Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-05, 19:22
  #253
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja vad tror du själv, startar admin en tråd och ställer olika frågor utan någon som helst avsikt?
Retorisk fråga Svaret är självklart: Nej!¨

Citat:
Är Flashbacks slogan helt tagen ur luften utan att det finns någon som helst tanke bakom den?
Nix! Flashback erbjuder en väg att yttra sin rätt - till alla som inte hittar vägar att yttra sin rätt inom/gentemot den offentliga sektorn

Citat:
Eller kan det vara så att admin har eller åtminstone en gång i tiden har haft för avsikt att det ska råda yttrandefrihet på riktigt som slogan säger, och att hen dessutom är angelägen om att yttrandefriheten inte är godtycklig som hen frågar om?

.

Man måste ha klart för sig att den grundlagsfästa "Yttrandefrihet" som finns i Sverige enbart handlar om den enskildes yttrandefrihet gentemot staten. Flashback har ingen juridisk skyldighet att förhålla sig till medlemmen, på samma sätt som staten har skyldighet att förhålla sig till medborgaren.

Ändock förpliktar Flashbacks slogan... Men tyvärr finns det inte skrivet någonstans i reglerna vad Flashbacks yttrandefrihet innebär - annat än att medlem förpliktar sig att följa Flasbacks regler. Yttrandefrihet på riktigt innebär helt enkelt att du har rätt att yttra vad du vill bara du följer Flashbacks regler

Om du inte följer Flashbacks regler kan du straffas genom olika sätt. Men du kan aldrig straffas av samhället för att du yttrar dig... Tyvärr ges du kanske inte heller samma möjligheter att yttra dig av samhället...
Citera
2013-02-05, 19:26
  #254
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffelo Ball
Retorisk fråga Svaret är självklart: Nej!¨


Nix! Flashback erbjuder en väg att yttra sin rätt - till alla som inte hittar vägar att yttra sin rätt inom/gentemot den offentliga sektorn



Man måste ha klart för sig att den grundlagsfästa "Yttrandefrihet" som finns i Sverige enbart handlar om den enskildes yttrandefrihet gentemot staten. Flashback har ingen juridisk skyldighet att förhålla sig till medlemmen, på samma sätt som staten har skyldighet att förhålla sig till medborgaren.

Ändock förpliktar Flashbacks slogan... Men tyvärr finns det inte skrivet någonstans i reglerna vad Flashbacks yttrandefrihet innebär - annat än att medlem förpliktar sig att följa Flasbacks regler. Yttrandefrihet på riktigt innebär helt enkelt att du har rätt att yttra vad du vill bara du följer Flashbacks regler

Om du inte följer Flashbacks regler kan du straffas genom olika sätt. Men du kan aldrig straffas av samhället för att du yttrar dig... Tyvärr ges du kanske inte heller samma möjligheter att yttra dig av samhället...
Fast å andra sidan får du säga i princip vad som helst på Flashback - det enda kravet är att du gör det på rätt ställe (vilket jag inte anser är för mycket begärt).
Citera
2013-02-05, 19:34
  #255
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Fast å andra sidan får du säga i princip vad som helst på Flashback - det enda kravet är att du gör det på rätt ställe (vilket jag inte anser är för mycket begärt).

Nja! Kravet att hålla sig till TS är mitt stora problem Reinfeldt får aldrig kalla mina inlägg för trams
Citera
2013-02-05, 19:47
  #256
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har förstår faktiskt inte vad din poäng är. Du förstår skillnaden mellan total yttrandefrihet och optimal dito va? Optimal är det vi siktar på och även om vi kanske inte riktigt är där så är den vi har nu bättre än om alla fick skriva vad och hur dom ville. Jag begär inte att du ska förstå att det är så men så ligger det till. Att admin undrar vad man kan göra för att förbättra yttrandefriheten motsäger ju vare sig det faktum att forumet är totalitärt eller dess slogan.

Jag förstår det mycket väl och jag har inte skrivit något som motsäger detta, du får öva lite på läsförståelsen.

Vad jag däremot har skrivit är att om man väljer att bemöta det citerade inlägget som du gör i följande inlägg, så tar man inte Flashbaks slogan eller admins frågor i denna tråd på minsta allvar.

https://www.flashback.org/sp41859913


Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Nej, nu får du läsa igen. Måste jag även ta in BFC:s inlägg för att du ska fatta?

Öva på läsförståelsen.
Citera
2013-02-05, 21:19
  #257
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag förstår det mycket väl och jag har inte skrivit något som motsäger detta, du får öva lite på läsförståelsen.

Vad jag däremot har skrivit är att om man väljer att bemöta det citerade inlägget som du gör i följande inlägg, så tar man inte Flashbaks slogan eller admins frågor i denna tråd på minsta allvar.

https://www.flashback.org/sp41859913




Öva på läsförståelsen.
Det är inte nödvändigt för min del. Om du börjar från BFC:s inlägg du svarar på ser du vad jag menar.
Citera
2013-02-05, 21:43
  #258
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag förstår det mycket väl och jag har inte skrivit något som motsäger detta, du får öva lite på läsförståelsen.

Då förstår jag inte vad du gnäller om. Inlägget jag svarade på tog upp totalitära stater varpå jag svarade att liknelsen inte alls är så dum eftersom Flashback är ett totalitärt forum.
Citera
2013-02-07, 23:36
  #259
Medlem
Skummat igenom denna tråd lite snabbt och förstår avstängningen.

Men jag tycker att Anna stod på sig riktigt bra i dagens Debatt på Svt. En bra tjej med sunda värderingar inom många områden. Hoppas hon kommer hit igen framöver .
Citera
2013-02-08, 22:55
  #260
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Det här är inte tråden där vi recenserar ett TV-framträdande.

OT raderat

// Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback