2013-01-31, 12:18
Medlem
Så, min make har haft vaga smärtor i pungen i några månader. Till slut sökte han sig till VC igår, där det efter lite klämmande och frågande gissades att det nog är en inflammation.

Hans smärta har aldrig varit akut, har kommit och gått och har inte kopplats samman med feber. Han har inga könssjukdomar, har aldrig haft. Hur vanligt är det att man får en bitestikelinflammation utan att det orsakats av könssjukdom eller urinvägsinfektion? Är det någon härinne som upplevt en så långdragen inflammation, han har gått med detta i omkring ett halvår?

Han behandlas med en långkur antibiotika just nu, inga blodprov är tagna men remiss skickad till ultraljud.

Anledningen till min undran är förstås oro. Han är runt 30, åldersgruppen som är som mest utsatt för testikelcancer och det som sagts om bitestikelinflammation är att det är ovanligt att det yttrar sig på detta vis. Det skulle vara intressant att få höra att det här faktiskt händer, remiss tar tid och för ett par som just börjat diskutera barnskaffande är det en väldigt jobbig tanke att ha snurrandes.
Citera
2013-01-31, 13:25
Medlem
Detta är ganska vanligt.
Om en läkare redan har sakt att det är bitestikelinflammation så ska ni nog utesluta cancer.

han har dock rätt att kräva en mer utförlig undersökning.
I mitt fall gjorde dom ultraljud/rönken undersökning då jag hade gått med det så pass länge.

Min läkares råd för att få bukt med Bitestikelinflammationen var att ha mer sex för att rensa rören så att säga. I mitt fall hjälpte det

Men inflammationen kan lika gärna komma om man överanstränger testiklarna. Och om ni försöker skaffa barn kanske ni har sex mer och oftare än vanligt?

hoppas det löser sig för honom det är en jävla smärta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in