till trådskaparen:

Ja, det beror ju på hur djupa halsbloss du tar, men självklart så går röken ner djupare i lungsystemet än om du inte dra in röken i svalget.

Lungorna är ju ett ganska finmaskigt träd och jag tvivlar starkt på att någon orkar dra in så att HELA lungan fylls med rök.

Dra in så mycket som du känner att det känns rätt och smakar bra. Försök inte överdriva för att någon annan har någon lustig uppfattning om vad som är tufft.

Det skall vara gott att röka, annars kan det kvitta.
Citera
2005-05-08, 02:11
Medlem
plask_boys avatar
Halsblossen är liksom ljuvheten i att röka. När du hållt på ett tag kommer du märka att du finner behag i att dra riktigt djupa sådana, det gör i alla fall jag. Vid detta lagret är du beroende som du kanske förstår.
Citera
2005-05-08, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Hepp, återgå till topic. Vill man veta om det är rätt teknik man använder, så är det helt legitima frågor.

Vill man ta upp om någon skall röka eller inte - så är det en annan tråd.

Ingen moralism, tack.

Till trådskaparen:

Ja, det beror ju på hur djupa halsbloss du tar, men självklart så går röken ner djupare i lungsystemet än om du inte dra in röken i svalget.

Lungorna är ju ett ganska finmaskigt träd och jag tvivlar starkt på att någon orkar dra in så att HELA lungan fylls med rök.

Dra in så mycket som du känner att det känns rätt och smakar bra. Försök inte överdriva för att någon annan har någon lustig uppfattning om vad som är tufft.

Det skall vara gott att röka, annars kan det kvitta.

hehe tack så mycket:P och till alla som säger att ja ska sluta röka så röker jag bara av en anledning o de flesta kommer tycka att den är ännu mer korkad.. ja vill kunna ta lungbloss så ja kan bli hög när ja röker på:P hehe men skippa moralen tack..

P.s till den personen som skrev "grabben" så är jag tjej..
Citera
2005-05-08, 13:11
Moderator
Ruskigbusss avatar
Storidiot - dina inlägg raderas. Jag har redan sagt till i tråden att den typen av debatt kan föras i en annan tråd.

/Mod
Citera
2005-05-08, 18:30
Medlem
piccaros avatar
Citat:
hehe tack så mycket:P och till alla som säger att ja ska sluta röka så röker jag bara av en anledning o de flesta kommer tycka att den är ännu mer korkad.. ja vill kunna ta lungbloss så ja kan bli hög när ja röker på:P hehe men skippa moralen tack..

P.s till den personen som skrev "grabben" så är jag tjej..

Brukar också göra samma sak. Brukar "träna" i några dagar innan jag röker på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in