2013-02-02, 01:23
Medlem
IssaJesuss avatar
sista uppdateringen, ursäkta men hinner inte skriva allt på en timme!

____

Gud Jesus kan man bedja till, och fråga Gud Herren Jesus,

( t ex enligt lärjungen magnus tro, )

att ursprunget sanningen och minnet, av vem Jesus var, är och kommer att

vara, och få de bönesvar, som Gud Herren Jesus vill ge oss.

är Gud Herren Jesus tyst, när ni frågar, och bedjer, så fråga honom om ni har syndat?

svarar han ja, så fråga vad ni syndat i, och lös det,

genom "de tre stegen', som jag, lärjungen magnus, har skrivit en del om på nätet.

t ex på ;

http://www.viska.se : kolla efter tråden, i "andliga frågor' forumavdelningen.

och

http://www.aspergerforum.se : jag brukar posta i kategorin "Intressanta intressen',

men inte alltid får de religiösa trådarna få finnas där, de hamnar "off topic', och glöms bort.

men kolla gärna "min kristna tro' tråden, för där är det allesammans tro ér,

och även om de ändrat rubriken från ursprungs versionen, så kan alla skriva i den.

____

teologiska samhällen, bör byggas gemensamt, genom var och ens "fria vilja'.

och angående det teologiska samhället, och livet som Troende ;

obs! dessa 'äldste' har inte blivit samlade ännu.

och de kan samlas när det är tid.

diverse ärenden och olika frågor gällande t ex livsstilen osv kan besvaras av

"de äldste' som är Herdar, och som vägleder församlingarna i diverse frågor,

t ex vardagsfrågor.

dessa sätt att hjälpa församlingarna och undervisa samt leda dem kommer ske

i bön och tillbedjan till en, eller några eller alla de fyra Himmelens Gudar,

och "de äldste' och församlingarna, kommer hjälpa andra troinriktningarna,

som vill leva livet på detta sätt, hjälpa enligt hur Gud Fadern Herren Sebaot,

Gud sonen Herren Jesus, och Gud Herren Den Helige Ande och,

Gudinnan Allah, och Gud Issa, samt Gud Rassulla, vill hjälpa alla folken,

det är då vi vänder oss till dessa Gudar som vi i bön får de svar vi behöver.

de som har Tro på Issa som är Jesus, och Jesus som är Issa, bör bedja för de

folk som har andra inriktningar, och alla folk är välkomna till denna vision.

<3

Judendommen,

Gud Herren Sebaot, vill förse folket med det som de behöver.

Judarna kan, om de vill, finna gemenskap med de kristna församlingarna, och

även finna gemenskap i brödrareligionerna.

de är de fyra religionernas Gudar i himlen,

beroende på hur ens tro är.

<3

Islam,

de Troende folken, bör bedja till Gudinnan Allah eller, och Gud Issa eller, och Gud Rassullah,

om hur dessa frågor kan besvaras, i bön och gemenskap genom kärlek

till Gudinnan Allah och Gud Issa, och Gud Rasullah.

abraham var fardern, till Ismael, som är länken till brödrer och systrar runt hela jorden, och

brödrareligionerna vill ha gemenskap med de brödrer och systrar som finns

inom de himmelska fyra Gudarnas religioner, till och börja med.

det kan finnas mer folk som vill tillbedja tillsammans med dessa första fyra

religionerna, och genom den "friaviljan', har vi allesammans möjlighet att välja vår tro på

vilken religion i himmlen som vi vill följa. och Issa är Jesus, och Jesus är dörren till himlen.

<3

Hinduismen

dessa folken, kan följa Krishna m fl, ty Krishna är en "avatar', för Gud Herren Jesus.

( se filmen "avatar', från år 2009?, för att se hur jag menar, med avatarer. )

det finns några till "avatarer' som t ex Gud Fadern, Gud Modern har,

bedj till Gud Herren Jesus och finn de svar ni behöver.

