2013-01-30, 19:52
Medlem
Nu hoppas jag detta hamnade i rätt tråd, om inte berätta vart den borde ligga

Men nu till mitt lilla problem.
Jag har en killkompis som jag har fått reda på är mycket intresserad av mig. Jag har flera gånger nekat honom och är rent ut sagt ganska taskig och dryg mot honom. Jag liksom skämtar om honom och i vissa fall kränker honom. Men jag blir inte av med honom.
Ju drygare jag är desto mer klämmer han sig fast på mig, och han är inte den enda jag har märkt det här beteendet på. Vissa killar blir bara flörtigare ju drygare jag är.

Så själva frågan är varför det är såhär och varför slutar de inte flörta med mig när jag är taskig. Och hur ska jag visa för killen att jag absolut inte är intresserad av honom på det viset?

Tack till alla som orkar svara
Citera
2013-01-30, 19:58
Medlem
jbswebecks avatar
Säg som det är att du inte vill ha med honom att göra slutar han inte efter det så anmäl för stalking
Citera
2013-01-30, 19:59
Medlem
FetDudes avatar
Kanske tror du spelar svårfångad eller han kanske gillar att bli kränkt?
Testat säga till honom seriöst face to face att du inte är intresserad?
Citera
2013-01-30, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiie

Jag har en killkompis som jag har fått reda på är mycket intresserad av mig. Jag har flera gånger nekat honom och är rent ut sagt ganska taskig och dryg mot honom. Jag liksom skämtar om honom och i vissa fall kränker honom. Men jag blir inte av med honom.
Ju drygare jag är desto mer klämmer han sig fast på mig, och han är inte den enda jag har märkt det här beteendet på. Vissa killar blir bara flörtigare ju drygare jag är.

Så själva frågan är varför det är såhär och varför slutar de inte flörta med mig när jag är taskig. Och hur ska jag visa för killen att jag absolut inte är intresserad av honom på det viset?

På vilket sätt har du nekat honom?

Bästa sätt skulle vara att säga det rakt ut till honom, att du inte uppskattar hans uppmärkasamhet och att du varken är tänd eller intresserad av honom..
Förstår han inte då vet jag inte vad du ska göra.
Citera
2013-01-30, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetDude

Jag tror att detta skulle vara det enklaste alternativet istället för att bete dig som ett rövhål genom att dissa/kränka honom osv.
Citera
2013-01-30, 20:10
Medlem
KloBengans avatar
Fyfan, hur kan du med att vara dryg mot folk som är intresserade av dig? Visst för att man nekar någon, men man behöver inte vara en röv för den sakens skull. Skäms du inte? Hans enda brott är att han gillar dig och inte är socialt kompetent nog att ta en hint.

Är det någon egokick du får eller? Att de vill ha dig så gärna trots att du kan vara så dryg mot dem?

Snälla någon, rannsaka dig själv. Vill du vara en person som beter sig så drygt och kränkande som du beskriver att du gör?

Förstår inte vad det är för fel på vissa människor, som att den moraliska kompassen byts ut så fort egot kommer med i bilden.
Citera
2013-01-30, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetDude

Ja kanske är det det han tror. Har berättat för honom att jag inte gillar att han beter sig så men inget tycks stoppa honom. Om han nu gillar att bli kränkt kanske jag borde vara sockersöt så han skräms iväg
Men ska ta ett snack med honom imorgon.

Tack
Citera
2013-01-30, 20:29
Medlem
FetDudes avatar
Citat:
Ja kanske är det det han tror. Har berättat för honom att jag inte gillar att han beter sig så men inget tycks stoppa honom. Om han nu gillar att bli kränkt kanske jag borde vara sockersöt så han skräms iväg
Men ska ta ett snack med honom imorgon.

Tack

Ett tips är o säga att du inte är intresserad nu och kommer inte heller bli intresserad av honom på det sättet :P så han förlorar allt hopp o inte fortsätter Bra beslut lycka till!!
Citera
2013-01-30, 20:32
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Hur vettig är man om man medvetet kränker en så kallad kompis? Skaffa dig lite vett och ettikett människa och sluta bete dig som en inavlad fjortis .
Citera
2013-01-30, 20:32
Medlem
Citat:

Detta är för att tjejer i regel är så jävla otydliga och ska spela ett spel att de är svårfångade etc.

Var tydlig och be honom att sluta och att du verkligen inte är intresserad.
Citera
2013-01-30, 21:30
Medlem
Jag tror också det är viktigt att du är väldigt tydlig och klar med vad du vill. All energi & uppmärksamhet han får kan han tro att du ger för att du innerst inne är intresserad.

Själv brukar jag ofta vara lite dryg emellanåt då jag börjar att dejta för att liksom testa personen och hur den reagerar. Så inte så konstigt att en del dejter blir förvirrade.
Citera
2013-01-30, 21:40
Medlem
jettesnels avatar
Inte undra på att han gillar dig, du verkar vara en jättebra kompis...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in