2013-01-31, 22:17
Medlem
Har köpt ett domän från svenskadomaner.se utan att ha läst på rejta.se osv. Nu ångrar jag mig. Jag har inte betalat någonting för domänen än, men har ett förfällodatum den 10 februari 2013 på 60kr. Vad jag har förstått så kommer de komma många fler betalningar efter det så jag ångrar mitt köp.

vad ska jag göra wole?
Citera
2013-01-31, 22:52
Medlem
Då antar jag att det var över 14 dagar sedan köpet genomfördes?

Du väl nog ganska "körd" då.

Men byt registrar nu och säg upp allting nu så är det över sedan.

Kontakta IIS om du får problem. Det är denna organisationen som certifierar, godkänner, varnar och kontrollerar alla registrarer för .se-domäner. De har även hand om domäntvister och dylikt.

Hittills så har svenskadomaner.se inte gjort någonting fel alls, men om de skulle bryta mot någon regel (som t.ex. att vägra domänflytt eller att tillhändahålla en auth-kod) så är det bara att hota med IIS och/eller kontakta IIS. Men det du fått räkningar på, och det du skrivit upp dig på kommer du nog att behöva betala
Senast redigerad av nummer10011 2013-01-31 kl. 22:59.
Citera
2013-01-31, 23:48
Medlem
winINCs avatar
Du skulle inte kunna upplysa oss om vad du pratar om? Skickar de betalningar till dig för tjänster du inte beställt?
Citera
2013-02-01, 11:22
Medlem
Abbadohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nummer10011
Då antar jag att det var över 14 dagar sedan köpet genomfördes?

Du väl nog ganska "körd" då.

Men byt registrar nu och säg upp allting nu så är det över sedan.

Kontakta IIS om du får problem. Det är denna organisationen som certifierar, godkänner, varnar och kontrollerar alla registrarer för .se-domäner. De har även hand om domäntvister och dylikt.

Hittills så har svenskadomaner.se inte gjort någonting fel alls, men om de skulle bryta mot någon regel (som t.ex. att vägra domänflytt eller att tillhändahålla en auth-kod) så är det bara att hota med IIS och/eller kontakta IIS. Men det du fått räkningar på, och det du skrivit upp dig på kommer du nog att behöva betala
Mycket riktigt. Eftersom ångerrätten endast är 14 dagar och personen förmodligen ångrat sig efter två veckor kommer han behöv betala det avtalet står för. Men visst, han kan ju alltid försöka häva köpet p.g.a. andra orsaker - t.ex. att de inte levererar det dem skulle (om det nu är fallet).

Men jag skulle gissa på att det är ganska kört för dig, trådstartaren.
Citera
2013-02-02, 16:23
Medlem
qrizzes avatar
Som en annan säger. Kontakta IIS om det är en tvist. Men då det har gått över 14 dagar så kan man ju nästan säga att tvisten kommer vinnas av Svenskadomaner.se

Men det är alltid gratis att flytta över sin .SE-domän till en annan registrar. Kontakta Svenskadomander.se och därefter be de att generera en AUTH-KOD för din domän. Sedan skapar du ett konto hos ex. Loopia, CityNetWork eller likande Svenska registrar som har "bra rykte"

Tar allt ifrån 1-7 dygn innan din domän är flyttad.

Om tvister kan du läsa mer på https://www.iis.se/domaner/atf/
Citera
2013-12-26, 10:30
Medlem
BosseKnopps avatar
Har nu köpt en drös med domäner.. Såklart innan jag läste hur dom var. Och det är skrämmande läsning. Och jag har inte ens fått tillgång till mina domäner, och det är över 12 timmar sen jag betalde för dom. Så jag kommer flytta dom direkt till loopia. Riktiga stollar asså...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in