<3

Buddismen, och taoismen

de folk som tror på buddah, ( Buddisterna )

eller är troende taoister, samt de andra religionsinriktningarna som kan komma

med senare om de önskar finna gemenskap i bön.

buddah, eller tao, och Gud Herren Jesus kan de även bedja till,

Gud Herren Jesus, är "rabbi', det betyder "lärare' på hebreeiska har jag hört,

och Gud Herren Jesus, kan ha varit en buddah, ( buddah, har också positionen som lärare. )

under den tid han kanske reste till österländerna?. vart var Jesus från 12 till ca 30 årsåldern?

fråga Gud Herren Jesus i bön, så är det möjligt, att ni få veta.

och shaolinmunkarna kan bedja och finna svar som de kan behöva.

____

det kanske finns de som vill följa de kristnas sätt att hantera ekonomierna,

och genom bön och tillbedjan,

få hjälp att klara de omställningar som teokrati betyder. och teokratin bör

baseras på den "fria viljan'.

fråga Gud Herren Jesus, om ni är osäkra, fråga i bön.

det finns hopp för alla människor, alla folk, individer och identiteter, och

andeformer och på de sätt som Gud i himlen behöver oss.

bedj till Gud Herren Jesus för att kunna få de svar ni söker.

den "friaviljan', kommer inom en nära framtid, efter en viss tids omställning i

världen, gälla alla religioner, att med egen fri vilja,

själva få välja den tro, som de finner vara svaret på deras böner och tillbedjan.

<3

Kristendommen,

först och främst att, sonen Gud Herren Jesus Kristus, älskar er allesammans <3

med alla variationer! alla församlingar!

kom som ni är? överbyggnader är inaktuella, vi har viktigare spörsmål, än att debattera skillnader?

vi söker grunden!

alla de ursprungliga sätten som den första församlingen, ihop med Jesus, levde.

mångfald berikar <3 syndare! hedningar! alla ni som räknat bort er själva! NI behövs,

och behöver mer, utav kärleken, så ni kan lägga bort det som varit jobbigt i era liv?!

Jesu kärlek, den är stark den <3

ju fler som väljer Jesus, desto mer kan vi hjälpa till, och rädda fler!

och får ni Andedopet?

eller, och, blir frälst (romarbrevet, kapitel 10), och döpt i vatten, och finner en församling,

så behövs ni i Tjänsten! via Den Helige Ande, kan ni få gåvor att bruka i Tjänsten.

och tjänsten är denna, som dessa texter beskriver de olika gåvorna ;

läs, paulus' första brev till korintierna, kapitel 12

bibeln : http://www.runeberg.org/bibeln/

läs, paulus' första brev till korintierna, kapitel 14

om ni vill veta mer om andegåvorna, så står det litegrann i dessa kapitel.

jag, lärjungen magnus, kommer nog framföra mer kristet här.

hav förtröstan till sonen Gud Herren Jesus, detta blir bra.

____

detta gäller många troinriktningar, allihop? och den "friaviljan', gör att vi kan

välja en Tro på Gud Herren Jesus, och det giver oss stabilitet.

det finns ju även andra troinriktningar, och genom den "friaviljan',

kan vi ju välja tro, på skaparen, Gud Herren Jesus.

____

och när det gäller 'källan', så har Gud Herren Jesus Kristus vissa förbehåll ;

allt som innebär värdslighet och medveten synd, kommer Gud Herren Jesus

inte stödja med ekonomi från 'källan'.

Gud vill inte ha tillbaka det som är grundläggande problem i världen,

dess drivkraft, och det är "mammons" makt, över de fattigaste av fattiga,

och de rikaste av rika.

och den där skillnaden, mellan fattig och rik, vill Jesus inte ha.

för frukten av sådana skillnader t ex i inkomster, på det gamla viset,

leder till elände!

fråga Jesus han vet, så bedj till honom? fråga om du undrar.?

