Flashback bygger pepparkakshus!
2013-01-28, 09:38
Medlem
Adobes avatar
Hej,

För några dagar sedan skapade jag en tråd på Flashback med detta konto där jag frågade angående jobb, att jag inte verkar kunna fixa något.
Nu några dagar efteråt, så har 2 personer där bägge har 0 inlägg, erbjudit mig jobb. Och då oftast något säljar jobb.

Inte första gången det hänt, även en annan gång då jag frågade liknande saker.

Detta i mina öron låter lite som scam. Vem fan skulle vilja ha en person som inte har erfarenhet inom säljbranschen? Dom påstår att jag kan tjäna en massa pengar osv, men kan jag omöjligt tro.

Känns mer som det vore vänsterextremister som vill röja identitet eller så är det helt enkelt något företag som jag tidigare läst om där dom lurar sina anställda.

Vad tror ni? själv tycker jag det är jävligt märkligt.
Citera
2013-01-28, 09:45
Medlem
hishultas avatar
Är väll säkert något "företag" som får dig att binda upp dig på något kontrakt eller liknande som du bara förlorar på
Citera
2013-01-28, 09:48
Medlem
Vad du än gör så acceptera det inte! Hur seriös kan en arbetsgivare vara om de letar arbetskraft på flashback?
Citera
2013-01-28, 09:51
Medlem
Adobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hishulta
Är väll säkert något "företag" som får dig att binda upp dig på något kontrakt eller liknande som du bara förlorar på
Mm säkert. Ena killen skickade en e-post adress, kollade upp företaget men deras hemsida är bara parkerad samt står inte så jättemycket mer än att dom har kring 1,2m i omsättning på några sidor där man kan läsa om företag och dylikt.

Kan dock inte förstå hur jag kan förlora på något. Visst, om det är något kontrakt där det står något om att jag måste betala ersättning vid förlust eller någon startavgift eller liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Vad du än gör så acceptera det inte! Hur seriös kan en arbetsgivare vara om de letar arbetskraft på flashback?
Jo var det jag också funderade på. Speciellt då dom knappt ens har gjort något som helst inlägg, ser ju ut som om dom vore spambottar nästan just på grund av det.
Deras trovärdighet hade ju varit lite större om dom i alla fall hade varit mer aktiv på forumet.
Citera
2013-01-28, 10:29
Medlem
Vad var det för företag?
Kan vara ett "pyramidspels företag" som söker efter nya säljare då deras anställda oftast söker sig ett nytt jobb efter ett par dagar.
Citera
2013-01-28, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adobe
Mm säkert. Ena killen skickade en e-post adress, kollade upp företaget men deras hemsida är bara parkerad samt står inte så jättemycket mer än att dom har kring 1,2m i omsättning på några sidor där man kan läsa om företag och dylikt.

Kan dock inte förstå hur jag kan förlora på något. Visst, om det är något kontrakt där det står något om att jag måste betala ersättning vid förlust eller någon startavgift eller liknande.

Jo var det jag också funderade på. Speciellt då dom knappt ens har gjort något som helst inlägg, ser ju ut som om dom vore spambottar nästan just på grund av det.
Deras trovärdighet hade ju varit lite större om dom i alla fall hade varit mer aktiv på forumet.

Men herregud sluta vara så paranoida. Idag startar i snitt 10 nya företag som säljer annonser, OM DAGEN. Lika många företag går givetvis samtidigt ner.
Om man enbart ser till detta exempel så kan man snabbt föreställa sig hur många företag totalt som startar varje dag och behöver säljare.

Det är svårt att komma igång och hitta arbetskraft, framför allt eftersom 80% utav alla jobb annonser du idag hitta, innebär någon form av försäljning..

I majoritet är dessa företag knappt medelstora, dvs strax under 20 stycken anställda.

Vi lever på 2013 inte 1985. Att en arbetsgivare tar i kontakt med en själ som är så sugen på jobb att han slänger upp flashback trådar ang. det, är i mina ögon inget konstigt.

Har själv suttit och rekryterat säljare till 3 olika företag. På det allra minsta företaget skulle jag faktiskt kunna se mig själv kontakta en flashbackare under tiden det var svårt att hitta säljare.

Det där med erfarenhet kan du skrota. Inom säljaryrket behöver man i majoritet utav fallen, ingen tidigare erfarenhet.. Detta också pga den hårda marknaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in