2013-01-30, 16:55
Medlem
Jag köpte precis en ny bil, med en helt fantastisk funktion - låsa upp enbart bagageluckan. Det jag inte kan förstå är när denna funktion är användbar? Jag har diskuterat med mina kollegor, som har samma funktioner på sina bilar, men vi kan inte motivera när vi skulle ha nytta av denna..

Är det någon av er som har en bra teori? Det finns säkert en smart tanke bakom, men jag har ingen aning om vilken..
Citera
2013-01-30, 17:04
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Ni storhandlar aldrig antar jag...

Handla, köra ut, dumpa in i bilen, åter till nästa butik.
Citera
2013-01-30, 17:06
Medlem
DarknessNightmares avatar
På nya Mercedes bilar så går bagage luckan ända upp från fjärren ,smart om man har en ölback som man bär.
Citera
2013-01-30, 17:30
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarknessNightmare
På nya Mercedes bilar så går bagage luckan ända upp från fjärren ,smart om man har en ölback som man bär.
Det är lustigt att det inte finns på Volvo, men en knapp mitt i skiten som man trycker på för att den automatiskt skall gå upp finns.
Citera
2013-01-30, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AfSchinken
Jag köpte precis en ny bil, med en helt fantastisk funktion - låsa upp enbart bagageluckan. Det jag inte kan förstå är när denna funktion är användbar? Jag har diskuterat med mina kollegor, som har samma funktioner på sina bilar, men vi kan inte motivera när vi skulle ha nytta av denna..

Är det någon av er som har en bra teori? Det finns säkert en smart tanke bakom, men jag har ingen aning om vilken..

Är de så svårt o räkna ut att de finns oärligt folk som gärna tar sig en titt i andras bilar,
står du där bak i kofferten och lastar in så vill du kanske inte att nån under den tiden öppnar en framdörr och tittar runt.
Citera
2013-01-30, 17:42
Medlem
svempuss avatar
jag har haft nytta av det på min gamla Saab 9000. är mycket lättare att bara öppna bagaget än att först låsa upp bilen och sedan trycka på knappen i bilen för att låsa upp bagageluckan. har nästan alltid saker i bagaget jag behöver och att slippa låsa upp och larma av hela bilen för att hämta nått ur bagaget sparar ju tid med.
Citera
2013-01-30, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarknessNightmare

Det gör det på min gamla BMW från 1999 med, tryck på knapparna på nyckeln så kan jag fjärröppna bagageluckan helt, och även fjärrstänga den helt, liksom med ett enda knapptryck fjärröppna alla fönster och takluckan, eller stänga dem. Jag kan även fjärrtända innerbelysningen och belysning en i dörrhandtagen så dessa kan ses i mörkret och som även lyser upp marken nedanför dörrarna.
Citera
2013-01-30, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svempus
jag har haft nytta av det på min gamla Saab 9000. är mycket lättare att bara öppna bagaget än att först låsa upp bilen och sedan trycka på knappen i bilen för att låsa upp bagageluckan. har nästan alltid saker i bagaget jag behöver och att slippa låsa upp och larma av hela bilen för att hämta nått ur bagaget sparar ju tid med.
Om bilen står upplåst och du vill in i bagaget, kan du då inte öppna bagaget utan att gå via knappen i bilen?

Citera
2013-01-30, 21:54
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llol123
Om bilen står upplåst och du vill in i bagaget, kan du då inte öppna bagaget utan att gå via knappen i bilen?

Han skrev ju att han hade haft nytt av knappen på nyckeln till just det. Antagligen har han ingen "knapp" på bagageluckan.
Citera
2013-01-31, 18:35
Medlem
svempuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llol123

På dom Saab 9000 jag har varit i kontakt med måste man först in i bilen för att kunna öppna bakluckan. Finns ingen "knapp" där bak. Öppning av luckan går via en centrallås motor typ. Går visserligen att öppna luckan via nyckelhålet med men kör med fjärren för det mesta...
Citera
2013-02-02, 08:11
Medlem
DarknessNightmares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det gör det på min gamla BMW från 1999 med, tryck på knapparna på nyckeln så kan jag fjärröppna bagageluckan helt, och även fjärrstänga den helt, liksom med ett enda knapptryck fjärröppna alla fönster och takluckan, eller stänga dem. Jag kan även fjärrtända innerbelysningen och belysning en i dörrhandtagen så dessa kan ses i mörkret och som även lyser upp marken nedanför dörrarna.

Härligt ,kan du starta motorn också ? Sen trycka på en knapp så åker bilen iväg ? Nej skämt åsido.BMW är bra bilar och dom hade tänkt långt innan på alla smarta lösningar,kul att man kan fjärrstänga bagageluckan helt också med fjärren.
Citera
2013-02-02, 15:37
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svempus
På dom Saab 9000 jag har varit i kontakt med måste man först in i bilen för att kunna öppna bakluckan. Finns ingen "knapp" där bak. Öppning av luckan går via en centrallås motor typ. Går visserligen att öppna luckan via nyckelhålet med men kör med fjärren för det mesta...

Trubbnosarna har en knapp där bak, men den försvann när lågnosarna kom -93(?).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in