____

Gud Herren Jesus vill ha "ett by´a liv' som handlar om att

vardagens behov sköts om av Guds omsorg och nåd till oss alla,

vilket ger oss rättvisa, där det under lång tid, varit orättvisa.

och denna vision vilar på vår "friavilja'.

Gud Herren Jesus vill lyfta av oss "mammons" bördor,

och se till att medel kommer till de som är de mest behövande,

till dem som bedjer i tro och hopp och kärlek.

____

datorer och mobiler (cellphones), skulle givas, enligt när Gud Herren Jesus

observerar ett behov, dessa skulle bytas ut allteftersom behov för nyare

utrustning, behöves osv, och att kommunicera lokalt och till omvärlden, genom

att idka "gott umgänge'.

om någon använder kommunikationen till "dåligt umgänge', till synd, så

kommer den personen, eller de personerna,

inte stödjas med ekonomi från 'källan', gällande kommunikationsmedlen,

iallafall under en viss tid.

bedj till Gud Herren Jesus, för att få svar angående detta.

denne eller dessa, har möjlighet att lösa synden genom, "de tre stegen', i bön

till Gud Herren Jesus.

och då kommer även insatser genom församlingarna träda in, för att giva

bönestöd och böner och böner åter igen böner kommer bedjas för,

denne individ, eller dessa individer, som behöver "de tre stegen'.

och då kan vi minnas Jesus undervisning :

om en broder (eller syster) syndar, eller har syndat, och ångrar sig,

så förlåt dem, inte bara 7 gånger, utan 7 och 77 gånger.

bedj och fråga Gud Herren Jesus Kristus, enligt ursprunget och minnet och

sanningen, om det är nåt ni undrar över.

____

verifiera detta med Den Helige Ande, att det är Issa Jesus, via lärjungen magnus,

som skrivit denna text.

hälsningar

Issa Jesus,
lärjungen magnus.

ps. ytterligare uppdatering. de två texterna, som inte rymdes i ett inlägg, är tolkningar av lärjungen magnus. finns det fel, så ber jag magnus om ursäkt, över det. ds
Citera
2013-02-02, 01:58
Medlem
IssaJesuss avatar
nu är den sista texten, och inlägget, snart klart.

uppdatering, pga för stort inlägg, (max 10 000 tecken lr vad det nu var.)

____

angående ekonomi m.m. via "källan'?

när det gäller jobb, eller sysselsättning, är grundtanken, att vi får göra

det man har talang för, och trivs att syssla med.

lön? detta får vi samlas runt runda bord, och prata igenom, och bedja

så vi får Gud Herren Jesus uppfattning angående de ersättningar vi behöver till var och en

av oss. grundtanken, är att vi får rättvisa löner?, eller ersättningar?, eller

pensioner?, och alla människor, alla folk, bör få samma ekonomisk

ersättning, för jämlikheten, vad man jobbar med ska inte avgöra den ekonomiska summan,

som man får från "källan'. detta för att inte nån, ska kunna nervärdera medmänniskans jobb,

eller vad man har för inkomst. det som Gud vill ha är rättvisa nivåer, för oss alla.

och tid, plats eller nationalitet, har inte med detta att göra, så de tankarna lägger vi ner.

girighet? sånt har vi passerat, sånna synder kommer inte tillåtas inverka, på rättvisan i dessa

spörsmål. lika åt alla.

____

de grundläggande behoven, skulle förses genom 'källan'. och Gud Herren Jesus skulle

nog ordna det på bra sätt för oss, i trivsamma liv, och den individuella gemenskapen, säkerställer.

detta är bara de grundläggande uppsättningarna av möjligheter,

som Gud Herren Jesus vill förse oss med, det han vill säga just nu,

är att han älskar oss, var och en.

och är det nåt vi undrar över? då bedjer vi.

varför? varför är det upplagt så här?

för att förra sättet, att hantera verkligheten på, är inte vår framtid.

då menar Gud, t ex svält? krig? rovfiskning? allt det vi upplevde som fel i samhället,

och förr kunde vi inte göra så mkt åt det, systemet var inställt på rika och fattiga.

nu är framtiden snart här. frågan är : vad vill vi ha?

och Gud frågar oss : vad är det vi behöver?

