2013-01-27, 23:23
Bannlyst
Hej, gick in på facebook idag för att se att många fått brev av Cybergymnasiet Odenplan, om att skoledningen byter ägare.

Alla jag känner som går där har fått email, och vissa har fått brev där detta står:

" Måndagen 4e mars 2013 kommer Cybergymnasiet med tillhörande organisationer (Snitz m.fl.) att få en ny ledning i och med ett uppköp av organisationen.

Organisationen som kommer att överta ansvaret är Scientologikyrkan Sverige. Mer om dem finns att läsa på www.scientologi.se

I och med ägarbytet kommer följande förändringar att äga rum:

1. Undervisningen på Cybergymnasiet kommer även i fortsättningen sträva efter objektivitet, medvetenhet och effektiv inlärning. Efter ägarbytet kommer Cybergymnasiet ha en Scientologi-profil. Inlärningen kommer ske i enlighet med L Ron Hubbards lära med fokusering på karaktärsbättring och mental renlighet.

2. Cybergymnasiet kommer från och med mars 2013 utkräva en månatlig avgift på 229 SEK för att finansiera det nya utvecklade skolsystemet med dess många helt unika förmåner. Avgiften är frivillig men ett krav för fortsatt utbildning hos Cybergymnasiet.

Observera att dessa två punkter ovan bara är en kort sammanfattning samt endast en primär sådan som kan komma att ändras innan ändringarna genomförs.

Mer information kommer presenteras inom de närmsta veckorna.

Har du frågor är du välkommen att maila eller kontakta oss på telefon. Kontaktuppgifter hittar du som bekant på www.cybergymnasiet.se

Med vänlig hälsning,
Skolledningen. Cybergymnasiet.
"

Är detta fejk? Är det inte lite väl jobbigt att förutom skicka email till vartenda elev, även skicka brev till en majoritet?

Vad tycker ni?

-
Edit: Mod ni får gärna flytta tråden till ett lämpligare ställe!
Senast redigerad av Octavarium 2013-01-27 kl. 23:34.
Citera
2013-01-27, 23:37
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Ja tyvärr har det hänt förrut. Fan va synd
Det är helt befängt att någon skulle låta det här ske.
Såna där avgifter är inte heller tilllåtna

Hemsidan verkar ha gått bananas, ska den se ut så?
http://www.stockholm.cybergymnasiet.se/nyheter/
Senast redigerad av AbdullahSvensson 2013-01-27 kl. 23:53.
Citera
2013-01-27, 23:39
Bannlyst
Inte en chans, de har inte råd att köpa upp en skola. Det kostar ofantliga summor.
Citera
2013-01-27, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Ja det där kan inte stämma.

Det är helt bisarrt att folk har både fått mejl, men även BREV...
Citera
2013-01-27, 23:40
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-Bored
Inte en chans, de har inte råd att köpa upp en skola. Det kostar ofantliga summor.

De har sjuka summor. Pengar är inte problemet.
Citera
2013-01-27, 23:44
Bannlyst
Citat:
De har sjuka summor. Pengar är inte problemet.

Antar de drivs som en stiftelse, har du några källor? Jag tror inte en svensk gren har deg att köpa en skola.
Citera
2013-01-27, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ja det där kan inte stämma.
Det är helt befängt att något sådant skulle kunna ske.
Såna där avgifter är inte heller tilllåtna

Hemsidan verkar ha gått bananas, ska den se ut så?
http://www.stockholm.cybergymnasiet.se/nyheter/

Jag tror det....Jag går inte kvar där längre...Men enligt många av mina vänner, så säger de att de fått hem brev samt email...

Men om det är en friskola...så skulle ju detta kunna gå? eller har jag fel?
Citera
2013-01-27, 23:47
Medlem
LostGenerals avatar
Vi har ju ett system i Sverige där vi tillåter religiösa friskolor, och rent juridiskt borde det inte finnas några större problem att ett samfund som scientologerna driver ett gymnasium. Det problem som jag ser är hur den skolan ska kunna rekrytera elever, eftersom scientologerna inte har ett speciellt bra rykte och jag tror inte de har så många anhängare i Sverige.
Citera
2013-01-27, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LostGeneral
Vi har ju ett system i Sverige där vi tillåter religiösa friskolor, och rent juridiskt borde det inte finnas några större problem att ett samfund som scientologerna driver ett gymnasium. Det problem som jag ser är hur den skolan ska kunna rekrytera elever, eftersom scientologerna inte har ett speciellt bra rykte och jag tror inte de har så många anhängare i Sverige.

Förstå hur det skulle bli för dom som gått ut ur den skolan för att sedan söka jobb...
Kul att komma från en skola som lär drivas av scientologer
Citera
2013-01-27, 23:52
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Octavarium
Jag tror det....Jag går inte kvar där längre...Men enligt många av mina vänner, så säger de att de fått hem brev samt email...

Men om det är en friskola...så skulle ju detta kunna gå? eller har jag fel?

Citat:
Ursprungligen postat av LostGeneral

Ja de driver redan en skola i Bandhagen.
Fan vad hemskt. Det stämmer alltså.
Citera
2013-01-27, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ja de driver redan en skola i Bandhagen.
Fan vad hemskt. Det stämmer alltså.

Jasså? :O Bisarrt...Kan du länka till den där skolan i Bandhagen? Shit va flummigt...
Citera
2013-01-27, 23:54
Bannlyst
Brevet är inte direkt formulerat på en ens nära bra sätt. Om då Scientologoerna "skulle" ha deg, så skulle de nog inte formulera sitt brev som de gjort, antar jag. Om de nu ar menat att göra det, och de nu köpt skolan, är de totalt järndöda.

Men jag har kollat skolan och investeringsgruppen bakom, tror inte de skulle vilja sälja en uppenbart vinstgående skola sådär. Luktar fisk!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in