2013-01-28, 19:24
Medlem
CookieRaiders avatar
Jag har varit nyfiken på hur snus smakar så jag köpte en burk kronans portion och prövade en bit. Blev lätt i huvudrt som om jag vade druckit några. Saken är att jag inte är paranoid men jag kallsvettas en hel del och magen är väl inte helt i styr men jag har iaf inte spytt än. Är det en normal reaktion för första prillan?

Har aldrig rökt eller snusat förut.
Citera
2013-01-28, 19:28
Medlem
softmyntets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CookieRaider
Jag har varit nyfiken på hur snus smakar så jag köpte en burk kronans portion och prövade en bit. Blev lätt i huvudrt som om jag vade druckit några. Saken är att jag inte är paranoid men jag kallsvettas en hel del och magen är väl inte helt i styr men jag har iaf inte spytt än. Är det en normal reaktion för första prillan?

Har aldrig rökt eller snusat förut.

Ja det är en nikotinkick du har fått. Hur gammal är du egentligen? Man lärde sig i högstadiet om just det du beskriver bl.a.
Citera
2013-01-28, 20:10
Medlem
papa_smurfs avatar
Grattis till din första nikokick

Det du beskriver händer de flesta, ha inte inne den allt för länge om du börjar må illa. Kan hända att du blir lite risig i magen imorgon.
Citera
2013-01-28, 20:13
Medlem
Terugflitss avatar
Sluta omedelbart, snart är du fast. Och inom ett år sitter du på
plattan med en sil i armen.

Annars kan jag tillägga att jag spydde som en gris första gången,
jag begriper inte varför man fortsatte.
Senast redigerad av Terugflits 2013-01-28 kl. 20:41.
Citera
2013-01-28, 21:16
Medlem
Hajafintens avatar
Händer så gott som alla första gången. En polare blev bjuden på en general portion första gången och det tog inte en lång stund innan han kräktes.

Snusade i nian och första året på gymnasiet sen hade man vett att sluta med skiten, råder dig att inte snusa mer än du redan gjort.
Citera
2013-01-28, 21:27
Medlem
rasmusens avatar
Haha! Förstår verkligen inte varför man envisas med att fortsätta snusa. Min första gång var efter en kebabtallrik med polarna då jag nappade på snacket om den legendariska "eftermatensnusen". Slutade med att jag låg och kände mig ordentligt febrig och yr, hamnade avslutningsvis på toalettgolvet helt utslagen och spydde som en gris. Likt förbannat sitter man här med en prilla i käften såhär 10 år senare..
Citera
2013-01-28, 23:26
Medlem
GeneralKKs avatar
Händer ofta när jag snusar white, ingen nicokick men illamående. Med original får jag aldrig en sådan känsla
Citera
2013-01-29, 11:07
Medlem
MiniCharlies avatar
Varför Kronan som din första snus? Det är väl möjligt att det är lite billigare, men däremot så tycker ju iallafall inte jag att det är gott för 5 öre alltså.
Citera
2013-01-29, 15:27
Medlem
LightClouds avatar
Nikotin sätter igång magen, så det är inte så konstigt att du reagerar med att magen börjar arbeta. Detta händer även för vana nikotinbrukare, men i en lägre nivå.

Det du fick var nickokick för övrigt. Jag spydde de första två gångerna jag snusade. Dock provade jag lös då.
Citera
2013-01-29, 18:23
Medlem
Krexuss avatar
Sluta omedelbart råder jag, snart är du fast i skiten. Jag fattar inte heller att man började för 10 år sedan, de var ju så äckligt (då) hehe. Nu är de det bästa som finns på jorden tycker man.
Citera
2013-01-29, 18:36
Medlem
HighTemplars avatar
Väldigt normal, men hur gammal är du egentligen?
Citera
2013-01-29, 20:57
Medlem
TS har drabbats av en "snusfylla".

Minns första gången för mig som om det var igår. Ack vilka minnen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in