2013-01-29, 07:58
Medlem
blowns avatar
Som säkert alla redan vet vid det här laget är Petra Mede utsedd att ensam leda Eurovision som sänds från vår multikultihögborg Malmö.

Är detta resultatet av den politiskt korrekta kulturelit vi har i Sverige? Det är vad jag förstår ganska spektakulärt att det bara blev en ensam programledare, och på kuppen är det en lättviktare i sammanhanget.

Anledningen till att jag själv kom att tänka i dessa banor, är att min flickvän påstod att det hade med jämställdhet att göra. Något jag givetvis ifrågasätter. 100% kvinnor som programledare är inte mer jämställt än 100% män. 50/50 och dess närområden är jämställt.
Citera
2013-01-29, 08:20
Medlem
asså vrf petra mede???

fanns det ingen bättre lämpad än den kärringen
Citera
2013-01-29, 09:04
Medlem
Latrotoxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown

Anledningen till att jag själv kom att tänka i dessa banor, är att min flickvän påstod att det hade med jämställdhet att göra. Något jag givetvis ifrågasätter. 100% kvinnor som programledare är inte mer jämställt än 100% män. 50/50 och dess närområden är jämställt.

Men är det inte just därför det blev Petra, hon är ju 50% man och 50% kvinna....
Citera
2013-01-29, 09:34
Bannlyst
Ja det är svensk jämställdhet det där, 100% kvinnor är lika med jämställt.
Personligen så skiter jag i vilket, inte min musik MEN nu tycker jag nog att bögarna får börja ryta ifrån innan kvinnorna har snott deras festival fullständigt.
Citera
2013-01-29, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Som säkert alla redan vet vid det här laget är Petra Mede utsedd att ensam leda Eurovision som sänds från vår multikultihögborg Malmö.

Är detta resultatet av den politiskt korrekta kulturelit vi har i Sverige? Det är vad jag förstår ganska spektakulärt att det bara blev en ensam programledare, och på kuppen är det en lättviktare i sammanhanget.

50/50 i teve=jämställt?

De flesta programledare i TV är ju män.

Visst kan man ha åsikter om Petra Mede men att ha åsikt om att det är en kvinna. Varför då?
Citera
2013-01-29, 10:32
Bannlyst
Är inte Petra till hälften blatte? Perfekt pk-val isåfall, både blatte, svensk och kvinna. Dessutom är hon halvt handikappad (nåt med ryggen), så valet är nästintill klockrent, det enda som saknas är väl lite homosex...

Ett ganska dåligt val givetvis, Petra är grymt jobbig som "programledare" och hon är helt okänd utanför Sveriges gränser, men schlagerbögarna kanske gillar henne?
Citera
2013-01-29, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BronzesnakeMcSlieg
Är inte Petra till hälften blatte? Perfekt pk-val isåfall, både blatte, svensk och kvinna. Dessutom är hon halvt handikappad (nåt med ryggen), så valet är nästintill klockrent, det enda som saknas är väl lite homosex...

Ett ganska dåligt val givetvis, Petra är grymt jobbig som "programledare" och hon är helt okänd utanför Sveriges gränser, men schlagerbögarna kanske gillar henne?

Ja hon är jobbig som person.
Citera
2013-01-29, 15:52
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
50/50 i teve=jämställt?

De flesta programledare i TV är ju män.

Visst kan man ha åsikter om Petra Mede men att ha åsikt om att det är en kvinna. Varför då?

Nu är ju TV i sig en sak, men Eurovision hålls ju traditionsmässigt utav ett par, och då en man och en kvinna.

Poängen för mig är att man alltid ska gå på merit. Mede gjorde i mina ögon inget bra jobb sist, när hon co-hostade schlagerfestivalen, och hon har inte mycket erfarenhet av att leda stora galor och evenemang. Utav exakt samma anledning tycker jag att det är rimligt att fler män än kvinnor är programledare, även om det självklart bör röra sig mot 50/50, med svagt övertag för män som generellt prioriterar karriär före familj och fritid.
Citera
2013-01-29, 16:59
Medlem
Sir Dwains avatar
Det är en del märkliga resonemang här, mina favoriter är 1: att hon skulle vara olämplig för att hon är okänd utanför rikets gränser. Sedan när har detta varit ett krav på någon av de andra som har hållit i galorna (och då menar jag inte bara i sverige utan alla länder de har varit i)?
samt 2: hon är olämplig för att hon är oerfaren, hon har ju bara hållit i en omgång av musikfestivaler tidigare, det finns säkert gott om folk med större erfarenhet av liknande evenemang (och varför skulle detta vara ett krav förresten?)..
Citera
2013-01-30, 07:00
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Det är en del märkliga resonemang här, mina favoriter är 1: att hon skulle vara olämplig för att hon är okänd utanför rikets gränser. Sedan när har detta varit ett krav på någon av de andra som har hållit i galorna (och då menar jag inte bara i sverige utan alla länder de har varit i)?
samt 2: hon är olämplig för att hon är oerfaren, hon har ju bara hållit i en omgång av musikfestivaler tidigare, det finns säkert gott om folk med större erfarenhet av liknande evenemang (och varför skulle detta vara ett krav förresten?)..

Att ha erfarenhet av jobbet är ett krav vid i princip alla anställningar. Angående första punkten har du givetvis helt rätt.
Citera
2013-01-30, 07:05
Medlem
Halmbals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BronzesnakeMcSlieg

Hon är judinna.
Citera
2013-01-30, 22:25
Medlem
Stiffnippless avatar
OK, en transa blev programledare. Good for him.

Jag varken tittar på skiten eller bryr mig om att det finns en festival för tondöva.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in