Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-01-31, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dswwwwdwd
edit: (3 min för sen )

Då menar jag inte att onödiga trådstarter som den här har existensberättigande per automatik, så klart! Usla och intetsägande trådstarter ska så klart låsas eller förpassas till PK, som i fallet ovan. Jag snackar mer om att vissa ämnen kan angripas från flera olika vinklar och att diskussionen gynnas av att man låter sådana debatter eskalera, väsensskilda från dessa jäkla chattrådar som inte mynnar ut i just mer än ett jäkla massa chattande.

Det är fördummande!

Ditt exempel tycker jag var en fullt berättigad låsning. Den stora tråden om färskpotatis är väl ett ypperligt ställe att ställa en sådan fråga i? Trådstarten hade gjort sig ypperligt som ett inlägg där i mina ögon.
Citera
2013-01-31, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Ditt exempel tycker jag var en fullt berättigad låsning. Den stora tråden om färskpotatis är väl ett ypperligt ställe att ställa en sådan fråga i? Trådstarten hade gjort sig ypperligt som ett inlägg där i mina ögon.

Det är ju det jag skriver. Jag tror du missuppfattade mitt inlägg.
Citera
2013-01-31, 14:42
Medlem
Citat:
Det är ju det jag skriver. Jag tror du missuppfattade mitt inlägg.

Det gjorde jag garanterat Tror jag måste misstagit dig för TS, sorry
Citera
2013-02-05, 09:53
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Signalen blir ju ibland att vissa ämnen är "färdigdiskuterade". Att ta upp en viss aspekt av något blir ju nästan inte möjligt i en jättetråd eftersom man inte kan sätta en rubrik på samma sätt som man kan göra i en egen tråd. Bra exempel; "Det finns redan en tråd om Tarantino...
Citera
2013-02-05, 10:53
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Signalen blir ju ibland att vissa ämnen är "färdigdiskuterade". Att ta upp en viss aspekt av något blir ju nästan inte möjligt i en jättetråd eftersom man inte kan sätta en rubrik på samma sätt som man kan göra i en egen tråd. Bra exempel; "Det finns redan en tråd om Tarantino...
Inte alls, men oftast har TS inte ens kollat i Tarantinotråden och trådstarten är för klen för att låta hållas och borde ha postats i jättetråden från början.
Citera
2013-02-11, 20:33
Medlem
Svartskäggs avatar
På en del forum blir moderatorer arga om man skriver i en flera år gammal tråd och vill hellre att man startar en ny. Men så är det alltså inte på Flashback?
Citera
2013-02-11, 20:45
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg
På en del forum blir moderatorer arga om man skriver i en flera år gammal tråd och vill hellre att man startar en ny. Men så är det alltså inte på Flashback?

Så länge inlägget och tråden är relevant är det helt ok i mina forum.
Citera
2013-02-11, 20:47
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:

Jodå, det är generellt sett bättre att starta en ny än att bumpa en flera år gammal tråd. Däremot så bör man vara försiktig med att starta en ny tråd om det redan finns en aktiv diskussion om ämnet. Men det beror ju helt på om man har en annorlunda frågeställning eller inte. Är man osäker så kan man skicka pm till valfri moderator för delforumet.
Citera
2013-02-11, 20:50
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:

"...klumpas ihop med en fet jävla nonsenstråd som behandlar hela hans filmskapande - whats up with that? "

"...trådstarter drunknar i mängden av skit.

Ett evighetsproblem som ingen verkar få ordning på. Själv är jag inte alls en stor vän av dessa trådar. Anser att de fungerar bra i ytterst få forum och ämnen. I de flesta fall så finns det en tråd om ämnet redan där man kan fortsätta diskussionen. Om inte, så tycker jag, att så länge tråden behandlar en ny aspekt, så skall den få vara kvar. Men det är ju bara vad jag tycker.
Citera
2013-02-11, 23:43
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Så länge du väcker tråden med relevant information så är det helt okej. Oneliners eller necrobumpar är inte okej.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in