"källans' ekonomi?, det är frivilja. inget tvång.

____

nu litegrann om vad pappa i himlen vill ge alla barnona?!

Gud vill föra oss till platser och kommande händelser, som vi inte ens kan fantisera om!

det här blir spännande
____

verifiera denna text, med Den Helige Ande,

att det är Issa Jesus, via lärjungen magnus,

som skrivit denna text.

hälsningar

Issa Jesus,
lärjungen magnus.
Citera
2013-02-02, 09:23
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Passar definitivt inte på medicin, då du initialt proklamerat att det är din så kallade healing och effekten av din healing som står i fokus här, samt den positiva respons som du söker cred för.
Jag är intresserad av på vilka sätt placebo och dyl. kan eller inte kan ha spelat in. Att jag ska ha skapat tråden för att jag vill ha "cred" är något du hittat på i ditt huvud.
Citat:
I detta har du sedan gått över till att fokusera på bönesvar, sedan vidare till slutsatsen om att hela baletten enligt dig, skulle öka trovärdigheten om guds faktiska existens - detta utifrån subjektiva upplevelser över två dygn.
Jag har inte på nåt vis försökt byta ämne, men ja, jag nämnde att jag tyckte det ökade sannolikheten för en gud. Det kan du säkert leva med.
Citat:
Under dessa två dygn, kan jag lova dig att det insjuknat, dött och skett ett mycket högt antal medicinska förvecklingar som ingen distans-healing eller direkt handpåläggning i världen kan förändra.. så det kan handla om mycket tillfällig suggestion + ren slump och den grad av förstärkning som du lägger i hela aspekten, torde nog vara själva drivkraften, dvs vi får inte veta hälften av den faktiska situatonen, du väljer att ge oss selektv information, jag är 100 % säker på det.
Så du hetsar om att jag har en fixerad åsikt som jag inte är intresserad av att diskutera utan bara vill få bekräftelse för, men du har redan bestämt dig utan vettigt underlag att jag undanhåller information...?
Citat:
Och sublimerar resten.. så hela läget är omöjligt att utreda, utifrån sådan premiss, framförallt här..

Märkligt att du ens inflikade gud.
Var det alldeles så där oförhappandes? Din spontanvilja som bara råkade.. ?

Obervera också att du omgående,drar en otroligt växel på det genom att säga : att det i alla fall... ökar möjligheten för att gud existerar, jag menar... här har vi ju charlatansk praxis i kvadrat.

Jag har lätt ett hundratal sådana anekdoter att sitta och berätta om och skulle närmast behöva kalla mig master of healing, utifrån de vaga kriterium eller frånvaron av dem, som du uppger - enbart närvaro kan ge pseudo-effekt eller rättare sagt intryck, av regress för många diagnoser - så nej, försök hellre skaka av dig den hybris, du så svårt förmår dölja här...

Det saknas alldeles för mycket information för att det ens väcker ett seriöst intresse, utifrån vad du initialt berättat - vilket också ger det intrycket att det är just det som är "hela grejen" eller bärande i din story.

För övrigt så anser jag att Tinuviel, givit dig just den efterfrågan som är nödvändig och allt det som behövs läggas upp på bordet.

Viljan är däremot stark, du kan väl den där om punkterna... man fyller i.. för att man intuitivt vill och behöver få helhet och snabbt svar, men din konklusion, framstår som utstuderat... i mitt tycke.. ja, du verkar redan ha bestämt dig för att du är av guds nåde, ja om inte det så nästa steg... iaf jesus... ?

