Citat:
Ursprungligen postat av Adobe
Mm säkert. Ena killen skickade en e-post adress, kollade upp företaget men deras hemsida är bara parkerad samt står inte så jättemycket mer än att dom har kring 1,2m i omsättning på några sidor där man kan läsa om företag och dylikt.
Kan dock inte förstå hur jag kan förlora på något. Visst, om det är något kontrakt där det står något om att jag måste betala ersättning vid förlust eller någon startavgift eller liknande.
Jo var det jag också funderade på. Speciellt då dom knappt ens har gjort något som helst inlägg, ser ju ut som om dom vore spambottar nästan just på grund av det.
Deras trovärdighet hade ju varit lite större om dom i alla fall hade varit mer aktiv på forumet.
Men herregud sluta vara så paranoida. Idag startar i snitt 10 nya företag som säljer annonser, OM DAGEN. Lika många företag går givetvis samtidigt ner.
Om man enbart ser till detta exempel så kan man snabbt föreställa sig hur många företag totalt som startar varje dag och behöver säljare.
Det är svårt att komma igång och hitta arbetskraft, framför allt eftersom 80% utav alla jobb annonser du idag hitta, innebär någon form av försäljning..
I majoritet är dessa företag knappt medelstora, dvs strax under 20 stycken anställda.
Vi lever på 2013 inte 1985. Att en arbetsgivare tar i kontakt med en själ som är så sugen på jobb att han slänger upp flashback trådar ang. det, är i mina ögon inget konstigt.
Har själv suttit och rekryterat säljare till 3 olika företag. På det allra minsta företaget skulle jag faktiskt kunna se mig själv kontakta en flashbackare under tiden det var svårt att hitta säljare.
Det där med erfarenhet kan du skrota. Inom säljaryrket behöver man i majoritet utav fallen, ingen tidigare erfarenhet.. Detta också pga den hårda marknaden.