Hej! Jag går tvåan på gymnasiet och läser just nu NK 2 (gamla NK b). Vi har precis börjat kursen och läser just nu om universum och sådär. Vi har haft ett hemprov över helgen, men smart som jag är så togs min tid upp av jobb, alkoholintag och nu idag bakfylla

. Detta har som ni kanske förstår inte precis gjort gott för min hemuppgift, som jag dessutom hade behövt göra riktigt bra eftersom att det blir vår nya lärares första intryck av mig.
Jag har svarat på alla E (gamla godkänt) frågor, så nu har jag dem för de högre betygen kvar. Jag tycker att jag har lyckats svara relativt bra på en av tre, men nu behöver jag hjälp med de två sista! (vill ni så får ni gärna skicka svaren i PM eftersom att läraren kollar upp texten mot internet, vill inte råka få en 80%ig matchning haha...) Om ni har tid och ork så får ni även väldigt gärna PMa så kan jag skicka vad jag skrivit på de andra frågorna hittills (bara en A4, ingen jobbig läsning!) och säga vad ni tycker.
Fråga 1: vilken uppgift anser du har haft den största betydelsen för vår förståelse av universum? Beskriv och förklara. (denna har jag svarat på men jag har troligtvis inte nog välgrundade argument

)
Fråga 2: Det är inte bara dina ögon som blänker som stjärnor i fullmånens sken! Hela du är en "stjärna" uppbyggd av stjärnstoft, förklara hur!
Tusen tack på förhand, hade verkligen varit bäst i världen med lite hjälp!