2013-01-31, 14:01
Avslutad
Har sökt runt men inte hittat något bra svar. Hur påverkar godis träning? Om vi tar exemplet att jag äter 100 g marabou om dagen, vare sig det är innan eller efter träning, vilken påverkarn har det på resultatet, bortsett från att jag blir tjockare?
Kommer jag presetera sämre? Oförändrat?
Citera
2013-01-31, 14:04
Medlem
Lukos avatar
Tjockare behöver du inte bli, förbränner du de kcal du stoppar i dig så kommer du inte bli tjockare. Vare det hjälper eller stjälper din träning har jag ingen aning om.
Citera
2013-01-31, 14:11
Medlem
Rent tekniskt bör de inte påverka din träning speciellt mycket.
De innehåller ju mest socker, fet och kolhydrater, varav kolhydraterna/sockret är snabb energi. Muskelbyggandet bör inte påverkas alls, äter du före träning kan du dock känna dig pigg en kort stund och senare bli otroligt trött, vilket förvisso kan påverka ditt presterande. Kan hända att du lägger på dig lite vikt i fet om du nu inte gör av med lika mycket som du äter.

Om din träning är viktminskning så blir väl resultatet mindre, är det att bygga styrka bör de inte påverka resultatet alls, är du ute efter att höja uthålligheten kanske de går lite långsammare beroende på om du äter före eller efter träning.
Citera
2013-01-31, 15:05
Medlem
SiSeniors avatar
I och med att 100g marabou ger dig en kraftig ökning av ditt kcalintag så kommer det resultera i mer muskler, och fett, än om du inte ätit maraboun, eftersom kcalöverskottet blir större.
Citera
2013-02-01, 18:30
Medlem
aazes avatar
Kan ju dock vara värt att tänka på insulinets påverkan på muskeluppbygganden/träningen.
Är ingen expert på området därför låter jag er själva googla saken.

Dock borde det vara optimalt att inte ha för många insulintoppar per dag sett ur ett muskelbyggarperspektiv. Så din chokladkaka eller godispåse är med andra ord inte bara kalorier som vissa kanske menar.
Citera
2013-02-01, 18:43
Medlem
Ejekts avatar
Det finns en mängd olika anledningar till varför du bör undvika socker.
Jag förstod det inte själv innan jag prövade, humöret, immunförsvaret, hur alert jag känner mig. Allt rasar av socker för min del. Nu skall jag inte säga att alla påverkas på samma sätt, men testa själv!

http://www.marksdailyapple.com/sugar-suppresses-immune-system/#axzz2JfcKZUgo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in