2013-01-31, 14:13
Medlem
VG ser ut att vara kodat utav en elev som precis gått ut gymnasiet.

ont
Nej, varför skulle man bli illa stött av något som kommer från en bagges käft?
Senast redigerad av Nigeralia 2013-01-31 kl. 14:17.
Citera
2013-01-31, 14:15
Medlem
Reymonts avatar
Angående listan som refereras till i artikeln:

Citat:
I fjor offentliggjorde Statsministerens kontor et skriv som skulle knekke fordommer mot innvandring. Informasjonen var så infantil at det ikke kunne forstås på annen måte enn at det svenske departementet tror folk er pappskaller som sluker alt de blir fortalt.

Vad var det han sa häromdan vår statsminister: Sverige skulle behöva mer löglönearbeten.

Citat:
Myt 10: Invandringen leder till lönedumpning.

Få svenska studier har gjorts som har kunnat visa på invandringens effekt på lönerna bland den infödda befolkningen. En svensk studie visar på mycket små positiva effekter av invandring på inföddas inkomster. Andra svenska forskare har visat att 90-talets invandring till Sverige inte hade någon effekt på lönespridningen.

Bra Norge, ni har inte nått lika långt ner i PK-träsket än. Men förmodligen är ni på väg åt samma håll: tyvärr!
Citera
2013-01-31, 14:17
Medlem
KuKluxKlans avatar
Norge har befriande högt i tak vad beträffar invandringsfrågan. Månde det vara ABB:s förtjänst att norrmännen fått upp ögonen.
Läste i någon artikel(har tyvärr ej tillgång till den nu eftersom jag skriver från mobilen), men i den sade sig 22% stödja Anders handlingar, och det är bara de som erkänner det när frågan ställs. I Sverige vågar ju inte ens folk erkänna att de röstar på ett parti som är representerat i Sveriges riksdag.
Citera
2013-01-31, 14:24
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KuKluxKlan
Norge har befriande högt i tak vad beträffar invandringsfrågan. Månde det vara ABB:s förtjänst att norrmännen fått upp ögonen.
Läste i någon artikel(har tyvärr ej tillgång till den nu eftersom jag skriver från mobilen), men i den sade sig 22% stödja Anders handlingar, och det är bara de som erkänner det när frågan ställs. I Sverige vågar ju inte ens folk erkänna att de röstar på ett parti som är representerat i Sveriges riksdag.

Låter i mitt tycke inte så sannolikt att 22% skulle stödja vad ABB gjorde och jag tror knappast att hans förtjänst att "norrmännen fått upp ögonen", men det är förvisso möjligt att man i Norge insåg att om man inte på allvar diskuterar även politiska frågor som kan anses vara kontroversiella så riskerar man att vissa personer radikaliseras i det tysta.
Citera
2013-01-31, 14:35
Medlem
4N0NYMs avatar
Klockren artikel av våra grannar. Tror dock att svensk media inte kommer att kommentera detta
Citera
2013-01-31, 14:39
Medlem
Det var en kärnfrisk artikel om Sverige från norrmännen. Genom omvärldens syn på oss kan vi lära oss något.
Ja inte pk-maffian naturligtvis, den är ohjälpligt förstenad. Dan började dåligt f ö. I morse slog jag på tv:n och Kunskapskanalen och vem sitter inte där i fåtöljen och plågar sitt intervjuobjekt om inte Bengt Westerberg. Ingemar Karlsson har skrivit en bok som på sina ställen kritiserar Israels politik mot palestinerna. Westerberg gick över honom som en ångvält. Kan inte den typen bara bli pensionär och försvinna ur bilden.
Citera
2013-01-31, 14:51
Medlem
dr kavorkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4N0NYM
Klockren artikel av våra grannar. Tror dock att svensk media inte kommer att kommentera detta
Förmodligen inte. Det är inte för inte det heter Regimmedia.

Ska vi hoppas på att den kommande kollapsen i Kramfors inleder den svenska våren?
Först faller Kramfors följt av Regimen och Aftonhoran.

Ådalen 1931
Kramfors 2013
SD 2014
Citera
2013-01-31, 14:54
Medlem
Vi får tacka denna Astrid från botten av våra hjärtan och hoppas att vårt kära grannlands uppvaknande åt våra vägnar få ett stopp på vår galna invandringspolitik.
Hon verkar vara på hugget med sina artiklar så någon kanske vill maila henne uppdrag gransknings program om imamerna så kanske hon (eftersom vår media tiiiiger om denna stora nyhet) delar med sig av den infon?
(jag sitter taskigt till på mobilen)
Citera
2013-01-31, 14:58
Medlem
LostGenerals avatar
Den svenska PK-mentaliteten hos journalister och politiker är en parodi. I tron om att vara snälla och godhjärtade är de istället naiva, korkade och trångsynta.
Citera
2013-01-31, 15:15
Medlem
Nlesjems avatar
Hehe sanningen svider för vissa,tror jag vill flytta till norge och då skatta till något vettigare.Sverige sjunker,nyheterna "här" gäller bara krav till förmån för begåvningsreserven,tröttsamt att utnyttjas.
För helvete,våra sk nyheter gäller nästan bara hur det skall ösas resurser på skit.
Citera
2013-01-31, 15:25
Medlem
lolredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nlesjem
Hehe sanningen svider för vissa,tror jag vill flytta till norge och då skatta till något vettigare.Sverige sjunker,nyheterna "här" gäller bara krav till förmån för begåvningsreserven,tröttsamt att utnyttjas.
För helvete,våra sk nyheter gäller nästan bara hur det skall ösas resurser på skit.

Sant Norge betalar man skatt till något vettigt. Känns jävligt surt att betala skatt i Sverige när nästan allt bara går till skit. Vårt land kommer bara hamna längre och längre efter i utvecklingen och ekonomin pga av det här massinvandrings projektet. Hoppas jävligt många har vaknat till valet 2014 för SD är dom enda som vill sätta stopp på dom här galenskaperna.
Citera
2013-01-31, 15:30
Medlem
andromedis avatar
Kan någon förklara hennes poäng lite snabbt? Förstår inte norska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in