Citat:
Ursprungligen postat av MrChildMolester
säg att det inte finns platser att sova och att dem då får ta in på hotell, dessutom har du mycket med plugg osv och du kommer nog inte kunna vara med dem så mycket som du egentligen vill vara. om dem insisterar på detta endå, dra dig undan tidigt på kvällen, drick två öl och åk hem och såv.
Kan det vara så att du skäms för dem bland dina nyvunna universitetsvänner?
Alltså, det går ju att lösa om man vill. Jag hade en tillfälligt hemlös kompis sovande på min soffa i två veckor, och de insisterar säkert på något liknande. Ang. mycket att göra osv så föreslår de i så fall valborg, då händer det ju massvis och då har man väl inget plugg.
Och ja, visst skulle jag skämmas lite för dem. Det ska jag inte hymla med. Jag tycker över huvud taget att det är förbannat svårt när två bekantskapskretsar kolliderar, speciellt när de är så olika. Men jag har inte ens speciellt roligt i deras sällskap, så jag ser inte vad som skulle vara fel med det egentligen. Hade det varit mina bästa vänner som kommit som jag hade skämts över, då hade något varit fel.
Citat:
Ursprungligen postat av Kungensbordell
Om ni håller på att glida ifrån varandra så kommer även dina vänner snart märka det, bjud över dom och ha sen lite sporadisk kontakt, så småning om så har du ett väldigt distanserat förhållande till dina gamla vänner. Vissa kommer man aldrig bli av med hur mycket man än vill, men det är bara en del av livet.
Förhoppningsvis kommer de det. Men jag är inte helt säker på att de gör det. Att jag aldrig hör av mig för att höra vad som händer hemma borde ju vara tydligt nog. Jag är dock ganska säker på att de båda betraktade mig som topp tre bästa vänner innan jag flyttade, även om inte jag gjorde det. Dessvärre verkar det som att en av dem flyttar hit i höst, och då kommer jag att ha detta problem fast betydligt jobbigare. Jag kan redan se framför mig hur han förväntar sig att vi ska bli bästa vänner och hänga hela tiden.
Nu sa jag bara att vi får höras någon gång senare om när, men att jag defintivt inte kan innan slutet av februari. Ska ligga lågt ett tag och se vad som händer.