Flashback bygger pepparkakshus!
2013-02-05, 11:26
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSFL
Problem uppstår naturligvis när den som modererar en tråd inte har en aning vad hen modererar. Så låt oss återgå till admins frågeställning:

!Har Flashback för lågt till tak? Är yttrandefriheten för godtycklig? Flashback erbjuder - enligt oss själva - mer yttranderfrihet än någon annan aktör. Men finns det områden där vi kan bli bättre?

Jag använder mig av Anna Trobergs inlägg som en bra utgångspunkt. Jag håller inte med i sak, men jag tycker samtidigt att frågan är alldeles för viktig för att bara ignoreras. Eller flyttas till någon annan plats.

Min kommentar (NSFL):
Själv tror jag att det tydligt framgår av den hittills framförda diskussionen vad som till viss del undertrycker yttrandefriheten här på Flashback: det är framförallt godtycket hos de som modererar och de gummiparagrafer som forumet använder sig av. Alltså något som kan kännas igen i totalitära stater.

Obs! Det är inte Anna Trobergs inlägg som är själva frågeställningen.

Flashback är ett totalitärt forum, om det nu hade gått dig förbi.
Citera
2013-02-05, 18:02
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Flashback är ett totalitärt forum, om det nu hade gått dig förbi.

Varför ställer då admin dessa frågor och varför är Flashbacks slogan Yttrandefrihet på riktigt?

Om admin delar din åsikt rekommenderar jag att ni byter slogan till något mer passande för att sluta upp med falsk marknadsföring. I annat fall rekommenderar jag att hen sparkar alla moderatorer som delar din syn.

Och jag vet att yttrandefrihet inte är detsamma som demokrati men när man ger det svaret som du gav på den frågan så visar det med all tydlighet att man inte tar Flashbacks slogan eller frågeställningarna i denna tråd på allvar.

.
Citera
2013-02-05, 18:05
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Varför ställer då admin dessa frågor och varför är Flashbacks slogan Yttrandefrihet på riktigt?

Om admin delar din åsikt rekommenderar jag att ni byter slogan till något mer passande för att sluta upp med falsk marknadsföring. I annat fall rekommenderar jag att hen sparkar alla moderatorer som delar din syn.

Och jag vet att yttrandefrihet inte är detsamma som demokrati men när man ger det svaret som du gav på den frågan så visar det med all tydlighet att man inte tar Flashbacks slogan eller frågeställningarna i denna tråd på allvar.

.
Att admin ställer frågan påverkar inte faktumet att han ensam bestämmer, eller hur menar du?
Citera
2013-02-05, 18:13
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Att admin ställer frågan påverkar inte faktumet att han ensam bestämmer, eller hur menar du?

Jag menar precis det jag skrev, det borde inte ha varit så svårt att förstå.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2013-02-05 kl. 18:16.
Citera
2013-02-05, 18:20
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Återigen - att admin ställer en fråga påverkar väl inte att Flashback är ett totalitärt forum, eller?
Citera
2013-02-05, 18:37
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Återigen - att admin ställer en fråga påverkar väl inte att Flashback är ett totalitärt forum, eller?

Och vem har påstått det?
Vilka ord hade du svårt att förstå, jag förklarar dem gärna om du berättar det.
Citera
2013-02-05, 18:41
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:

.

Citat:

Citat:

Citat:

Citat:
Och vem har påstått det?
Vilka ord hade du svårt att förstå, jag förklarar dem gärna om du berättar det.
Nu då?
Citera
2013-02-05, 18:57
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nu då?

Ja vad tror du själv, startar admin en tråd och ställer olika frågor utan någon som helst avsikt? Är Flashbacks slogan helt tagen ur luften utan att det finns någon som helst tanke bakom den?

Eller kan det vara så att admin har eller åtminstone en gång i tiden har haft för avsikt att det ska råda yttrandefrihet på riktigt som slogan säger, och att hen dessutom är angelägen om att yttrandefriheten inte är godtycklig som hen frågar om?

.
Citera
2013-02-05, 19:06
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ja vad tror du själv, startar admin en tråd och ställer olika frågor utan någon som helst avsikt? Är Flashbacks slogan helt tagen ur luften utan att det finns någon som helst tanke bakom den?

Eller kan det vara så att admin har eller åtminstone en gång i tiden har haft för avsikt att det ska råda yttrandefrihet på riktigt som slogan säger, och att hen dessutom är angelägen om att yttrandefriheten inte är godtycklig som hen frågar om?

.
Återigen undviker du det jag faktiskt skrev..
Citera
2013-02-05, 19:11
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Återigen undviker du det jag faktiskt skrev..

Ja du antydde att jag hade skrivit något som jag inte har skrivit så det blev lite märkligt.

Däremot undvek du mina frågor.
Citera
2013-02-05, 19:13
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ja du antydde att jag hade skrivit något som jag inte har skrivit så det blev lite märkligt.
Nej, nu får du läsa igen. Måste jag även ta in BFC:s inlägg för att du ska fatta?
Citera
2013-02-05, 19:19
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

.

Jag har förstår faktiskt inte vad din poäng är. Du förstår skillnaden mellan total yttrandefrihet och optimal dito va? Optimal är det vi siktar på och även om vi kanske inte riktigt är där så är den vi har nu bättre än om alla fick skriva vad och hur dom ville. Jag begär inte att du ska förstå att det är så men så ligger det till. Att admin undrar vad man kan göra för att förbättra yttrandefriheten motsäger ju vare sig det faktum att forumet är totalitärt eller dess slogan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in