Det skulle betyda att det går en på dussinet.
Din lätt osammanhängande meningsuppbyggnad och hysteriska attityd ger mig känslan att du är en smula sinnesförvirrad. Jag låter helst bli att fortsätta svara på den här typen av meningslösa inlägg. Du får gärna presentera möjligheter om, som sagt, hur placebo och dyl. kan ha spelat in, och om inte det är intressant är du välkommen att inte delta i tråden.
Citera
2013-02-02, 10:53
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePatient
Jag är intresserad av på vilka sätt placebo och dyl. kan eller inte kan ha spelat in. Att jag ska ha skapat tråden för att jag vill ha "cred" är något du hittat på i ditt huvud.

Jag har inte på nåt vis försökt byta ämne, men ja, jag nämnde att jag tyckte det ökade sannolikheten för en gud. Det kan du säkert leva med.

Så du hetsar om att jag har en fixerad åsikt som jag inte är intresserad av att diskutera utan bara vill få bekräftelse för, men du har redan bestämt dig utan vettigt underlag att jag undanhåller information...?
Din lätt osammanhängande meningsuppbyggnad och hysteriska attityd ger mig känslan att du är en smula sinnesförvirrad. Jag låter helst bli att fortsätta svara på den här typen av meningslösa inlägg. Du får gärna presentera möjligheter om, som sagt, hur placebo och dyl. kan ha spelat in, och om inte det är intressant är du välkommen att inte delta i tråden.
Vad du ämnar eller inte ämnar med tråden är ju faktiskt ointressant, därav var givetvis min utläggning om det, också hyfsat ointressant så det kan man ignorera, men för mig och min observatons vidkommande, kvarstår vid att din presentation framstår som utstuderad - lev med det.

Du bad om det, nu får du inkomna kommentarer och allt är som det ska, i vanlig ordning är det ju du och den story du presenterar som får stå för vad du tycker passar, inget mig emot.. det är så det funkar.

Vad jag sammanfattningsvis sa, eller som jag med koncisa sinnesnärvaron återupprättad kan framhålla är ; din story är motbevisad och därmed falsifierad.

Anekdoter av den kalibern du gav, finns det spaltkilometrar av, varenda kyrka har valven fulla av egenbedömda "bevis för guds närvaro"

Att du inte själv vill se vilka underliggande syften som andades i din förfrågan, kan verkligen inte jag lastas för.

Dessutom hanterar jag manövreringen av de trådar jag finner intressanta nog att delta i.
Än så länge är tråden inte sluten och jag kan heller inte se att den innehåller det värdet av att hanteras på något slags ovanligt varsamt sätt, de medicinska fallen är nog de fall, som människan mest av allt ber över och låt mig påminna dig; du önskar en bekräftelse, och får till svar att det som så här utan nödvändig information har "hänt" utgår från önsketänkande, stark affektiv laddning.

Tycker du det var så galet.. så är det ju en besvikelse över ouppfylld förväntan över att det var gud, att någon (jag) så ledigt tillåter mig yttra, att det inte var guds röst.

Så här funkar det :

tes 1 : jag säger att jag såg en flygande gris, och i samma ögonblick som grisen fladdrade förbi mig, gick min svårartade reumatism över, kan det ha varit gud... jag tror det. måste börja lovprisa grisar och börja visa mer respekt.

tes 2 : samma tes som ovan... , kan det ha varit gud, jag tror inte det, jag behöver inte lovprisa grisar utan kan se dem som grisar och inget annat.

DITT, förstaval och önskan (vad jag tror, du vet bäst själv vad du önskar men du yppade lite..) var ju att.. gudsbevisen torde öka.. eller menar du dig att du inte hade grandios förväntning?

Vet du hur vanligt det är med sådana här berättelser? hysterin.. är kommen ur den önsketänkande församlingen.. det formligen dräller av självuppfyllande profetior.

Människor är beredda att betala gott för mänsklig närvaro, egentligen behöver inte sägas mer.

För det handlar om att bry sig om varandra, att ömma för människor/varandra, vid sjukdomar, inverkar naturligtvis positivt, men det botar inte sjukdomar. Det är en väldigt verifierad vetenskaplig erfarenhet.

Jag står för den sansade bedömningen vad gäller sådant här. Vad du alltså lägger fram är gammalt som gatan - så du kan gott lugna ner dig.
Senast redigerad av BlackJewel 2013-02-02 kl. 11:03.
Citera
2013-02-02, 11:13
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
text...
Och så utgick jag som sagt från mitt telefonsamtal, och du har fortfarande inte besvarat på vilket sätt placebo exempelvis kan bota glutenintolerans. Om det inte är intressant behöver du inte skriva i tråden.
Citat:
så du kan gott lugna ner dig.
Hahaha, okej, jag ska försöka.
Citera
2013-02-02, 11:25
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePatient
Och så utgick jag som sagt från mitt telefonsamtal, och du har fortfarande inte besvarat på vilket sätt placebo exempelvis kan bota glutenintolerans. Om det inte är intressant behöver du inte skriva i tråden.
Hahaha, okej, jag ska försöka.
Vi kan vända på steken, det finns hypokondriker som utvecklar inte bara glutenintolerans utan intolerans mot en mängd andra saker och därtill t.ex får arytmi, kan kräka på beställning och plötsligt uppvisa anemi.. med i övrigt fullgoda värden. etc.

Att i detta sammelsurium drista sig till att flika int gud, ser jag bara som en belastning och skulle t.o.m kunna förstå det som en del av problemet.

I just ditt fall ska man ju hålla tyst, eftersom... som jag sade, du kan omöjligtvis lägga fram alla korten på borden, dessutom har du inte heller den information som vore viktig att ha för en sjukdomsutredning, och jag, har med detta ännu mindre att tillgå .. men hela detta upplägget är underförstått. (utstuderat)

Det får bli en skrivbordsprodukt bland de andra, men du går stegen vidare och har jag någonstans uttalat att jag vill hindra dig?
Verkligen inte, forska på du.. ...det dödar ingen.
Senast redigerad av BlackJewel 2013-02-02 kl. 11:28.
Citera
2013-02-03, 01:29
Medlem
IssaJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Om människor helades när man bad Gud om att bli frisk så skulle vi ju se en ENORM statistisk skillnad på livslängden och välmåendet hos troende jämfört med ateister. Något som jag tvivlar på att man gör.

Och sedan så måste man ju ställa den självklara frågan, varför ignorerar Gud vissa människor helt och hållet? Det är ironiskt nog oftast människor i den tredje världen som aldrig lyckas bli friska eller ta sig ur sin missär.

Sedan så skulle det ju vara roligt att veta vilka sjukdomar den allsmäktige guden kan bota. Man ser på bönemöten hur människor med urusel syn kan få lite bättre syn, dock inte perfekt syn konstigt nog. Man kan ju tycka att en Gud borde kunna prestera bättre än gemene ögonkirurg.
Men man ser aldrig Gud läka amputerade människor genom att låta ett ben eller en arm växa ut, är det för svårt månne?

Det skall bli spännande att höra om några människor här har blivit helade av Guds hand!

jao, nå det handlar mkt om att gå in i bön för att sätta igång den fria viljan.
jo, jag har upplevt en hel del helande och allt det som Jesus vill man bör göra <3

Issa Jesus,
lärjungen magnus.
Citera
2013-02-03, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IssaJesus
jo, jag har upplevt en hel del helande och allt det som Jesus vill man bör göra <3

Issa Jesus,
lärjungen magnus.

