2013-01-28, 00:49
Medlem
StraightToHails avatar
Jag fick för många år sedan höra om folk som tog en väska, åkte till närmsta flygplats, satt sig ner och väntade på att det skulle bli lediga resor, bokade billig resa, reste iväg och hade det skoj.

Är detta möjligt i dag?
Citera
2013-01-28, 03:08
Medlem
Det funkar.
Citera
2013-01-28, 06:08
Medlem
ElNidos avatar
Det fungerar alldeles utmärkt att göra det. Reckomenderar dig att åka till en flygplats med mer än 1 avgång i timmen.. Annars kan du bli kvar där hela semesterveckan.
Citera
2013-01-28, 11:00
Medlem
Spyrrans avatar
Fast det funkar väl inte på varenda flygplats eller med varenda flygbolag?
Citera
2013-01-28, 11:03
Medlem
ElNidos avatar
Detmåste självklart finnas en servicedisk där de säljer biljetter.. Tex: så har säkert SAS så man kan handla biljetter i köpenhamn eller Sthlm. Har dock aldrig reflekterat över vilka flygbolag som har denna servicen.
Citera
2013-01-28, 14:48
Medlem
Blir det verkligen billigare att göra såhär? Skulle vilja ha någon källa på det.
Citera
2013-01-28, 16:26
Medlem
StraightToHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElNido
Det fungerar alldeles utmärkt att göra det. Reckomenderar dig att åka till en flygplats med mer än 1 avgång i timmen.. Annars kan du bli kvar där hela semesterveckan.

Tid finns det hur mycket som helst av

Citat:
Ursprungligen postat av gaston116
Blir det verkligen billigare att göra såhär? Skulle vilja ha någon källa på det.

Ja det samma känner jag
Citera
2013-01-28, 23:04
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElNido
Detmåste självklart finnas en servicedisk där de säljer biljetter.. Tex: så har säkert SAS så man kan handla biljetter i köpenhamn eller Sthlm. Har dock aldrig reflekterat över vilka flygbolag som har denna servicen.

Det var väl det jag tänkte. Men innan lät det som om det var möjligt att köpa biljetter hos samtliga flygbolag som trafikerar någon flygplats.

Citat:
Ursprungligen postat av gaston116

Ingen aning. Många flygbolag säljer sina flygbiljetter dyrt i sista minuten. Det brukar i regel bli billigare att boka i god tid. Har då svårt att tro att de sänker priserna om man åker på standby istället för att boka en sista minuten-resa på hemsidan.

Men jag gissar bara. Har dessvärre ingen källa, så hoppas någon kan komma med sådana.
Citera
2013-01-28, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Ingen aning. Många flygbolag säljer sina flygbiljetter dyrt i sista minuten. Det brukar i regel bli billigare att boka i god tid. Har då svårt att tro att de sänker priserna om man åker på standby istället för att boka en sista minuten-resa på hemsidan.

Men jag gissar bara. Har dessvärre ingen källa, så hoppas någon kan komma med sådana.
Jo jag är också ganska säker på att det blir dyrare, dom som skulle kunna sälja billiga sista minuten skulle väll vara charterbolag, och kanske lågprisbolag men dom försöker jag hålla mig undan ifrån.
Citera
2013-02-03, 12:43
Medlem
Cliffaks avatar
När jag reser i jobbet bokar jag ofta så sent som ett par dagar eller dagen innan avresa och det varierar ganska mycket mellan rutter, bolag, vilken tid man vill åka osv. Jag har även bokat om icke ombokningsbara biljetter (vi har en deal med resebyrån så man får göra detta för en extra avgift) dagen innan eller ibland samma dag med varierande resultat, ibland får man lägga till en hel del, ibland inte.

Jag misstänker att det beror helt på hur många biljetter man sålt i de olika bokningsklasserna och har man tur finns det kvar i en billigare klass.
Citera
2013-02-03, 12:46
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StraightToHail
Jag fick för många år sedan höra om folk som tog en väska, åkte till närmsta flygplats, satt sig ner och väntade på att det skulle bli lediga resor, bokade billig resa, reste iväg och hade det skoj.

Är detta möjligt i dag?

Går via SAS på Kastrup, vet av egen erfarenhet. Tyvärr är disken öppen ganska sent på kvällen, drog dit med en polare på fyllan i Köpenhamn och var nära att hamna i Bangkok
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in