2013-01-31, 14:56
Medlem
Jag brukar i regel alltid till frukost äta ca fyra stycken mackor med ägg och kaviar och/eller majonäs.
Oftast blir det 1-2 st ägg och oftast hårdbröd av fullkorn, men ibland även mjukbröd. Till det blir det 2-3 koppar kaffe.

Jag förstår att detta är väldig odetaljerad information, men skulle någon kunna säga i grova drag hur nyttig/onyttig denna frukost är?
Jag förstår också att "nyttigt" är ett relativt begrepp, men jag tränar inte överdrivet mycket förutom gymmande då och då, och jag är mest bekymrad om att inte lägga onödigt med fett på magen.
Citera
2013-01-31, 15:06
Medlem
SiSeniors avatar
Varför skulle det vara en "onyttig" frukost? Inget fel på varken mackor, ägg eller majonnäs/kaviar.
Citera
2013-01-31, 15:24
Medlem
Ballooos avatar
Förstår mig inte på alla konstiga trådar här på träningsforumet, tänk lite innan ni skriver en ny tråd. Det du nämner är det inget fel på alls. Ägg är bland det bästa man kan äta när man tränar.
Citera
2013-01-31, 15:36
Medlem
Spackelackans avatar
Ägg och majonnäs är rika på fet och proteiner. Fysiska aktiviteter älskar dessa så kör hårt.
Citera
2013-01-31, 17:01
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooo
Förstår mig inte på alla konstiga trådar här på träningsforumet, tänk lite innan ni skriver en ny tråd. Det du nämner är det inget fel på alls. Ägg är bland det bästa man kan äta när man tränar.

Skulle vilja påstå att ägg är bland det bästa du kan äta oavsett om du tränar eller inte. Innehåller det mesta var man behöver
Citera
2013-01-31, 21:44
Medlem
Tack för svaren! Tänkte egentligen mest på kaviaren och möjligtvis brödet? Kaviaren innehåller väl en hel del socker osv?

Tycker ni ägg, bröd, kaviar och majonäs är en relativt BRA frukost med andra ord?
Citera
2013-01-31, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevligasnubben
Tack för svaren! Tänkte egentligen mest på kaviaren och möjligtvis brödet? Kaviaren innehåller väl en hel del socker osv?

Tycker ni ägg, bröd, kaviar och majonäs är en relativt BRA frukost med andra ord?

JA! Det tycker vi.

Så, hoppas du kan sova gott ikväll.
Citera
2013-01-31, 21:56
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevligasnubben

Antar att du inte äter en hel tub kaviar vid varje frukost? Det är vanligtvis inga större mängder kaviar vi använder så du behöver inte oroa dig.
Citera
2013-01-31, 21:58
Medlem
Beroende på vad du är ute efter. Men i perioder skippar jag brödet och kör ägg och kaviar diret på fatet. Effektivt sätt att spara kcal. Eller ät macka och ta en promenad efter frullen

Ska du söka in på balettskolan i vår kan du ta bort ägggulorna och koka några extra vitor istället( mindre kcal, och mindre näring) Kaviar är nog som sagt lugnt då mängden är blygsam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in