Så människor i fattigare delar av världen och riktigt sjuka människor ber helt enkelt inte tillräckligt hårt?
Citera
2013-02-05, 14:14
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Så människor i fattigare delar av världen och riktigt sjuka människor ber helt enkelt inte tillräckligt hårt?
Själv utgår jag inte från att vad som helst kan åstadkommas med bön, och inte hur mycket som helst. Även om bön funkar på nån nivå måste vi lita till oss själva i första hand, skapa oss själva.
Citera
2013-02-05, 16:43
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Men man ser aldrig Gud läka amputerade människor genom att låta ett ben eller en arm växa ut, är det för svårt månne?

Det skall bli spännande att höra om några människor här har blivit helade av Guds hand!

Jag har en bok av någon amerikansk pingstpastor där han påstår att ett finger växt ut på en ung pojkes hand efter att de varit tvungna att amputera det, minns inte historien exakt, han påstod också att detta mirakel fanns omnämnt i en läkartidning.

Ska leta upp boken och se om detta går att verifiera, även jag brukar nämligen vara ganska skeptisk till påstådda mirakel inom pingströrelsen, och då i synnerhet amerikanska sådana.

Jag tvivlar inte på att Gud kan utföra dessa mirakel men ofta är det ganska meningslösa mirakel som trosrörelsen med flera presenterar.
Citera
2013-03-24, 10:42
Medlem
IssaJesuss avatar
Citat:

?

Gud svarar på de böner som han, genom att se dåtid, nutid och framtid > samtid,igt.
kan se konsekvensen av att den eller den skall bli räddad, eller inte bli räddad.

och bön frisätter Gud Herren Jesus, att agera på det sättet han behöver genom bedjarens friavilja att kalla på Guds hjälp.

"det som kommer ske med disneyland i frankrike, är en variant på en individs agerande.'

och det gäller att ha en stadig Tro på Jesus. den bär.

din fråga, på detta inlägg?

Citat:

Issa Jesus,
lärjungen magnus.

bön till Gud Herren Jesus, frisätter Gud Herren Jesus att ingripa, beroende på vad Gud Herren Jesus sett, angående tidsskeenderna.

är verkligen vi stöddiga nog att käftas med Gud Herren Jesus? jag gör det inte! fråga i bön? ja!
men sen börja gnälla å bli sur, över det som man får som svar, det sysslar jag inte med.

Gud Herren Jesus tilltal för mig, är att jag bedjer och frågar, interagerar med min skapare
Gud Herren Jesus hela tiden! det är så viktigt att verifiera med Gud det som sker, och som man inte förstår, därav behöver man bedja.

helande, väcka döda, ja alla gåvornas uttryck, är naturligt.

vi bör se till att vi får till oss,

i Tro på Gud Herren Fadern Sebaot, Gud Herren Sonen Jesus och Gud Den Helige Ande osv,

att vi får till oss de gåvor som är, enligt Gud Herren Jesus, lämpade för dig?

det kan va predikantens tjänst inför Gud Herren Jesus, eller att vara profet?

det som behövs, är din Tro på Gud Herren Jesus. sen dop, kanske Andedopet?

Issa Jesus,
Jesuiten magnus.
Citera
2013-03-24, 10:49
Medlem
Citat:
och man får döpa sig fler än en gång, eller två ggr.

jag döper mig ofta i duschen, för det hjälper att överlåta sig

i Tro på Gud Herren Jesus. och de andra Gudarna i himlen?
Och vad snackar du om nu då? Döpa sig flera gånger? I duschen? I vatten alltså?

Jag döper er i vatten TILL OMVÄNDELSE, men den som kommer efter mig är starkare än jag. Jag är inte ens värd att ta av honom hans sandaler. Han skall döpa er i den helige Ande och i eld. Mat 3:11

Att döpa isg i vatten är ett omvändelsedop, ett renande bad. Att bli döpt med helig ande är nåt helt anat. Så hur ska du ha det? Det är väl Andens gåvor du snackar om? Varför blandar du ihop det med vattendop?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in