Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-01-27, 20:56
Medlem
FetFulElaks avatar
Satt och kollade på Flightradar och såg att en Norweigan uppträdde lite underligt - tänkte ställa frågor om någon visste nå´t om detta. Döm om min förvåning när det inte finns ett forum för flyg? De flesta trådar om flyg ligger i "olyckor" - men här var ju inte en olycka utan en disksussion om flygplan. Jag vill minnas att det fanns ett forum "Fordon" där man kunde posta dylika frågor... men jag hittar det inte? Och så upptäcker jag att, som ses i rubriken, "Bilar" (etc) ligger i "Familj"? WTF?

>Tankar, du Admin, av hög rang och diktatorstatus...
Citera
2013-01-27, 20:58
Bannlyst
Livstil vore kanske bättre, men inte heller rätt
Citera
2013-01-27, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Satt och kollade på Flightradar och såg att en Norweigan uppträdde lite underligt - tänkte ställa frågor om någon visste nå´t om detta. Döm om min förvåning när det inte finns ett forum för flyg? De flesta trådar om flyg ligger i "olyckor" - men här var ju inte en olycka utan en disksussion om flygplan. Jag vill minnas att det fanns ett forum "Fordon" där man kunde posta dylika frågor... men jag hittar det inte? Och så upptäcker jag att, som ses i rubriken, "Bilar" (etc) ligger i "Familj"? WTF?

>Tankar, du Admin, av hög rang och diktatorstatus...

Om du tittar riktigt noga ser du att forumet inte heter Familj.
Det heter Fordon, bostad & familj.
Citera
2013-01-27, 21:04
Medlem
8xxSeriess avatar
Hade jag bestämt hade det brutits ut ifrån Familje och sedan gjorts en ny forumsdel -"Fordon" och sen haft underforum såsom bilar, motorcykel moped, trafikfrågor, flyg, båtar etc.

Fordon är ju ett brett område som sagt.

Ingen aning hur lätt eller svårt det skulle varit i praktiken men..
Citera
2013-01-27, 21:05
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pytt-I-Pannan

Smart / Resor hade också blivit fel .

https://www.flashback.org/f446
Citera
2013-01-27, 21:06
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pytt-I-Pannan
Ah, ja det gör det ju... om man öppnar forumet. På fliken står det "Familj". Bra, tack.

Ändå en konstig kombination... och det finns fortfarande inget "Flygplan"?
Citera
2013-01-27, 21:06
Medlem
ojns avatar
Annonseringen: https://www.flashback.org/t1907848

Som sagts ovan, forumet har ett längre namn än toppmenyn indikerar. Vilket framgår om man kollar på startsidan. Den skulle bli alldeles för "kladdig" annars. Det är lite som med tobaks- och spritforumen under Mat.

Folk hittar nog dit ändå.
Citera
2013-01-27, 21:07
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Annonseringen: https://www.flashback.org/t1907848

Som sagts ovan, forumet har ett längre namn än toppmenyn indikerar. Vilket framgår om man kollar på startsidan. Den skulle bli alldeles för "kladdig" annars. Det är lite som med tobaks- och spritforumen under Mat.

Folk hittar nog dit ändå.
Inte jag
Citera
2013-01-27, 21:08
Medlem
ojns avatar
Citat:
Inte jag
I värsta fall hade du kunnat använda sökfunktionen.
Citera
2013-01-27, 21:10
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
I värsta fall hade du kunnat använda sökfunktionen.
I did. Hamnade i "Olyckor". Finns ju inget underforum, likväl btw.
Senast redigerad av FetFulElak 2013-01-27 kl. 21:32.
Citera
2013-01-29, 12:10
Medlem
FetFulElaks avatar
Kan ingen mod. aller admin svara på detta? Var kan man diskutera olika flygplansmodeller? Trafiken på Flightradar? Teorier om flygning? Ja, allt som rör, eller är relaterat till, flyg och flygplan som INTE är katastrofer eller relaterat till en resa??? Är det "Sista utvägen" som gäller??? Jag kan tycka att om det nu finns ett fordonsforum, så borde det finnas "flyg" därunder?
Citera
2013-01-29, 17:23
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Kan ingen mod. aller admin svara på detta? Var kan man diskutera olika flygplansmodeller? Trafiken på Flightradar? Teorier om flygning? Ja, allt som rör, eller är relaterat till, flyg och flygplan som INTE är katastrofer eller relaterat till en resa??? Är det "Sista utvägen" som gäller??? Jag kan tycka att om det nu finns ett fordonsforum, så borde det finnas "flyg" därunder?
Så som det ser ut just nu är det nog SU som gäller. Om du letar fram 20-30 någorlunda aktiva trådar som skulle passa in i ett "flyg-forum" tror jag inte det är några problem att skapa ett sådant. Finns det inte ett behov skapas inte heller ett underforum.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in