2013-01-31, 16:42
Medlem
Min flickvän berättade nyss att hon tog sitt p-piller endast ca 1-2 timmar innan vårat samlag i måndags, Finns risken att hon blir gravid? Hur lång tid tar de för ett "vanligt" p-piller att verka? Sitter o nojjar som fan nu då jag verkligen inte klarar av att ha en unge just nu.
Citera
2013-01-31, 16:52
Medlem
Öhm... P-piller tar man varje dag, hela året runt. Man tar dem oftast vid en bestämd tid för att undvika att hormonerna inte håller ägglossningen borta, men att missa med en timme eller två på vanliga p-piller är ingen fara alls. Minipiller är lite knepigare, där ska man vara rätt exakt. Om din flickvän tagit p-piller länge så har hon med all trolighet inte fått ägglossning under den korta lilla period där hennes piller blev glömt, chansen att hon skulle ha ett färdigt ägg väntandes är jätteliten.

Men pga din fråga undrar jag lite om ni förstår hur p-piller fungerar. Det är alltså inte någon kondom som man "sätter på" några timmar innan man ska ha sex, man bygger upp en hormonnivå i kroppen med dem som håller ägglossning borta och slemhinnan förtjockad (beroende på pillertyp, förstås), det är utdraget under lång tid. En kvinna som slutar med p-piller kan få vänta månader innan hon är fertil igen.

Edit: Man kan missa DAGAR på sina kombinationsp-piller utan att det ger någon betydlig risk för graviditet, beroende på vilken rad man befinner sig på.
Senast redigerad av LingonGrovan 2013-01-31 kl. 16:54.
Citera
2013-01-31, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theruggedman
Min flickvän berättade nyss att hon tog sitt p-piller endast ca 1-2 timmar innan vårat samlag i måndags, Finns risken att hon blir gravid? Hur lång tid tar de för ett "vanligt" p-piller att verka? Sitter o nojjar som fan nu då jag verkligen inte klarar av att ha en unge just nu.
det finns tabletter om hon skulle bli gravid som gör att det inte blir något men den måste tas inom vissa veckor, kolla upp på apotek för mer info
Citera
2013-01-31, 16:59
Medlem
JoddelChefs avatar
Ledsen mannen men det är helt 'kört'
Det du kan göra är att smacka på ditt sliddjur, hårt som fan, i magen... Alternativt spänna fast henne i er säng och mata henne med alkohol och tjack. För eller senare skiter hon blod.

Eller så går ni och kollar upp det och skrapar det lilla aset? Jävla pottfrilla
Citera
2013-01-31, 17:02
Medlem
prostinnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoddelChef
Det du kan göra är att smacka på ditt sliddjur, hårt som fan, i magen... Alternativt spänna fast henne i er säng och mata henne med alkohol och tjack. För eller senare skiter hon blod.

Jävligt givande svar?

OnT:
P-piller verkar ju inte på så vis. Man kan ju göra uppehåll en hel vecka och ändå ha fullgott skydd om man ätit som man ska innan. Kolla vilket märke hon har och sök bipacksedel på t.ex. FASS. Det brukar finnas tips för hur man ska agera beroende på vilken dag i cykeln man missat.
Citera
2013-01-31, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JoddelChef

är du sjuk i huvudet??
Citera
2013-01-31, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -linnea-1
det finns tabletter om hon skulle bli gravid som gör att det inte blir något men den måste tas inom vissa veckor, kolla upp på apotek för mer info
Du blandar nog ihop dagen efter-piller med Cytotec (receptbelagd magmedicin som även används vid abort).
Citera
2013-01-31, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Du blandar nog ihop dagen efter-piller med Cytotec (receptbelagd magmedicin som även används vid abort).
ne jag mena inte dagen efter piller utan det sista du skrev tror jag
Citera
2013-02-01, 00:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -linnea-1
ne jag mena inte dagen efter piller utan det sista du skrev tror jag
Det är ingenting man kan köpa på apotek utan det är något som man får med sig hem att ta inför en inbokad abort.
Citera
2013-02-01, 09:24
Medlem
Hon tog pillret ca 5 på eftermiddagen istället för 6 på morgonen, dvs 11 timmar senare än vanligt om det hjälper.
Citera
2013-02-01, 09:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Det är ingenting man kan köpa på apotek utan det är något som man får med sig hem att ta inför en inbokad abort.
okej
Citera
2013-02-02, 05:44
Medlem
Snääälla ge mig några vettiga svar baserade på min senaste post.. har legat sömnlös i 2 nätter nu.. jag orkar inte mer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in