Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-01, 15:29
  #157
Medlem
Har noterat något med substitutionsbehandling. Buprenorphine är ett beprövat smärtstillande mot postoperativa smärtor - Temgesic. Styrkan är 0.2 el 0.4 mg. 8 mg Sub motsvarar således 20 st 0.4r, el 40 st 0.2r. Har använt ca. 16 mg. Sub/dag i 9-10 mån. Startade på ca. 1 mg/dag. Sett till jämnförelsen med de preparat där dosen är mot smärta är det lätt att se att det är omåttligt hög dos att använda Sub. Det är nog svaret på de problem som uppstår samt de svårigheter som avtändning medför. Det är alltså inte dumt - om man har råd och vill lägga av - att kicka behovet genom att kliva på varorna igen tills Subbehovet är borta. Man vet då vad man har och vad man får om man tänder av. Hög dos heroin är ingalunda tillräckligt för att helt övervinna Subabsen.
Citera
2016-08-05, 10:35
  #158
Medlem
Ska just gå igenom min första "riktiga" avtändning på subutex.

Dom senaste kanske 5-8 månaderna har jag gått på subutex dagligen i ganska små doser. I början var den inte ens 1 mg men senaste 2 månaderna har det blivit 1-1.5 ungefär.

Har gått igenom Lyrica AT och benzo at (haft båda utskrivna) men aldrig klarat att vara utan något helt. Antingen stått på benzo eller lyr.

Är inne på 4e dagen på sub atn. Tror ni jag kommer få så kraftig at utav suben? Är väl nu den kommer komma isnf antar jag.

Än så länge har det inte varit så tungt, lite mindre sömn(röker väldigt mycket på kvällen och börjat äta mina imovane igen) , svagare i kroppen, lite huvudvärk, svettningar å lite segare allmänt typ.

Har laddat med imodium, ska testa ta de från och med idag och max 2 veckor fram.
Har en massa röka, det lindsr bra ett tag mot huvudvärken.

Har även Lyrica hemma som jag har på recept men inte ätit på väldigt länge förutom nån helg här och där.

Om det blir allt för jobbigt med bara imodium kör jag kanske lite Lyrica / stesolid i max en v, sen trappa ur stesolid på 1v.

Hoppas atn inte är så illa som för de flesta andra verkar ha, kört så små doser i jämförelse med andra.
Citera
2016-08-05, 11:28
  #159
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Drogakuten --> Opiater och andra opioider
/Moderator
Citera
2017-05-26, 16:15
  #160
Medlem
snusaren92s avatar
Åh shit va mycket bra info synd bara att allt typ har ja tagit till mig varit med i programmet i 4år och ca 9 månader.
Jo jag har aldrig riktgt kanske velat sluta men nu jävlar.
Sen i fredags har jag varit hundra ren.
Och det jag har hjort är att jag tagit 3 promenader och en cykel tur sen druckit ca 1 öl i timmen varje dag imodium är ett måste dom tog slut i dag det som stör mig mest är rast lösa ben och jag pissar med 2an.
Shit vill så hjärna sluta den 3e har jag imovane att hämta varit vaken i ca 48 timmar med små micro villor en stressad speed känsla i hela kroppen men orkar inte röra mig men tacka ölen jag kan äta utan att spy.
Men jag såg någonstans att råa ägg ska vara bra det lurrar nåt i hjärnan eller nåt stämmer det
Citera
2017-05-26, 20:46
  #161
Medlem
Mommejrs avatar
Din pojkvän är största problemet om du själv vill bli drogfri. Du ska inte vara i närheten av droger, eller folk som tar droger om du själv vill sluta.
Viljan är väl det bästa du kan ha om du ska sluta. Sen tråkigt nog måste du nog bryta med din kille, eller andra närstående som sysslar med sånt.
Fungerar inte att umgås med folk som tar droger om man själv vill avstå, suger kommer tillbaka sen trillar du dit igen.
För att en gammal vän till mig skulle klara av att sluta så var han tvungen att bryta kontakten med mig, och flertal andra vänner.
Citera
2018-07-20, 22:17
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Din pojkvän är största problemet om du själv vill bli drogfri. Du ska inte vara i närheten av droger, eller folk som tar droger om du själv vill sluta.
Viljan är väl det bästa du kan ha om du ska sluta. Sen tråkigt nog måste du nog bryta med din kille, eller andra närstående som sysslar med sånt.
Fungerar inte att umgås med folk som tar droger om man själv vill avstå, suger kommer tillbaka sen trillar du dit igen.
För att en gammal vän till mig skulle klara av att sluta så var han tvungen att bryta kontakten med mig, och flertal andra vänner.

Hej! Vill bara berätta att vi båda är rena och har varit det i över ett år nu. Om man vill så går det!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback