Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-31, 18:40
  #349
Medlem
Nissedruvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Är det här möjligtvis den mest underskattade serien någonsin? Hör aldrig någon prata om den eller ta upp den. Känns som den gick lite under radarn likt Philip och Elizabeth.

Jag måste se om den ordentligt. Slökollade mig igenom alldeles för många avsnitt. En av få bra serier som har ett bra slut också.
Håller med. Om än inte det bästa som har sänts de senaste 10 åren, så är det ändå en serie som förtjänar fler hyllningar. Anser att handlingen drar ut något för länge efter att hemligheterna börjar avslöjats, men skådespelarinsatserna är vassa rakt igenom. Slutet var helt ok med tanke på hur storyns trådar lagts ut.
Citera
2022-01-01, 19:30
  #350
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nissedruva
Håller med. Om än inte det bästa som har sänts de senaste 10 åren, så är det ändå en serie som förtjänar fler hyllningar. Anser att handlingen drar ut något för länge efter att hemligheterna börjar avslöjats, men skådespelarinsatserna är vassa rakt igenom. Slutet var helt ok med tanke på hur storyns trådar lagts ut.
Jag tog i för lite i mitt förra inlägg. Skulle snarare säga att slutet är väldigt väldigt bra tycker jag. Men ja det var lite utdraget, hade kunnat tryckas ihop till en säsong mindre. Skådisarna är riktigt bra, särskilt Noah Emmirich. Hade ingen aning om att Matthew Rhys är från Wales med grov dialekt.

Hade tänkt se om serien men tråkigt nog verkar den inte finnas någonstans att se enkelt för en svensk? Och jag har ändå de flesta streamingtjänster.
Citera
2022-01-10, 13:34
  #351
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jag tog i för lite i mitt förra inlägg. Skulle snarare säga att slutet är väldigt väldigt bra tycker jag. Men ja det var lite utdraget, hade kunnat tryckas ihop till en säsong mindre. Skådisarna är riktigt bra, särskilt Noah Emmirich. Hade ingen aning om att Matthew Rhys är från Wales med grov dialekt.

Hade tänkt se om serien men tråkigt nog verkar den inte finnas någonstans att se enkelt för en svensk? Och jag har ändå de flesta streamingtjänster.

SF Anytime verkar ha den
Citera
2022-03-09, 17:02
  #352
Medlem
Dalulvens avatar
Såg nyligen hela i nästan ett svep på Disney Plus.

Säsong 1 och 2 är oerhört rafflande, säsong 3 väldigt obehaglig, 4 och 5 alltjämt spännande men med lite väl mycket familjejoller, och avslutande säsongen blytung. Matthew Rhys är minst lika lysande som sina fejktänder, med en välförtjänt Emmy som extra glans.

Det med grannen kan vara den främsta dramatiska ironi som någonsin har exekverats inom film och TV.

Serien är lite för otäck och brutal för att man ska kunna må riktigt bra, men lätt 4 av 5 i betyg. En oavbruten nervpärs i hela 75 avsnitt. Blev glatt överraskad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback